ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Jag har möblerat om efter jag insåg jag bokat tvätttid på fel dag. Måste göra plats för sängen.
SoulBurn wrote: Hade också en hel del torpare, följde mitt efternamn hela tiden så tänkte att de måste varit någon som va något lite mer än en torpare eftersom det inte är ett -son-namn. De va taget ~1750 av en som var gårdsfogde iaf, lite intressant. Jag visste att min farfar hade suttit i fängelse på 20-talet så jag fick också maila runt som en tok för att få tag i hans brottsregister, men efter några månader så kom de i brevlådan 🙂
Häftigt 🙂
Min morfar var tyvärr adopterad så där har jag ett rent helvete att hitta rätt. Biologiskt kommer jag nog aldrig hitta rätt, men det gör mig inte så mycket. Jag ska försöka hitta rätt med adoptivföräldrarna i alla fall.
Sen på fars sida får man maila ner till Tyskland och Tjeckien och hoppas på det bästa.
//Andreas
Varit på styrelsemöte för lokala skoterklubben.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
Åkt moppe till jobbet för första gången.. haha fy satan vad det är nedvärderande på något sätt att åka moppe. Jag skäms på något sätt.. :blink: 🙄
Menar verkligen inte att det är något fel på att åka moppe.. jag säger bara vad JAG tycker om när JAG kör moppe.. men men, fort gick de.. runt 25-35km/h hela 7km. 😀 Tydligen vill tillverkaren att man kör in moppen med max 25 km/h dom första 30 milen, max 35km/h nästa 30 mil eller så och sedan "max hastigheten" på 45 efter man kört 100 mil.. jaja får se hur länge man klarar sig. 🙄
Kommit hem och PM:at kusin om tatuering då jag blivit så sjukt sugen på att tatuera mig för första gången.. underarmarna ska få plågas lite.
October 22, 2002
opA87 wrote:
Kommit hem och PM:at kusin om tatuering då jag blivit så sjukt sugen på att tatuera mig för första gången.. underarmarna ska få plågas lite.
Är det inte bättre att tatuera sig första gången på något ställe som är lättare att dölja ifall man inte trivs med det sen?
OnT:
Jobbat. Spytt galla på en annan chafför pga total avsaknad av att även andra vill komma till kaj. Killen backar in bil + släp på omextorget som är 4 portar. Bilen spar han till sist så efter ca: 3h börjar han med bilen. Då får vi andra stå långt bort från omexet pga att några portar närmast används till annat. Försökte förklara det för honom igår utan resultat.
Idag pratade jag med förmannen på terminalen som skulle prata med honom. Även två andra chafförer gjorde likadant. Men eftersom förmannen är tandlös så har han garanterat inte pratat med idiotchaffören. Imorgon blir det att ta de ett steg längre upp i herarkin.
Snart drar jag ut hans släp för att jag är så trött på honom.
December 6, 2006
alrik wrote: Är det inte bättre att tatuera sig första gången på något ställe som är lättare att dölja ifall man inte trivs med det sen?
Jo.. må så vara. Men jag behöver inte tatuera över hela underarmen.. utan något mindre.. eller något, jag vet inte riktigt än. :blink:
OnT:
Jobbat.. murat vägg till nya ladugården och.. och , ja det man hunnit med.
Åkt moppe hem och tittar nu utanför fönstret där det snöar.. lyckat !
November 27, 2003
Smällt upp 20 hyllsektioner a fyra rader på 3½h. Gick snabbare än jag trodde.
Lekt IT-tekniker och relokerat två tjejer och en programmare till en annan del av byggnaden, tyvärr en våning upp.
Köpte på mig en fotobok, lite kuvert, en mörkergardin (som ska returneras) och två badlakan (rosa och grönt).
Kommit hem.
Tvättar.
//Andreas
April 24, 2007
ojdå wrote: Idag har jag förutom plugg och gymande köpt Hägen-dazs till två vackra flickor! 😉
EDIT: Förresten har jag idag för första gången i mitt liv ätit protein-pulver! Äckligt värre.
Alla smakar ju inte likadant, men klarar du dig utan så är det bara bra. Antar att du provade för smakens skull?
Ontopic:
-Skola
-Hemåt
-Ska snart snabbläsa resten av en bok, Stäppvargen.
February 12, 2003
Jag har läst lokaltidningen och blivit sur utav bara helvete. Inte för att det är dåliga nyheter, det är det alltid, det skrattar jag bara åt, utan för att det är ena jävla inavlade jävla stolpskott till fittnyllen man har som grannar.
[Image Can Not Be Found]
För första gången i livet skrev jag även en insändare till lokaltidningen för att påpeka detta (jag lovar, det ska inte hända igen, men crossåkning ligger mig ganska varmt om hjärtat, jag ska inte bli en bonnläpp). Idioterna som tycker att crossåkningen är fel är ute och gräver gropar och murar bara för att crossåkarna ska skada sig, efter detta säger de "Öööööööh, det är frågan vad som enligt lag är värst, vållande till kroppsskada eller brott mot terrängkörningslagen". Jag ska fan bränna ner stället.
Mean Machine wrote:
... crossåkning ligger mig ganska varmt om hjärtat, jag ska inte bli en bonnläpp).
Dani wrote: Tror det är typiskt svensk på landet mentalitet. Vi vill ha lugnt o skönt och leva våra patetiska liv. Tror det bästa är att flytta eller bränna kåken
BS, vill nog påstå att jag bor på "landet", och här är det då inga problem med crossåkning. En hel del ungar som åker cross istället för moppe och det är nog bara snuten som kämpar emot det, såvida det inte handlar om idiotåkning mitt i natten på vardagar då.
5 Guest(s)