Vad har du gjort idag?|Page 339|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
sp_UserOfflineSmall Offline
6761
May 17, 2010 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Även kallad excentrisk träning.

Det är svårt att märka skillnad själv. När jag tränade ordentligt förra året var det andra som såg på mig att jag blev större. Inte jag själv. Svårt att få en uppfattning när man ser sig själv i spegeln varje dag. Men före-efter-bilder är en bra grej. Skriv även upp vad du maxar i respektive övning när du börjar.

Kärt barn har många namn? haha
Håller med, jag gillar att föra en träningslogg med mått och vikt också. Då kan man se resultat svart på vitt också. En av mina bästa träningstips är att föra en träningslogg, gör stor skillnad för motivationen. 🙂

Ontopic:
-Skola
-Tandläkare
-Hemåt och plugga
-Blir o dra iväg till gymmet senare o träna. 🙂

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
6762
May 17, 2010 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote:
*polisbil*

Passat har jag sett som polisbil nu ett par år. Dom är inte helt vanliga, men samtidigt inte helt ovanliga. Har även sett ett par ford mondeo, men dom kan jag nog räkna på en hand.
Majoriteten förblir dock V70 och 9-5 givetvis.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
6763
May 17, 2010 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Gymmar du rätt och käkar rätt så kommer du att märka skillnad för eller senare, även om jag inte fokuserat på att bygga muskler själv.

Använd negativa övningar om du platåar någon gång. 🙂

Negativ träning (för den som vill veta): t.ex. istället för att lyfta en hantel i en bicepscurl så sänker du den långsamt neråt och fuskar upp den på nått vis. Men du måste ta en större vikt än du skulle klara av uppåt då såklart. Detta gör dig starkare i en vanlig uppåtgående rörelse senare.

Jag märker absolut skillnad. Det jag sa var att jag inte märker skillnad mot de perioder hemma i Sverige då jag gått på gym regelbundet och inte ätit proteinpulver 😉

Orka hålla på med så avancerade saker nog negativ träning, jag är mer en positiv kille!

On topic: Varit på en anordnad träff mellan kinesiska studenter och oss svenskar. Riktigt skoj, dock blev det stora kulturkrockar på vissa saker. En vanlig kinesisk student gör åt ca 2000 kr /månad och har aldrig varit på en pub eller klubb... så när jag förklarade att jag också väldigt sällan "klubbar" och räknade upp de 10-tal klubbar jag ändå varit på i Shanghai fick jag väldigt frågande blickar!

Shikar
Member
Medlem
6764
May 17, 2010 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: Jag märker absolut skillnad. Det jag sa var att jag inte märker skillnad mot de perioder hemma i Sverige då jag gått på gym regelbundet och inte ätit proteinpulver 😉

Orka hålla på med så avancerade saker nog negativ träning, jag är mer en positiv kille!

Effekterna av proteinpulver kan man du debattera hela dagen lång, men slutsatsen är att de funkar bra om man tränar ofta och intensivt, annars är det sak samma egentligen så länge man äter nyttigt.
En gainer (snabba kolhydrater+snabbt protein) efter träning är dock alltid bra. Själv kör jag på endast maltodextrin och äter så bra som möjligt.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
6765
May 17, 2010 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Effekterna av proteinpulver kan man du debattera hela dagen lång, men slutsatsen är att de funkar bra om man tränar ofta och intensivt, annars är det sak samma egentligen så länge man äter nyttigt.
En gainer (snabba kolhydrater+snabbt protein) efter träning är dock alltid bra. Själv kör jag på endast maltodextrin och äter så bra som möjligt.

Definiera ofta och mycket.

Finns det snabba proteiner? Jag trodde kroppen spjälkade allt protein till aminosyror för att sedan bygga ihop sina egna kedjor? Känns ju som en rätt långsam process. Kan kanske vara så att olika protein är olika lätt att spjälka? Eller är det de två essentiella aminosyrorna vi pratar om?

*Drömmer sig tillbaka till Biologi B*

Shikar
Member
Medlem
6766
May 17, 2010 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: Definiera ofta och mycket.

Finns det snabba proteiner? Jag trodde kroppen spjälkade allt protein till aminosyror för att sedan bygga ihop sina egna kedjor? Känns ju som en rätt långsam process. Kan kanske vara så att olika protein är olika lätt att spjälka? Eller är det de två essentiella aminosyrorna vi pratar om?

*Drömmer sig tillbaka till Biologi B*

Välkommen tillbaka till biologi B laugh

Jag skulle definera att "träna mycket" på gym till 3-4 pass i veckan eller oftare. Men det är min bedömning.

Ja det är skillnad i hur snabbt ett protein tas upp, iallafall enligt vad jag läst mig till på egen hand;

Snabbt protien = Vassle (whey)
Långsamt Protein Kasein

Om du kollar på gainers så innehåller de främst vassle medan nattproteiner (att äta före läggdags) brukar innehålla mer kasein för långsamt upptag.
Vad jag hört är en gainer mer än nog för de flesta, medan endast proteinpulver saknar bra kolhydrater. Vill du ha bättre smak så får du köpa märkessaker, eller bra budgetmärken, typ Sun Nutrition, men det finns väl inte i Shanghai 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
6767
May 17, 2010 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote:
Polisbilen framför SAAB:en.. visar sig då vara en Volkswagen Passat !!!

Eftersom jag, iallafall, aldrig sett en målad polisbil som inte varit antingen en Volvo eller en SAAB börjar grunna vad detta är.. en kommande polisbil kanske ?

Efter att jag kört bakom dom i sisådär 2 mil svänger dom in på en fikaplats... tror ni inte att jag var snabb på att följa efter dom in ? :mrgreen:

De visade sig vara två civilpoliser med diverse områden inom Polisen.. pratade med dom en stund om just bilen, samt lite Volvo & SAAB -polisbilar.. förjäkla trevliga herrar ! :-)-)

I min ungdom, typ för ~30 år sedan (När man åkte moppe) fanns det en Polisbil av märket VW Golf i en av grannbyarna.. Iofs svart/vita på den tiden.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
6768
May 17, 2010 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: I min ungdom, typ för ~30 år sedan (När man åkte moppe) fanns det en Polisbil av märket VW Golf i en av grannbyarna.. Iofs svart/vita på den tiden.

Ska vi räkna upp riktigt udda polisbilar måste väl ändå Porsche 911/2 nämnas? 🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
6769
May 17, 2010 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Svurit åt all olja som hittar nya roliga vägar ut ur växellådan efter att ha bytt packbox på höger drivaxel.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
6770
May 17, 2010 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat, ätit, ska strax sova.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
6771
May 17, 2010 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni wrote: Ska vi räkna upp riktigt udda polisbilar måste väl ändå Porsche 911/2 nämnas? 🙂

Bubblor och Saab V4-or såg ganska roliga ut också.. Porschen var ju iaf frän..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
6772
May 18, 2010 - 7:30 am
sp_Permalink sp_Print

Åkt till AGA, hem igen, hem till föräldrarna för att byta bil med farsan, hem igen och skruvat fast nedre länkarmen och styrleden till höger framhjul. Nu är det bara lite smådetaljer som saknas för att bilen ska bli körbar igen, om jag inte missat något.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
6773
May 18, 2010 - 7:56 am
sp_Permalink sp_Print

Skickat in två jobbansökan. Fått den ena avslagen direkt då de inte var i behov av folk i sommar.

Nu sitter jag och har dåligt samvete för jag inte plugga någonting idag. Ikväll ska jag träna igen.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
6774
May 18, 2010 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Den här värmen börjar bli jobbig. Svettats som en gris idag.

Skönt att vara hemma, men man sitter mest och försöker tvinga sig att göra saker för det är fan inte skönt i luften.

//Andreas

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
6775
May 18, 2010 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Skämtar du? Hur varmt har du där nere egentligen?
Här är det 18 grader i skuggan nu, en 7-8 grader till börjar det bli varmt och skönt. 🙂

Shikar
Member
Medlem
6776
May 18, 2010 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Den här värmen börjar bli jobbig. Svettats som en gris idag.

Skönt att vara hemma, men man sitter mest och försöker tvinga sig att göra saker för det är fan inte skönt i luften.

//Andreas

Hur varmt är det? Har ju varit en väldigt kall maj hittills, endast norra delar av Sverige som fått känna på värme ju 😕

Jag håller med Snorch, 20+ ska det vara och sol! 🙂

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
6777
May 18, 2010 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelat innebandy = Helt slut och blåslagen av ribbstolar.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
6778
May 18, 2010 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Lagat/servat bilar och ställt en framvagn, eller snarare gjort en 4-hjulsinställning. En vanlig dag på jobbet bara.

Shikar
Member
Medlem
6779
May 19, 2010 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat och dragit iväg till gymmet direkt. Sedan hemåt för frukost och ni sitter jag o pluggar kemi :bok:

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
6780
May 19, 2010 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

Luftat bromsar, ställt på Imprezan.

Nu ska jag muttra på hjulen och ut och provköra en sväng. Wiee!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 173
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL