Vad har du gjort idag?|Page 341|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
sp_UserOfflineSmall Offline
6801
May 21, 2010 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: TEXT

Vissa behöver växa upp och förstå att det finns vissa regler i samhället. 😮 (Syftar då på köparen)

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
6802
May 21, 2010 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Vissa behöver växa upp och förstå att det finns vissa regler i samhället. 😮 (Syftar då på köparen)

No kidding. 30 bast och kvar på dagis.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
6803
May 22, 2010 - 6:09 am
sp_Permalink sp_Print

Usch!

Vart hotad själv en gång, fast då var det jag som felade.
Köpte en begagnad Surrounddekoder av fin modell, hade betalt hälften enl. överrenskommelse sedan strulade det till sig så jag vart lite sen med resten, men det ordnade sig och jag slapp träffa hans polare embarassed

OnT: Kliade i meckarfingrarna så jag skymfade Apple genom att strippa en Mac Cube på hårddisken och minnet för att sedan uppgradera PII:an.
Nu har den fyra gånger mer HD tack vare en Apple märkt Quantum 27GB + fyra gånger mera RAM = 512MB så nu flyter Win 2000 på väldigt smidigt.
Borrmaskinen och brutalt våld fixade specialskruvarna, hehe.

Uhm OK, jag har inget liv! 🙄

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
6804
May 22, 2010 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

Nice! ^

Jag ska iväg och fira svågern strax.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
6805
May 22, 2010 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: *Gråter ut på NH's forum*

En tumregel för att hålla en vettig moralnivå är väl att inte slänga bort/sälja iväg andras saker.
En pryl blir ju inte ens egen bara för att man förvarar den en stund. (Såvida det inte är avtalat så förstås. I det här fallet verkar det ju inte på köparen som att han överlämnat ägandet av hjulen till dej efter viss tid.)
Sen att hotas/dra in Polis verkar lite fjolligt, sånt här får man väl lösa på egen hand mellan 4 ögon.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
6806
May 22, 2010 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: En tumregel för att hålla en vettig moralnivå är väl att inte slänga bort/sälja iväg andras saker.
En pryl blir ju inte ens egen bara för att man förvarar den en stund. (Såvida det inte är avtalat så förstås. I det här fallet verkar det ju inte på köparen som att han överlämnat ägandet av hjulen till dej efter viss tid.)
Sen att hotas/dra in Polis verkar lite fjolligt, sånt här får man väl lösa på egen hand mellan 4 ögon.

Om du vill kalla det gråt är det helt upp till dig, börjar man hota att komma och ha ihjäl mig med sina polare är det inte direkt lugnt.

Om det inte ens är avtalat att däcken ska följa med annat än om han hämtar dem inom en vecka är det helt och hållet hans problem om han inte hör av sig.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
6807
May 22, 2010 - 10:11 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Om du vill kalla det gråt är det helt upp till dig, börjar man hota att komma och ha ihjäl mig med sina polare är det inte direkt lugnt.

Har du inga kompisar som kan ställa upp på din sida då?
Skicka upp dom hit vettja, säg att du åkt till Ljungaverk på semester ett tag..
🙂

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Klar
Member
Medlem
6808
May 22, 2010 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Har du inga kompisar som kan ställa upp på din sida då?
Skicka upp dom hit vettja, säg att du åkt till Ljungaverk på semester ett tag..
🙂

Jag slåss inte om jag inte absolut måste, och ska det göras är jag inte den som drar in folk för att lösa mina problem heller. Han går ju uppenbarligen igång på att hota folk och att slåss och jag undviker det mer än gärna.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
6809
May 22, 2010 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: En tumregel för att hålla en vettig moralnivå är väl att inte slänga bort/sälja iväg andras saker.

Nu kan jag ha fel då jag inte har lagboken med mig här, men så blir det faktiskt. Köparen måste nämligen medverka till köpet och fullfölja sin del av avtalet (hämta varan) inom skälig/utsatt tid, annars har säljaren hävningsrätt. Han har också rätt att sälja den om den medför väsentlig olägenhet för honom. Det köparen möjligen kan kräva är de pengar säljaren fick när han sålde den vidare.

Nu blir ju hela situationen inte ens relevant om inte däcken fanns med i köpet.

OT: varit och besökt en kanalstad ca 1 h från Shanghai. Trevligt och lite mysigt. Ingen superhit kanske, men absolut värt ett besök om man som jag stannar lite längre i regionen.

Så har jag också funderat på att åka till Taipei.

Andreas Galistel
Member
Medlem
6810
May 22, 2010 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Firat svågern.

Kollat på hockey och sett Sverige prestera bättre än väntat. Lite kul ändå att BÅG kanske kan sluta i en bra ton efter att strulat till så mycket på sistone.

//Andreas

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
6811
May 22, 2010 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: Nu kan jag ha fel då jag inte har lagboken med mig här, men så blir det faktiskt. Köparen måste nämligen medverka till köpet och fullfölja sin del av avtalet (hämta varan) inom skälig/utsatt tid, annars har säljaren hävningsrätt. Han har också rätt att sälja den om den medför väsentlig olägenhet för honom. Det köparen möjligen kan kräva är de pengar säljaren fick när han sålde den vidare.

Nu blir ju hela situationen inte ens relevant om inte däcken fanns med i köpet.

Så har jag också funderat på att åka till Taipei.

Jag antar att du känner till att lagboken finns online?
http://www.lagen.nu
http://www.notisum.se

Klart du ska till Taipei! Verkar ju vara en upplevelse den där staden 🙂

OT: pluggat nästan hela dagen och varit i stan en sväng.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
6812
May 23, 2010 - 2:48 am
sp_Permalink sp_Print

Shikar wrote: Jag antar att du känner till att lagboken finns online?
http://www.lagen.nu
http://www.notisum.se

Klart du ska till Taipei! Verkar ju vara en upplevelse den där staden 🙂

OT: pluggat nästan hela dagen och varit i stan en sväng.

Det gör jag, hade bara inte ork nog 😉

Taipei vore grymt. Som vanligt handlar det om pengar. Nu har jag iaf kontaktat lite bekanta sen jag var där sist och se hur man kan lösa boende.

Nu ska jag alldeles strax sätta mig på tunnelbanan in mot Expo för att mingla med hans majestät konungen i den svenska paviljongen. Absolut inget personligt möte, men råkar ha vip-biljetter till kungabesöket. Fancy-pancy! 😛

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
6813
May 23, 2010 - 5:59 am
sp_Permalink sp_Print

Varit på stranden med hunden.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
6814
May 23, 2010 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

Efter gårdagens underbara final i CL, så känns det helt ok. Vi gick ut efter men var helt passiv :arg:. Dock så spårade festen ur i fre, och jag blev asssspackad embarassed. Får skylla på det 🙂

Idag ska jag göra i ordning lunch och dra till parken o plugga.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
6815
May 23, 2010 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

Fosterställning i soffan efter gårdagens bravader med ishockey-semi och cl-final och en utgång på det.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
6816
May 24, 2010 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

Haft en intensiv helg.

Fredag:
Mötte upp en kompis i hans bil i Valbo för att sen åka till Sundsvall för övernattning. Vi körde i princip lagligt hela vägen upp och tankade när vi kom till Sundsvall. Valbo-Sundsvall slutade med ett snitt på 1,05 l/milen vilket var jädrigt lågt.

På hotellet mötte vi upp dom andra som skulle vara med på lördagen för att käka mat och dricka ett par öl. Vi somnade runt 02 efter att kollat lite på TV samt pratat en del. Vi bägge jobbar natt och slutade runt 04-05 på fredagsmorgonen och därav lite svårt att somna trots tidig uppstigning.

Lördag
Klockan ringde 05:50 vilket var rena döden för oss. En snabb dusch sen frukost och ett par koppar kaffe för att försöka bli i någorlunda normalskick.

Sen styrde vi bilarna mot själva målet för resan nämligen Mittsverigebanan som ligger ca: 1mil söder om Härnösand. Efter bytt till R-däck och haft ett snabbt förarmöte så var det bara ut och köra. Eftersom körningen var privat så var vi enbart 10-12 bilar vilket betydde att man fick köra hur mycket som helst. Nästa år skulle vi troligvis blir 17-20 st vilket kan vara skoj för att då får man flera bilar att köra mot. Nu fick man anpassa sig lite efter andra för att "mäta krafter" mot andra bilar.

Jag, kompisen och en Saab åkte på snarlika tider som var snabbast för dagen. Snarlika tider säger jag för att tiderna är tagna med mobiltelefon och är således ganska oexakta. 1,06-1,07 åkte vi på vilket anses vara snabbt på banan.

Info om banan:
http://rejsa.nu/bana_info.asp?midlanda

Blev totalt ca: 15-16 mil på banan vilket resulterade i ca 90-100 liter 98:an. Kul men inte billigt kan man säga. 🙂

Tempot på vägen hem var högre än på vägen upp. GPS:en tyckte det skulle ta 52min längre än det gjorde och då åkte vi inte i några extremfarter utan konstant +25 över skyltad hastighet. Högre fart + låg utväxling = dåligt för förbrukningen som slutade på drygt 1,6 liter/milen.

Väl hemma så parkerade jag in imprezan i garaget, tog en snabbdusch för att sen åka till Örebro för 25-års kalas. Kom hem runt 02,30 rejält trött efter en hektisk och slitsam dag.

Söndag
Var till brorsan och lekte med hans unge ett par timmar. Sen åkte vi till sambons mor för att fika. Därefter blev det film och mys.

Twelve
Kronoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1341
6817
May 24, 2010 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Fått hem:
22 st HP Proliant G3 servrar
1 st HP Proliant G4 server
50+ SCSI Diskar
42U Rack

Gjort ett kluster och testat funka bra

Andreas Galistel
Member
Medlem
6818
May 24, 2010 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Rationaliserat bort en hel persons jobb genom att skriva ett enkelt skript som räknar ut tidigaste leveransdag.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
6819
May 24, 2010 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Inmundigat ett härligt hamburgermål på Max i Sundsvall.. Toppat med ett gäng lökringar och kletig orginaldressing.
😛

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
6820
May 24, 2010 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Twelve wrote: Fått hem:
22 st HP Proliant G3 servrar
1 st HP Proliant G4 server
50+ SCSI Diskar
42U Rack

Gjort ett kluster och testat funka bra

Hörselskador? 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 50
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL