October 22, 2002
skiroy wrote: Du gör nog bäst i att undvika småvägarna...
[Image Can Not Be Found]
Får enbart bli stoppad på sommaren! 😉
Om man inte rånat en bank eller blåser förbi en kontroll i 200 så är det lika bra att stanna. Inte värt att försöka åka ifrån polisen.
Jag stannade när jag mötte polisen när jag åkte lite över dubbla skyltade hastigheten. Tanken fanns att fortsätta eftersom jag var skapligt nära hemifrån och en mycket trevlig väg för Imprezan men slog bort den snabbt. Rulla ner i lagliga 90km/h och invänta att polisen kom ifatt. En lite predikan och blåsa så var det bara att åka hem.
Har däremot lyckats åka ifrån polisen utan att ens vara medveten om de förens en bil åkte fort bakom. Då bromsade jag för att det var skumt att flera bilar skulle åka fort på just den vägen samtidigt som mig. Är en raka på 1,5km där jag var i slutet och polisen i början varvid det blir riktigt kurvigt. XC70 skulle inte haft en chans men det finns ju flera bilar...
Jag gasade ur imprezan en sommarkväll runt 21-22 tiden. Svängde av riksvägen ganska aggressivt och mosade på. Polisen hade kommit från andra hållet och trott att jag såg dom och vikt in på vägen för att smita. Jag ville ju bara mosa på lite eftersom jag knappt gjort de på ett par veckor. Slutade med en mycket trevlig pratstund om allting med ett par manliga poliser i 40-års åldern. Fick även blåsa men de är ju aldrig några problem.
OnT:
Sett halva Vasaloppet.
Ska snart åka ut till farsan för att hämta lite mer ved. Sen ska jag skotta fram stegen på taket, brandskyddskontroll imorgon. Därefter blir jobb som resulterar i 10h övertid.
December 6, 2006
skiroy wrote: Du gör nog bäst i att undvika småvägarna...
[Image Can Not Be Found]
Hahaha.. den där bilden kommer förfölja mig för alltid.. *poff*, borta 😉
alrik wrote: text
Jag var mest ironisk när jag sa det om att blåsa förbi polisen.. men men. 🙄
OnT:
Började installera om Windows vid 12 tiden då jag satt tillbaka en ny Raptor-disk då den förra krashade och jag fick denna ny på garanti... när datorn startade första gången installerade jag chipset-drivrutinerna.. efter omstart visade de sig att inga USB-portar fungerade.. gick inte ens att få igång musen i PS/2 med en "converter" utan bara t-bord gick därigenom.. så de va bara att plocka fram Windows-skivan och installera om igen..
Well, allt installerat och datorn känns fräsh !
Har under tiden den installerat hunnit med att diska, städa köket, dammsuga och lite annat smått och gott.
September 27, 2005
Idag har jag städat lägenheten, pluggat lite kinesiska samt genomfört en kortare fotografisk expedition för att se hur långt våren kommit.
Återupptäckt lite musik från Slagsmålsklubben så jag är taggad när jag ska lyssna på dem nästa helg. Rakade ögonbryn ska det va! :eye:
Som så många tidigare söndagar har jag varit upp på skogen till klubbstugan åt skoterklubben och fikat. Blev nån liten sväng på skogen längs lederna också, ~4 mil sammanlagt under dagen.
Kan bara konstatera att jag är jäkligt nöjd med den "nya" snöskotern.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 17, 2004
ojdå wrote: Idag har jag städat lägenheten, pluggat lite kinesiska samt genomfört en kortare fotografisk expedition för att se hur långt våren kommit.
Återupptäckt lite musik från Slagsmålsklubben så jag är taggad när jag ska lyssna på dem nästa helg. Rakade ögonbryn ska det va! :eye:
Är du kines nu?
Håller på och röjer lägenheten. Hade visning idag. Imon måste jag börja packa.
October 22, 2002
Mean Machine wrote: Kommit hem efter en veckas bilkörande.
[Image Can Not Be Found]
Cirka 3500km blev det totalt med ett par vändor fram och tillbaka mellan olika ställen.
Vad har du gjort för stopp under trippen och vad var målet med denna tripp?
OnT:
Jobbat och är nu astrött. Ska sova nu.
December 6, 2006
skiroy wrote: Du är medveten om att jag har sparat bilden? 😈 😉
Haha.. varje gång jag säger "köra bil" så visar du bilden och "EPIC FAIL" under ? :bgrin:
Ja, jag förstår inte. Har tagit bort den från min FTP men den visas fortfarande.. what the f. ?! :bgrin: 🙄
OnT:
En strålande dag med solsken.. och morgonmjölkning, körde in lite strö i ladugården, hjälpt en timmerbil med släp att komma upp för backen med hjälp av lite grus.
Nu är de lunch och funderar på att ta en sjusovare efter maten..
February 12, 2003
alrik wrote: Vad har du gjort för stopp under trippen och vad var målet med denna tripp?
OnT:
Jobbat och är nu astrött. Ska sova nu.
Åkte ner till Cebit först (Hannover, alltså), sen på vägen hem fick jag lite tjall med sprucket avgasrör och skit, så det blev en övernattning hos ME4ME i Svenljunga, varpå vi åkte till Borås och hämtade ut lite grafikkort från TNT. Efter det drog vi vidare till Timrå där vi hade en liten benchhelg hos Partisan (se nyhet på framsidan), sedan hem igen.
February 12, 2003
Kvicken wrote: haha mean, jag fattar inte hur du pallade de där. jag blev lite lagom psykiskt påverkad bara av resan hem från tyskland.
problemen som dök upp... man blev så sjukt irriterad.synd att våran fix på avgasröret inte funkade bara. >.<
Jag kan ju meddela dig att Henry, som jag droppade av för någon timme sedan för avfärd hemåt, precis SMS:ade mig att hans tåg pajat ihop också. 😀
Delph1 wrote:
Handlat lite smått och gott. Köpt Coca Cola för eget bruk för första gången på jag vet inte hur länge ... damn you Bogus!
//Andreas
Grogg på en måndag??
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)