December 6, 2006
Snorch wrote: Hälften nu, hälften när jobbet är klart. :hehe:
Vill du ha honom påkörd med bakdäcket eller framdäcket ?
Ska de va något monterat bakom traktorn ?
Skall han vara hel eller ska han även gå igenom en slåtterkross ?
( Slåtterkross = [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] )
.. du bestämmer, men att få han igenom en slåtterkross kostar en 50.000 extra 🙂
OnT:
Vaknat och förbereder mig för att åka till Jönköping och hämta ut en sprillans ny -10 som ska bli bilens nya lillebror 😛
December 6, 2006
Dagen igår började i Jönköping.. åkte och hämtade ut en sprillans ny _ , årsmodell 2010 och endast.. ja, 0 ägare. Kändes fantastiskt att skriva på ett ägarbyte-papper där det inte funnits någon ägare tidigare på _:en :bgrin:
Vad det är får vi se kanske senare idag.. skulle gjort oljebyte och grejer igår men var tydligen inte möjligt just då.. får hoppas en liten bild kommer upp på pärlan senare idag.
Idag blir de ut till landet och fixa iordning lite saker, tror jag.. vi får se.
opA87 wrote: Dagen igår började i Jönköping.. åkte och hämtade ut en sprillans ny _ , årsmodell 2010 och endast.. ja, 0 ägare. Kändes fantastiskt att skriva på ett ägarbyte-papper där det inte funnits någon ägare tidigare på _:en :bgrin:
Vad det är får vi se kanske senare idag.. skulle gjort oljebyte och grejer igår men var tydligen inte möjligt just då.. får hoppas en liten bild kommer upp på pärlan senare idag.
Idag blir de ut till landet och fixa iordning lite saker, tror jag.. vi får se.
Bytt bil redan??
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Mean Machine wrote: Tror det är en skördetröska han pratar om.
"Kändes fantastiskt att skriva på ett ägarbyte-papper där det inte funnits någon ägare tidigare"
Känns inte så.. Det hör nog till ovanligheterna att en inlejd dräng förser sej med egen tröska, och en sprojlans till på köpet... Inga småslantar det handlar om då direkt.
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: "Kändes fantastiskt att skriva på ett ägarbyte-papper där det inte funnits någon ägare tidigare"
Känns inte så.. Det hör nog till ovanligheterna att en inlejd dräng förser sej med egen tröska, och en sprojlans till på köpet... Inga småslantar det handlar om då direkt.
🙄
Å andra sidan har ju logik aldrig stoppat honom heller. Jag menar, snubben stylar en V50.
April 24, 2007
Mean Machine wrote: Å andra sidan har ju logik aldrig stoppat honom heller. Jag menar, snubben stylar en V50.
Att styla sig bil är väl mer regel än undantag när man är ung och har lite stålar. Att han gör det på en V50 är väl inget spec. i sig.
Styling behöver inte alltid innebära gigantiska vingar och extrema lack-kombinationer.
Ctrl wrote: Tja, hellre en rostig pugge än en stylad V50 iaf.
Skulle du på fullaste allvar välja en rostig peugeot framför en modern, stylad V50? Smak må vara personligt men jag tror nog att en självklar majoritet av folk skulle föredra V50.
Att V50 är tillförlitligare, klart bekvämare och snabbare (med rätt motor) kan man väl se som ett plus vid sidan av.
Men å andra sidan sitter nog ingen och jämför dessa två bilar sida vid sida vid ett köp.
February 12, 2003
Shikar wrote: Skulle du på fullaste allvar välja en rostig peugeot framför en modern, stylad V50? Smak må vara personligt men jag tror nog att en självklar majoritet av folk skulle föredra V50.
Att V50 är tillförlitligare, klart bekvämare och snabbare (med rätt motor) kan man väl se som ett plus vid sidan av.
Men å andra sidan sitter nog ingen och jämför dessa två bilar sida vid sida vid ett köp.
Kom tillbaka när du fått låna en Peugeot av din morsa istället.
Mean Machine wrote: Samtliga Peugeoter jag har haft har hållt i minst ett år. .
Kvalitet...
När man pratar bilar med folk så är det väldigt sällan någon nämner Peugeot.. Jag undrar varför?
November 18, 2003
Mean Machine wrote: Samtliga Peugeoter jag har haft har hållt i minst ett år. Dessutom har de haft en gemensam nämnare, och det är att de har kostat mindre än en fyrhjulsinställning på din svartklubbsräser.
Utan att vara så insatt i eran diskution så hoppar jag in lite smidigt.
Sen är ju "hållt i minst ett år" relativt. Ifall jag inte minns helt fel så ramlade väl avgasröret sönder på en av dina bilar på väg ner till Tyskland?
February 12, 2003
Snowman89 wrote: Utan att vara så insatt i eran diskution så hoppar jag in lite smidigt.
Sen är ju "hållt i minst ett år" relativt. Ifall jag inte minns helt fel så ramlade väl avgasröret sönder på en av dina bilar på väg ner till Tyskland?
Ja, och din LC4-spis kommer rasa om fem timmar om du inte justerar ventilspelet på den efter varje körning. 😉
Bilar håller inte om man inte underhåller dem, en motor rasar om du inte byter kamrem efter ett tag, hjullager tar slut efter en herrans massa mil, avgasrör rostar eftersom Vägverket tjänar pengar på att salta vägarna, etc, etc. Man kan liksom inte förvänta sig en ny bil för 10000:-.
2 Guest(s)