Knäppt kort och donat till min annons här på NH's köp å sälj.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 17, 2004
orka diskutera...
Kan nämna att jag har flera examen.
Vi satt och övade språket, så det var ju inte helt bortkastat. Här har *** regnat konstant i över 2 veckor. Det måste va ett rekord som slår det mesta :P. Inte konstigt att vi satt i parken o drack öl med söta flickor när solen sken i några timmar :D.
Varit med Quinnan till en av hennes väninnor och käkat pizza, druckit vin, öl och Irish Coffee.. Blev ovanligt mycket vätska till maten.
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 27, 2005
Delph1 wrote: Jag har gått och blivit med examen.
Inget unikt med att faktiskt vilja gå på lektionerna.
//Andreas
Så hur titulerar sig herrn nu för tiden? Doktor?
Nu idag har jag kommit hem med nattbåten från putuoshan (ett av Kinas 4 heliga berg). Sjukt cool och vacker ö med mycket intressant att titta på. Träffade dessutom några riktigt trevliga människor på båten hem och fick övat lite kinesiska 😛
Planen för dagen är att plugga lite och eventuellt träffa en vän här i shanghai. Just det, uppdatera bloggen måste jag också.
November 27, 2003
Vaknat och fått sova 10h ungefär. Känns bra. Ska skriva klart en sida för en recension och sen är det inte så mycket mer att göra på dagen.
Jo, laga matlådor till veckan som kommer
ojdå wrote: Så hur titulerar sig herrn nu för tiden? Doktor?
Master of Science än så länge 😉
//Andreas
Vaknat och fått i mej några muggar kaffe.
😕
ilg@dd wrote: Varit med Quinnan till en av hennes väninnor och käkat pizza, druckit vin, öl och Irish Coffee.. Blev ovanligt mycket vätska till maten.
🙂
Segat mest hela dagen, misstänker att Irish coffee har med saken att göra.
🙄
April 24, 2007
ojdå wrote: Hur ska man märka skillnad? Fortfarande träningsvärk och trött i kroppen dagen efter. Blir också fortfarande långsamt starkare i takt med att jag tränar.
EDIT: Prövat stoppa in kinesiska tecken i "Från"- fältet. Funkade sådär.
Gymmar du rätt och käkar rätt så kommer du att märka skillnad för eller senare, även om jag inte fokuserat på att bygga muskler själv.
Använd negativa övningar om du platåar någon gång. 🙂
Negativ träning (för den som vill veta): t.ex. istället för att lyfta en hantel i en bicepscurl så sänker du den långsamt neråt och fuskar upp den på nått vis. Men du måste ta en större vikt än du skulle klara av uppåt då såklart. Detta gör dig starkare i en vanlig uppåtgående rörelse senare.
March 10, 2002
Shikar wrote: Gymmar du rätt och käkar rätt så kommer du att märka skillnad för eller senare, även om jag inte fokuserat på att bygga muskler själv.
Använd negativa övningar om du platåar någon gång. 🙂
Negativ träning (för den som vill veta): t.ex. istället för att lyfta en hantel i en bicepscurl så sänker du den långsamt neråt och fuskar upp den på nått vis. Men du måste ta en större vikt än du skulle klara av uppåt då såklart. Detta gör dig starkare i en vanlig uppåtgående rörelse senare.
Även kallad excentrisk träning.
Det är svårt att märka skillnad själv. När jag tränade ordentligt förra året var det andra som såg på mig att jag blev större. Inte jag själv. Svårt att få en uppfattning när man ser sig själv i spegeln varje dag. Men före-efter-bilder är en bra grej. Skriv även upp vad du maxar i respektive övning när du börjar.
December 6, 2006
ojdå wrote: Fortfarande träningsvärk och trött i kroppen dagen efter. Blir också fortfarande långsamt starkare i takt med att jag tränar.
Testa att köpa kolhydrats-drinkar.. typ "Gainermax explosion !
---
Ontopic !
Idag hände en spännande grej.. på väg hem från stan så ser jag en "målad" polisbil framför mig med inte riktigt dom formerna som jag är van vid på en svensk P-bil.
Så jag gasar ikapp och hamnar bakom en SAAB 9-5 som efter en reg.nummer sökning genom SMS hos T-styrelsen visar sig vara en civilpolisbil !
Polisbilen framför SAAB:en.. visar sig då vara en Volkswagen Passat !!!
Eftersom jag, iallafall, aldrig sett en målad polisbil som inte varit antingen en Volvo eller en SAAB börjar grunna vad detta är.. en kommande polisbil kanske ?
Efter att jag kört bakom dom i sisådär 2 mil svänger dom in på en fikaplats... tror ni inte att jag var snabb på att följa efter dom in ?
De visade sig vara två civilpoliser med diverse områden inom Polisen.. pratade med dom en stund om just bilen, samt lite Volvo & SAAB -polisbilar.. förjäkla trevliga herrar ! :-)-)
Och jag kunde självklart inte hålla mig från att fråga om jag fick ta lite bilder.. inga problem, visade de sig.. och här är dom:
( Ledsen för halvkass kvalité.. 2MP kamera i mobilen är ingen höjdare 😛 )
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
På bilen sitter det 18" som antagligen inte kommer sitta på när den "går ut i tjänst".. det var tydligen väldigt stötigt m.m ansåg föraren.
Motorn i är en 170 hästars diesel.
Ska jag själv säga mitt, som även han som körde höll med om, var sätena inge vidare.. princip stenhårda 🙂
Jaja.. rolig dag detta iallafall ! 🙂
October 22, 2002
Opa:
Passat såg bra ut i poliskostym. Är en stor kund och tror nästan att VW skänker bort bilar för att komma in hos polisen. Storleksmässigt är den snarlik som 9-5 och V70.
OnT:
Sent ska syndaren vakna så idag började jag byta bromsar på imprezan. Ena sida klar, den andra är det bara att skruva dit oket på. Sen är det luftning som gäller. Har iofs gott om tid kvar, åker inte förens runt kl13-14 på fredag. 🙂
4 Guest(s)