Vad har du gjort idag?|Page 333|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
sp_UserOfflineSmall Offline
6641
April 29, 2010 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Det är inte bara rubrikerna som är fel, det är alla artiklar och hela sidan. Dess enda mening är att sprida hat och rasistiska idéer. Idéer som går emot demokratiska grundvärderingar, som varje (vettig) människa stödjer.

Det här handlar inte om att man nämner en nationalitet, problemet ligger i det systematiska arbetet fria nyheter gör genom sin sida (som iof. bara är en blogg)

Är det verkligen av viktig info att få veta varifrån en gärningsmann kommer ifrån? Är det inte vettigare att uppge ålder, kön, bakgrund eller tidigare brott?

Läs lite på fria nyheter och säg till dig själv att det där är hela bilden, för det är exakt vad det inte är.

Jag är inte direkt intresserad av vad de står för, det må mycket väl vara så att den är vinklad mot invandrare. Däremot ser jag inte varför man inte skulle få veta en gärningsmans bakgrund, dvs nationalitet.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
6642
April 30, 2010 - 4:08 am
sp_Permalink sp_Print

TheLea wrote: http://frianyheter.files.wordp.....lo2007.pdf

http://www.bra.se/extra/measur.....utland.pdf

Food for thought, godnatt.

Orkar faktiskt inte ens klicka på nyheterna för det gör ingen nytta.

Sverige kommer aldrig få lägre invandring för det är ingen som vågar ta tag i det.
Folk gnäller bakom stängda dörrar på att det är för mycket invandring men det finns inte en jävel som vågar ta tag i det... jaja SD kanske men dom vågar ingen rösta på för då är man rasist och/eller så.. äsch, va fan sitter man och diskuterar detta för.

Skiter i´t .. Sverige är kört i gruset gällande invandring. Snart är de, som invandrarna själva säger, invandrarna som styr Sverige och Sverige blir det nya mellanöstern. Är glad jag slipper se och höra allt drabbel om invandrare på jobben.. finns inte en enda invandrare inom jordbruksyrket, tack och lov 🙂

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
6643
April 30, 2010 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

Det kommer alltid komma människor som söker en bättre tillvaro.
Det finns mycket invandrare i Sverige. Jag själv är en sådan men inte av egen fri vilja. Jag är 2:a generation, uppvuxen i Sve men med utländska föräldrar. Jag tycker själv inte jag passar in i Sverige, skiljer mig både kulturellt och utseendemässigt. Jag har alltid trivts bättre söderut där jag är nu. Jag vill inte hem till Sverige. Tyvärr är det inte så lätt.
Är jag stolt över att vara svensk? Jajemän, är glad att jag växte upp i Sverige med sin trygghet och sina möjligheter. Svenskar har bra rykte världen över (med undantag för Grekland och Thailand kanske 🙂 )

Vill man bevara den svenska traditionen och kulturen så måste man stänga gränsen. Bra exempel är Norge o Finland.

I göteborg så pratas det inte svenska på spårvagnarna. Där måste du kunna arabiska. Serbokroatiska går också bra.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
6644
April 30, 2010 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Orkar faktiskt inte ens klicka på nyheterna för det gör ingen nytta.

Sverige kommer aldrig få lägre invandring för det är ingen som vågar ta tag i det.
Folk gnäller bakom stängda dörrar på att det är för mycket invandring men det finns inte en j**el som vågar ta tag i det... jaja SD kanske men dom vågar ingen rösta på för då är man rasist och/eller så.. äsch, va fan sitter man och diskuterar detta för.

SD, och deras anhängare, kallas ju rasister av en anledning. Är du homo, hindu , invandrare eller på något sätt "annorlunda" är du automatiskt mindre värd i en Sverige Demokrats ögon. Är man kritisk till invandringspolitiken ska man vända sig till sina politiker eller rentav själv engagera sig i ett parti och jobba för sin åsikt. Att rösta på SD för "invandringsfrågan" är som att köpa en ny bil för att få en ratt. Du får med så mycket annat (läs:skit) på köpet .

Skulle SD bestämma budgeten skulle det vara 40 miljarder kronor som fattas, säger ju en del om hur pass bra koll dem har på saker o ting.

http://www.dn.se/nyheter/valet.....-1.1064979

opA87 wrote: Snart är de, som invandrarna själva säger, invandrarna som styr Sverige och Sverige blir det nya mellanöstern.

Kika in när kommunfullmäktige har möte nästa gång i valfri kommun. Säg då att "invandrarna styr Sverige"
Eller kolla på riksdagen, räkna antalet ledamöter med utländsk bakgrund. wink

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
6645
April 30, 2010 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Återigen... Hur är det möjligt att kalla Sverige en demokrati, när ett parti får mandat i kommunfullmäktige eller vad det är, för att folk röstat på dem, för att sedan hindras av andra partier?

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
6646
April 30, 2010 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Körde bort två lass ris till brasan i natt när jag kom hem från jobbet.

Idag har jag xenon konverterat extraljus. Tvättat V40:in samt rubbat och vaxa samma dito.

Nu blir det en sväng till föräldrarna för en bit mat och titta på brasa.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
6647
April 30, 2010 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Återigen... Hur är det möjligt att kalla Sverige en demokrati, när ett parti får mandat i kommunfullmäktige eller vad det är, för att folk röstat på dem, för att sedan hindras av andra partier?

SD hindras ju inte, man väljer ju bara att inte samarbeta med dessa. Det är varje parti:s rätt att göra så, och jag är övertygad om att SD hade gjort exakt likadant om läget varit det motsatta.

ontopic:
-Skola
-Redovisning
-Hemåt
-Märkt att träningen verkligen gjort skillnad sedan februari 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
6648
April 30, 2010 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Bytt/lagt om däck så armarna känns dubbelt så långa.. Skönt att det är helg..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
6649
April 30, 2010 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Invandringsdiskussionen tar stopp här. Den har aldrig slutat bra och för allas trevnad kommer alla inlägg rörande den att tas bort på en gång. Upprepade försök att hålla igång någon form av debatt kommer att leda till varning och till slut avstängning.

Det är för att alla ska trivas. Vill ni diskutera den här frågan är säkert välkomna att göra deta på andra forum där man ofta diskuterar just detta.

Här tar dock diskussionen slut.

//Andreas

opA87
Member
Medlem
6650
April 30, 2010 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobb 07-16.
- Harvat och fått majsen sådd

.. skönt att sluta tidigt på en fredag, igen. Tänkte tvätta bilen men orkade helt enkelt inte.. får ta det imorgon istället.

Hem och slängde in en tvätt samt diskning.. städade i ordning lite för ikväll.

Morgondagen får vi väl se om man får igång moppen.. inte haft tid på en vecka och känns förjävligt att bara haft den stående. 😛
Kan nog passa att ha en moppe nästa vecka när bilen ska in och få fronten omlackerad.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
6651
May 1, 2010 - 7:00 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat, druckit kaffe och sen varit ute med jyckarna.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
6652
May 1, 2010 - 7:13 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat, ska dricka kaffe snart.

Måste en vända till Media Markt sedan för att införskaffa lite kabel-lister, sedan bär det nog av till flickvännens föräldrar för att sätta upp sagda lister.

Vart en riktigt trevlig dag igår, bortsett ifrån lite regn. 🙂

opA87
Member
Medlem
6653
May 1, 2010 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknar vid 8 tiden som vanligt och raglar upp mig, slänger i mig lite frukost och går sedan ner till bilen för att köra till tvätthallen. Men tydligen öppnar dom 10 idag.. röd dag. :arg:

Så det var bara att gå uppåt igen och sätta sig vid dumburken en stund..

Men så blev klockan 10, ner och tvätta av bil och fälgar med ett annat bilschampoo än föregående tvättar.. blev väl samma resultat men var lite enklare att torka av bilen med sämskskinnet, kändes det som.

Alldeles strax bege sig ut till sommarstugan med farsan och städa upp i trädgården efter vintern.. men först en tripp in till stan för att handla lite saker till trädgården på granngården.

Efter detta ska vi försöka få igång moppen.. FINALLY !

Andreas Galistel
Member
Medlem
6654
May 1, 2010 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat, släktforskat lite. Inhandlat Sveriges dödsbok 1947-2006.

//Andreas

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
6655
May 2, 2010 - 2:31 am
sp_Permalink sp_Print

äsch då, jag som efter flera dagars jobb hade laddat upp med att skriva lite mer utförligare bemötande / svar / inlägg i debatten 🙁

jaja, ontopic, jobbat hela dagen, (natten?)
sen när jag åkte hem så skulle jag köra om en taxi, våran hastighet var runt 70km/h på en tvåfilig väg, när jag kommer upp jämsides med honom så börjar han byta fil, *TUUUUT* jag hade nog max 0-5cm både till hans bil och trotoarkanten, det kändes som att det var kört med det klarade sig 🙂
efter det så kan man ju inte riktigt slappna av på ett tag för att sova så jag åkte till gymmet istället.

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
6656
May 2, 2010 - 8:25 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Vaknat, släktforskat lite. Inhandlat Sveriges dödsbok 1947-2006.

//Andreas

Trevligt, kommit nån vart med släktforskningen? Körde på rätt rejält för ett par årsen, men körde fast på 1600-talet sen har jag inte orkat gå tillbaks och bygga ut alla grenar. Hittat några balla yrken? :]

Andreas Galistel
Member
Medlem
6657
May 2, 2010 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: Trevligt, kommit nån vart med släktforskningen? Körde på rätt rejält för ett par årsen, men körde fast på 1600-talet sen har jag inte orkat gå tillbaks och bygga ut alla grenar. Hittat några balla yrken? :]

Jag har inte hållit på så länge än. Jag har kommit ganska långt tillbaka på mormors sida, men det är mest torpare där. Jag hoppas mer på pappas sida, men det är inte så enkelt eftersom de är från Tjeckien.

Jag mailar runt och begär in papper från lite varstans i hopp om resultat 🙂

//Andreas

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
6658
May 2, 2010 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Idag är det regndagen. Det brukar konstigt nog va på Söndagar :). Så det blir till o sitta inne o plugga. Ska se Liv mot chel senare.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
6659
May 2, 2010 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

Har rensat golvbrunn, vattenlås samt badkarsröret. Finns trevligare söndagssysslor att göra.

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
6660
May 2, 2010 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Jag har inte hållit på så länge än. Jag har kommit ganska långt tillbaka på mormors sida, men det är mest torpare där. Jag hoppas mer på pappas sida, men det är inte så enkelt eftersom de är från Tjeckien.

Jag mailar runt och begär in papper från lite varstans i hopp om resultat 🙂

//Andreas

Hade också en hel del torpare, följde mitt efternamn hela tiden så tänkte att de måste varit någon som va något lite mer än en torpare eftersom det inte är ett -son-namn. De va taget ~1750 av en som var gårdsfogde iaf, lite intressant. Jag visste att min farfar hade suttit i fängelse på 20-talet så jag fick också maila runt som en tok för att få tag i hans brottsregister, men efter några månader så kom de i brevlådan 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 80
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL