September 27, 2005
Turistat lite med min kusin. Hon tag shanghai på hemvägen från Singapore och har spenderat 5 dagar här. Hinner ju inte med allt på långa vägar, det finns oändligt att göra, men mycket har vi ändå gjort.
Kvällen slutade på Vue bar. På tisdagar har de after work med gratis mat, drinkar för 40 kr st och som alltid fantastisk utsikt!
Imorgon åker hon hem och vardagslivet börjar igen.
December 6, 2006
Jobb mellan 07-18.30.
- Gjutit en platta hos granngården
- Bytt drivnings"remmar" på fodervagnen
- Hjälpt grannen med några stutar som hade rymt..
- Börjat sätta upp staket för ungdjuren
- Kvällsmjölkat
.. och nu kommit hem med lite nya prylar som hade kommit på Posten. Hinner inte få något i ordning dock.. vrålhungrig och snart börjar 112 på liv och död på Tv4+.
November 18, 2003
alrik wrote: FYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skenförsäkra...
Dom förtjänar det när man ska behöva betala 10k/år i trafikförsäkring för en bil som man precis köpt för 5k. Känns ganska överdrivet att behöva betala 10k för en Audi 80 1.8S på otroliga 90hk och sina 1200-1300kg. Rena rama sportbilen...
När ovanstående bil är dyrare än vad jag betalar för min Ktm 660 med 50-60hp på 120kg, när man kollar båda på mig, då ber dom om att man löser det på annat sätt. Finns ingen vettig som kör försäkringen på sig själv.
October 22, 2002
Snowman89 wrote: Dom förtjänar det när man ska behöva betala 10k/år i trafikförsäkring för en bil som man precis köpt för 5k. Känns ganska överdrivet att behöva betala 10k för en Audi 80 1.8S på otroliga 90hk och sina 1200-1300kg. Rena rama sportbilen...
När ovanstående bil är dyrare än vad jag betalar för min Ktm 660 med 50-60hp på 120kg, när man kollar båda på mig, då ber dom om att man löser det på annat sätt. Finns ingen vettig som kör försäkringen på sig själv.
Provat att ringa runt bland olika bolag? Kan garantera dig att du inte får betala några 10k för enbart trafik för din Audi.
Anledningen att försäkringar är såpass dyra som dom är är pga skenförsäkringar. Har man inte råd att försäkra bilen så får man välja en annan bil.
Jag betalade 15k/året helförsäkring, 2000mil på min Impreza GT jag hade när jag bodde i Västerås. Då var jag 21-22år.
Mean Machine wrote: Spelar ju iofs ingen roll vem den står på när den inte går.
Då om den inte går kan du ju ha den avställd med garageförsäkring och då blir det inga 620kr/månaden.
October 22, 2002
Mean Machine wrote: Jo, visst, men tanken är att jag ska ordna den någon gång inom kort.
Jag gjorde det hela i ren trots, en 206 RC hade varit markant billigare än min nuvarande, motorsvagare och äldre bil.
Mean Machine wrote: Spelar ju iofs ingen roll vem den står på när den inte går.
Du svarar ju mot dig själv nu. När du ordnat den ska du äga den igen då?
PS. Jag betalar 650kr/månaden helförsäk/1000mil för min Impreza med ca: 330-340hk. 😉
Lagat lite bilar, en ganska vanlig dag kan man säga.
Gott dock att vi kom överens om att hålla stängt på fredag för att kunna ägna oss åt lite religiösa aktiviteter eller nått.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 27, 2005
Sagt hejdå till min kusin som nu åker hem till Sverige.
Sen har jag pluggat, druckit kaffe på vegetariskt café och sen ätit halal kebab samt sett magdans på en restaurang.
Även tittat lite på att göra en tvådagars utflykt till Putuoshan. LÄNK (vindruvsberget)
1 Guest(s)