January 12, 2007
Bogus wrote: Får man fråga vad du ska göra med detta kluster?
har confat 6 av dem till exakt lika spec
2x 3.06GHz
2GB
2x 18.2 GB 10KRIPM SCSI
har 6 st sånna resten är 2.4GHz
Kör de 6 första som ett kluster och har inte hunnit göra så mycket men de sitter i mitt lilla rack med en fet UPS i botten som strömmen går igenom.
Fick hem dem idag har varit och slitit med dem hela dan trött som få.
Vad jag ska göra med dem? Bra fråga! Alternativ?
Twelve wrote: ....
Folding@home vettja..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 24, 2007
ilg@dd wrote: Folding@home vettja..
+1 :bok:
October 16, 2003
Twelve wrote: har confat 6 av dem till exakt lika spec
2x 3.06GHz
2GB
2x 18.2 GB 10KRIPM SCSI
har 6 st sånna resten är 2.4GHzKör de 6 första som ett kluster och har inte hunnit göra så mycket men de sitter i mitt lilla rack med en fet UPS i botten som strömmen går igenom.
Fick hem dem idag har varit och slitit med dem hela dan trött som få.
Vad kör du för mjukvara? Hur har du satt upp det? (gör en projekttråd :D)
ilg@dd wrote: Folding@home vettja..
Jag tror grejen med folding försvinner, de funkar nog inte bättre om de är klustrade...
October 16, 2003
Twelve wrote: Vi har inte kommit så långt...
Höll på med att få hem dem hela dan igår såg ut som att man hade lastat en stor ko på våran stackars 740 men hem gick det.Funderar på nått linux men vet inte vad man ska ha det till 😛 Gratis e gott?
Jag har kollat lite på ROCKS, verkar smidigt... Men det finns inte så jättemycket klustersaker där ute, och det som finns är dåligt dokumenterat.
January 12, 2007
Delph1 wrote: Taget emot en leverans bestående av en säng.
Monterat ner gamla sängen.
Monterat ihop nya sängen.
Ew.
//Andreas
haha nej men pappa hade stött på nått trevligt nu tydligen.
Där man har 1 (Main) server som sedan de andra "bootar" ifrån kommer bara inte ihåg vad det hette -.-
November 27, 2003
Jobbat. Arbetsuppgifterna blir lite snurriga ibland med förslag och direktiv till både höger och vänster.
Mean Machine wrote: Kapat av mig cirka 90% av skägget eftersom jag blev kallad till en arbetsintervju imorgon. Såhär grann är jag numera:
[Image Can Not Be Found]
<3 //Andreas
March 14, 2001
Jobbat, eller rättare sagt suttit bredvid hela dagen och bara åkt med. 🙂
Trött som bara den är jag också, jobbat dagtid i två dagar nu och det är verkligen ett skit när jag normalt alltid är vaken nattetid, vilket jag ju var nu också, nästan. Senaste 58h har jag sovit ~6h, och eftersom det är tillbaks till nattlivet nu lär jag inte sova än på några timmar. Undrar om det är bra för hälsan eller nått... Aja brukar ta igen det här dagarna med en 12h+ sovning. 😛
Snorch wrote: Jobbat, eller rättare sagt suttit bredvid hela dagen och bara åkt med. 🙂
Trött som bara den är jag också, jobbat dagtid i två dagar nu och det är verkligen ett skit när jag normalt alltid är vaken nattetid, vilket jag ju var nu också, nästan. Senaste 58h har jag sovit ~6h, och eftersom det är tillbaks till nattlivet nu lär jag inte sova än på några timmar. Undrar om det är bra för hälsan eller nått... Aja brukar ta igen det här dagarna med en 12h+ sovning. 😛
Ändå brukar det gå bra när man är ung, vänta bara tills du blir 35-40, då lär du få det ännu besvärligare när du ändrar dygnsrytm lite nu och då..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)