Vad har du gjort idag?|Page 334|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
sp_UserOfflineSmall Offline
6661
May 2, 2010 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

-Frukost
-Tränat
-Lätt lunch
-Plugga senare förmodligen

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
6662
May 2, 2010 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Funderat på att inhandla en segelbåt, mycket gratisbränsle i luften idag. Hagel och snöblandat förvisso.
🙁
Image Enlarger

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
6663
May 2, 2010 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit nere på stranden och surfat.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
6664
May 2, 2010 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknat, tagit en tur med moppen, bytt motorolja.

.. även sett avsnitt 4 av senaste säsongen Lost.

Funderar på att pysa ner och köpa mig en glass.. tre kulor i våffelstrut.

Kanonväder !

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
6665
May 2, 2010 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit i Landskrona på kapplöpningsbanan med jyckarna, packat väskan inför NY imorgon och degat på balkongen ett slag i solen!

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
6666
May 2, 2010 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har möblerat om efter jag insåg jag bokat tvätttid på fel dag. Måste göra plats för sängen.

SoulBurn wrote: Hade också en hel del torpare, följde mitt efternamn hela tiden så tänkte att de måste varit någon som va något lite mer än en torpare eftersom det inte är ett -son-namn. De va taget ~1750 av en som var gårdsfogde iaf, lite intressant. Jag visste att min farfar hade suttit i fängelse på 20-talet så jag fick också maila runt som en tok för att få tag i hans brottsregister, men efter några månader så kom de i brevlådan 🙂

Häftigt 🙂

Min morfar var tyvärr adopterad så där har jag ett rent helvete att hitta rätt. Biologiskt kommer jag nog aldrig hitta rätt, men det gör mig inte så mycket. Jag ska försöka hitta rätt med adoptivföräldrarna i alla fall.

Sen på fars sida får man maila ner till Tyskland och Tjeckien och hoppas på det bästa.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
6667
May 2, 2010 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit på styrelsemöte för lokala skoterklubben.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

opA87
Member
Medlem
6668
May 3, 2010 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Åkt moppe till jobbet för första gången.. haha fy satan vad det är nedvärderande på något sätt att åka moppe. Jag skäms på något sätt.. :blink: 🙄

Menar verkligen inte att det är något fel på att åka moppe.. jag säger bara vad JAG tycker om när JAG kör moppe.. men men, fort gick de.. runt 25-35km/h hela 7km. 😀 Tydligen vill tillverkaren att man kör in moppen med max 25 km/h dom första 30 milen, max 35km/h nästa 30 mil eller så och sedan "max hastigheten" på 45 efter man kört 100 mil.. jaja får se hur länge man klarar sig. 🙄

Kommit hem och PM:at kusin om tatuering då jag blivit så sjukt sugen på att tatuera mig för första gången.. underarmarna ska få plågas lite.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
6669
May 3, 2010 - 5:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Suttit och sorterat bilder efter mitt besök på Expo 2010. Nu ska jag sova.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
6670
May 4, 2010 - 2:32 am
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote:

Kommit hem och PM:at kusin om tatuering då jag blivit så sjukt sugen på att tatuera mig för första gången.. underarmarna ska få plågas lite.

Är det inte bättre att tatuera sig första gången på något ställe som är lättare att dölja ifall man inte trivs med det sen?

OnT:
Jobbat. Spytt galla på en annan chafför pga total avsaknad av att även andra vill komma till kaj. Killen backar in bil + släp på omextorget som är 4 portar. Bilen spar han till sist så efter ca: 3h börjar han med bilen. Då får vi andra stå långt bort från omexet pga att några portar närmast används till annat. Försökte förklara det för honom igår utan resultat.

Idag pratade jag med förmannen på terminalen som skulle prata med honom. Även två andra chafförer gjorde likadant. Men eftersom förmannen är tandlös så har han garanterat inte pratat med idiotchaffören. Imorgon blir det att ta de ett steg längre upp i herarkin.

Snart drar jag ut hans släp för att jag är så trött på honom.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
6671
May 4, 2010 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Dag två med nack + huvudvärk.. Vafan

Får se om man hinner ta ett långt avkopplande bad när man kommer hem, ska nämligen iväg och fira flickvännens far som idag fyller pensionär

opA87
Member
Medlem
6672
May 4, 2010 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

alrik wrote: Är det inte bättre att tatuera sig första gången på något ställe som är lättare att dölja ifall man inte trivs med det sen?

Jo.. må så vara. Men jag behöver inte tatuera över hela underarmen.. utan något mindre.. eller något, jag vet inte riktigt än. :blink:

OnT:
Jobbat.. murat vägg till nya ladugården och.. och , ja det man hunnit med.

Åkt moppe hem och tittar nu utanför fönstret där det snöar.. lyckat !

Andreas Galistel
Member
Medlem
6673
May 4, 2010 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Smällt upp 20 hyllsektioner a fyra rader på 3½h. Gick snabbare än jag trodde.

Lekt IT-tekniker och relokerat två tjejer och en programmare till en annan del av byggnaden, tyvärr en våning upp.

Köpte på mig en fotobok, lite kuvert, en mörkergardin (som ska returneras) och två badlakan (rosa och grönt).

Kommit hem.

Tvättar.

//Andreas

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
6674
May 5, 2010 - 4:26 am
sp_Permalink sp_Print

Jobbat.

Bytt vänster framok på V40:in. Lagom att göra före man går och lägger sig.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
6675
May 5, 2010 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag har jag förutom plugg och gymande köpt Hägen-dazs till två vackra flickor! 😉

EDIT: Förresten har jag idag för första gången i mitt liv ätit protein-pulver! Äckligt värre.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
6676
May 5, 2010 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: Idag har jag förutom plugg och gymande köpt Hägen-dazs till två vackra flickor! 😉

EDIT: Förresten har jag idag för första gången i mitt liv ätit protein-pulver! Äckligt värre.

Alla smakar ju inte likadant, men klarar du dig utan så är det bara bra. Antar att du provade för smakens skull?

Ontopic:
-Skola
-Hemåt
-Ska snart snabbläsa resten av en bok, Stäppvargen.

Andreas Galistel
Member
Medlem
6677
May 5, 2010 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har jobbat och lämnat tillbaka mörkergardinen jag köpte igår.

Jag måste köpa en sladdosa så jag kan installera nya kontoret typ.

//Andreas

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
6678
May 6, 2010 - 12:18 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har läst lokaltidningen och blivit sur utav bara helvete. Inte för att det är dåliga nyheter, det är det alltid, det skrattar jag bara åt, utan för att det är ena jävla inavlade jävla stolpskott till fittnyllen man har som grannar.

[Image Can Not Be Found]

För första gången i livet skrev jag även en insändare till lokaltidningen för att påpeka detta (jag lovar, det ska inte hända igen, men crossåkning ligger mig ganska varmt om hjärtat, jag ska inte bli en bonnläpp). Idioterna som tycker att crossåkningen är fel är ute och gräver gropar och murar bara för att crossåkarna ska skada sig, efter detta säger de "Öööööööh, det är frågan vad som enligt lag är värst, vållande till kroppsskada eller brott mot terrängkörningslagen". Jag ska fan bränna ner stället.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
6679
May 6, 2010 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror det är typiskt svensk på landet mentalitet. Vi vill ha lugnt o skönt och leva våra patetiska liv. Tror det bästa är att flytta eller bränna kåken laugh

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
6680
May 6, 2010 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote:
... crossåkning ligger mig ganska varmt om hjärtat, jag ska inte bli en bonnläpp).

Dani wrote: Tror det är typiskt svensk på landet mentalitet. Vi vill ha lugnt o skönt och leva våra patetiska liv. Tror det bästa är att flytta eller bränna kåken laugh

BS, vill nog påstå att jag bor på "landet", och här är det då inga problem med crossåkning. En hel del ungar som åker cross istället för moppe och det är nog bara snuten som kämpar emot det, såvida det inte handlar om idiotåkning mitt i natten på vardagar då.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 324
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL