April 24, 2007
Dehman wrote: Även kallad excentrisk träning.
Det är svårt att märka skillnad själv. När jag tränade ordentligt förra året var det andra som såg på mig att jag blev större. Inte jag själv. Svårt att få en uppfattning när man ser sig själv i spegeln varje dag. Men före-efter-bilder är en bra grej. Skriv även upp vad du maxar i respektive övning när du börjar.
Kärt barn har många namn? haha
Håller med, jag gillar att föra en träningslogg med mått och vikt också. Då kan man se resultat svart på vitt också. En av mina bästa träningstips är att föra en träningslogg, gör stor skillnad för motivationen. 🙂
Ontopic:
-Skola
-Tandläkare
-Hemåt och plugga
-Blir o dra iväg till gymmet senare o träna. 🙂
September 27, 2005
Shikar wrote: Gymmar du rätt och käkar rätt så kommer du att märka skillnad för eller senare, även om jag inte fokuserat på att bygga muskler själv.
Använd negativa övningar om du platåar någon gång. 🙂
Negativ träning (för den som vill veta): t.ex. istället för att lyfta en hantel i en bicepscurl så sänker du den långsamt neråt och fuskar upp den på nått vis. Men du måste ta en större vikt än du skulle klara av uppåt då såklart. Detta gör dig starkare i en vanlig uppåtgående rörelse senare.
Jag märker absolut skillnad. Det jag sa var att jag inte märker skillnad mot de perioder hemma i Sverige då jag gått på gym regelbundet och inte ätit proteinpulver 😉
Orka hålla på med så avancerade saker nog negativ träning, jag är mer en positiv kille!
On topic: Varit på en anordnad träff mellan kinesiska studenter och oss svenskar. Riktigt skoj, dock blev det stora kulturkrockar på vissa saker. En vanlig kinesisk student gör åt ca 2000 kr /månad och har aldrig varit på en pub eller klubb... så när jag förklarade att jag också väldigt sällan "klubbar" och räknade upp de 10-tal klubbar jag ändå varit på i Shanghai fick jag väldigt frågande blickar!
April 24, 2007
ojdå wrote: Jag märker absolut skillnad. Det jag sa var att jag inte märker skillnad mot de perioder hemma i Sverige då jag gått på gym regelbundet och inte ätit proteinpulver 😉
Orka hålla på med så avancerade saker nog negativ träning, jag är mer en positiv kille!
Effekterna av proteinpulver kan man du debattera hela dagen lång, men slutsatsen är att de funkar bra om man tränar ofta och intensivt, annars är det sak samma egentligen så länge man äter nyttigt.
En gainer (snabba kolhydrater+snabbt protein) efter träning är dock alltid bra. Själv kör jag på endast maltodextrin och äter så bra som möjligt.
September 27, 2005
Shikar wrote: Effekterna av proteinpulver kan man du debattera hela dagen lång, men slutsatsen är att de funkar bra om man tränar ofta och intensivt, annars är det sak samma egentligen så länge man äter nyttigt.
En gainer (snabba kolhydrater+snabbt protein) efter träning är dock alltid bra. Själv kör jag på endast maltodextrin och äter så bra som möjligt.
Definiera ofta och mycket.
Finns det snabba proteiner? Jag trodde kroppen spjälkade allt protein till aminosyror för att sedan bygga ihop sina egna kedjor? Känns ju som en rätt långsam process. Kan kanske vara så att olika protein är olika lätt att spjälka? Eller är det de två essentiella aminosyrorna vi pratar om?
*Drömmer sig tillbaka till Biologi B*
April 24, 2007
ojdå wrote: Definiera ofta och mycket.
Finns det snabba proteiner? Jag trodde kroppen spjälkade allt protein till aminosyror för att sedan bygga ihop sina egna kedjor? Känns ju som en rätt långsam process. Kan kanske vara så att olika protein är olika lätt att spjälka? Eller är det de två essentiella aminosyrorna vi pratar om?
*Drömmer sig tillbaka till Biologi B*
Välkommen tillbaka till biologi B
Jag skulle definera att "träna mycket" på gym till 3-4 pass i veckan eller oftare. Men det är min bedömning.
Ja det är skillnad i hur snabbt ett protein tas upp, iallafall enligt vad jag läst mig till på egen hand;
Snabbt protien = Vassle (whey)
Långsamt Protein Kasein
Om du kollar på gainers så innehåller de främst vassle medan nattproteiner (att äta före läggdags) brukar innehålla mer kasein för långsamt upptag.
Vad jag hört är en gainer mer än nog för de flesta, medan endast proteinpulver saknar bra kolhydrater. Vill du ha bättre smak så får du köpa märkessaker, eller bra budgetmärken, typ Sun Nutrition, men det finns väl inte i Shanghai 😉
opA87 wrote:
Polisbilen framför SAAB:en.. visar sig då vara en Volkswagen Passat !!!Eftersom jag, iallafall, aldrig sett en målad polisbil som inte varit antingen en Volvo eller en SAAB börjar grunna vad detta är.. en kommande polisbil kanske ?
Efter att jag kört bakom dom i sisådär 2 mil svänger dom in på en fikaplats... tror ni inte att jag var snabb på att följa efter dom in ?
De visade sig vara två civilpoliser med diverse områden inom Polisen.. pratade med dom en stund om just bilen, samt lite Volvo & SAAB -polisbilar.. förjäkla trevliga herrar ! :-)-)
I min ungdom, typ för ~30 år sedan (När man åkte moppe) fanns det en Polisbil av märket VW Golf i en av grannbyarna.. Iofs svart/vita på den tiden.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Joni wrote: Ska vi räkna upp riktigt udda polisbilar måste väl ändå Porsche 911/2 nämnas? 🙂
Bubblor och Saab V4-or såg ganska roliga ut också.. Porschen var ju iaf frän..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 24, 2007
Delph1 wrote: Den här värmen börjar bli jobbig. Svettats som en gris idag.
Skönt att vara hemma, men man sitter mest och försöker tvinga sig att göra saker för det är fan inte skönt i luften.
//Andreas
Hur varmt är det? Har ju varit en väldigt kall maj hittills, endast norra delar av Sverige som fått känna på värme ju 😕
Jag håller med Snorch, 20+ ska det vara och sol! 🙂
Lagat/servat bilar och ställt en framvagn, eller snarare gjort en 4-hjulsinställning. En vanlig dag på jobbet bara.
1 Guest(s)