February 12, 2003
ilg@dd wrote: Det tror jag säkert, när argumenten tryter är det lätt att missbruka sitt förtroende.
Crew måste känna sej stolta som lyckats värva en sån stjärna som dej.
Jag menar, en som nyligen börjat köra bil som gör sej lustig över en annan nybörjares uttalanden om bilar och sedan blir purken när någon uppmärksammar detta faktum.
:cy:
Väx upp vettja..
Du menar att "Kunde du inte komma med något bättre" är ett argument? Absolut. Dessutom bidrar jag med mer än du gör alla dagar i veckan, även om jag inte aktivt administrerar forumet.
Dessutom är det inte direkt så att jag orkar bry mig om vad du tycker, du är helt enkelt bara väldigt tacksam att driva med, eftersom du hugger på allting.
Mean Machine wrote: Du menar att "Kunde du inte komma med något bättre" är ett argument? Absolut.
Vem påstår att det är ett "argument"?
Det var din brist på argument som avsågs, och då i form av detta inlägg:
Mean Machine wrote: Nej, jag kan banna dig om du vill.
----------
Mean Machine wrote: Dessutom bidrar jag med mer än du gör alla dagar i veckan, även om jag inte aktivt administrerar forumet.
Kom du på det själv?
Jag är som kanske bekant inte en del av crew, kanske kan det bero på det, eller är du av annan åsikt?
Mean Machine wrote:
Dessutom är det inte direkt så att jag orkar bry mig om vad du tycker, du är helt enkelt bara väldigt tacksam att driva med, eftersom du hugger på allting.
Var och en som är läskunnig ser ganska snabbt vem som högg på vad. Sen vad du tycker och tror vad det gäller bilar är ganska oväsentligt eftersom du i princip saknar insikt i det ämnet.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Mean Machine wrote: Ok, jag kommer och bygger en sandlåda åt dig med en gång.
Det är väl bara att ta med den du sitter i.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 17, 2004
Satt lungnt o skönt o pluggade i värmen när en arab stannar och pratar med mig. Ok visst träna språket lite är aldrig fel.
Men sen efter en stund stannar en bil framför oss, civilsnuten här nere. De ville kolla dokumentationen. Araben åkte dit men inte jag :).
Snackade lite med en av poliserna. Sa att det här är inte så vanligt i Sverige med kontroller på gatan. Han fattade inte riktigt men jag sa att vi har inte så många illigala invandrare som här nere.
Dom var trevliga iaf.
August 16, 2003
Dani wrote: vi har inte så många illigala invandrare som här nere.
Nej precis för att här får typ alla stanna, "anhörig invandrare" i massor. btw. skönt att dom har börjat skicka hem våldtäcktsmännen 🙂
ontopic: jobbat lekt en massa med min nya HTC Desire, jobbigt bara att batteriet inte räcker hela dagen när man jobbar mer än 8 timmar och använder telefonen lite nu och då, hur ska jag klara helgen med 12½ arbetspass? måste nog ta med laddaren.
sen var jag och gymmade precis, helt ensam, skönt, då kan man skrika lite extra när man lyfter tungt 🙂
April 24, 2007
Poontus wrote: Nej precis för att här får typ alla stanna, "anhörig invandrare" i massor.
Vad uppdaterad info du verkar ha, det tas emot väldigt få invandrare redan nu, anhöriginvandringen har inte på något sätt heller ökat utan den är alltid direkt kopplad till antalet invandrare man tar emot.
Inte för att spräcka dina idéer men det sker ingen massinvandring, vilket SD försöker få folk att tro med påhittade siffror och vilseledande statistik 🙄
Ontopic:
-Skola
-Prov
-Hemåt
- Skriva lite arbeten, plugga osv.
December 6, 2006
Shikar wrote: Vad uppdaterad info du verkar ha, det tas emot väldigt få invandrare redan nu, anhöriginvandringen har inte på något sätt heller ökat utan den är alltid direkt kopplad till antalet invandrare man tar emot.
Inte för att spräcka dina idéer men det sker ingen massinvandring, vilket SD försöker få folk att tro med påhittade siffror och vilseledande statistik 🙄
Måste tyvärr säga emot dig.. det är inte för inte som man tycker att invandrarna blir fler och fler.
Ta här ute på vishan där jag själv bor.. dom har 10 faldigats och i varenda hörne ser man nu för tiden invandrare som varken pratar svenska eller vill beblanda sig med oss svenskar.. går knappt att titta på dom utan att få onda ögat.
February 17, 2004
opA87 wrote: Måste tyvärr säga emot dig.. det är inte för inte som man tycker att invandrarna blir fler och fler.
Ta här ute på vishan där jag själv bor.. dom har 10 faldigats och i varenda hörne ser man nu för tiden invandrare som varken pratar svenska eller vill beblanda sig med oss svenskar.. går knappt att titta på dom utan att få onda ögat.
Jo men i Sverige är det mer kontrollerat. Är du illigal invandrare får du inga bidrag. I Italien får få bidrag, bara de som har arbetat ett visst antal år. För de som bor i Afrika är tillvaron bättre här, de kan arbeta med försäljning på gatan (det finns otroligt mkt turister här). I Sve har du inte samma möjligheter. Är du inte skriven i landet är du utsatt.
Men visst är du flykting från krigsdrabbat omr, så är vad som helst bättre.
Vet inte hur invandringspolitiken ser ut i sve. Men kan tänka mig om en familjemedlem får medborgarskap i Sve, så kan han ju få bidrag från staten och så kan halva släkten komma till Sve som illigala invandrare.
De kommer ändå leva bättre än i hemlandet.
sorry för off topic men ämnet är intressant!!
April 27, 2010
opA87 wrote: Måste tyvärr säga emot dig.. det är inte för inte som man tycker att invandrarna blir fler och fler.
http://frianyheter.files.wordp.....lo2007.pdf
http://www.bra.se/extra/measur.....utland.pdf
Food for thought, godnatt.
April 24, 2007
TheLea wrote: http://frianyheter.files.wordp.....lo2007.pdf
http://www.bra.se/extra/measur.....utland.pdf
Food for thought, godnatt.
Haha, du länkar till bl.a. Fria Nyheter, som är en tydligt rasistisk och främlingsfientlig sida. Med rubriker såsom;"Sexualbrottslingar ofta invandrare" "Sverige behöver inte mer invandring" "Två rumäner häktade för skimning"
Det är ingen slump att vissa nyheter tas upp där, det är medvetet upplagt. Allt som står på den sidan (och liknande) är att betrakta med skepsis och en rejäl nypa salt.
Med detta sagt vill jag inte försvara de som gör dessa hemska brott, tvärtom; höj straffen för våldtäkt.
Brottsförebygganderådet talar ju i detta fall bara om hur läget är, inte varför.
February 12, 2003
Shikar wrote: Haha, du länkar till bl.a. Fria Nyheter, som är en tydligt rasistisk och främlingsfientlig sida. Med rubriker såsom;"Sexualbrottslingar ofta invandrare" "Sverige behöver inte mer invandring" "Två rumäner häktade för skimning"
Det är ingen slump att vissa nyheter tas upp där, det är medvetet upplagt. Allt som står på den sidan (och liknande) är att betrakta med skepsis och en rejäl nypa salt.
Brottsförebygganderådet talar ju i detta fall bara om hur läget är, inte varför.
So? Var någonstans ligger rasismen i rubrikerna? Att de nämner en nationalitet? Jag är less på att någon kommer och kramar en koran och skriker rasist åt en så fort man nämner en nationalitet.
April 24, 2007
Mean Machine wrote: So? Var någonstans ligger rasismen i rubrikerna? Att de nämner en nationalitet? Jag är less på att någon kommer och kramar en koran och skriker rasist åt en så fort man nämner en nationalitet.
Det är inte bara rubrikerna som är fel, det är alla artiklar och hela sidan. Dess enda mening är att sprida hat och rasistiska idéer. Idéer som går emot demokratiska grundvärderingar, som varje (vettig) människa stödjer.
Det här handlar inte om att man nämner en nationalitet, problemet ligger i det systematiska arbetet fria nyheter gör genom sin sida (som iof. bara är en blogg)
Är det verkligen av viktig info att få veta varifrån en gärningsmann kommer ifrån? Är det inte vettigare att uppge ålder, kön, bakgrund eller tidigare brott?
Läs lite på fria nyheter och säg till dig själv att det där är hela bilden, för det är exakt vad det inte är.
1 Guest(s)