Vad har du gjort idag?|Page 348|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
6941
June 12, 2010 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

Spelat lite Bionic Commando Rearmed.

Nu ska jag klä på mig, duscha och sen äta lite. Sen blir det lite shopping, städa och meka cykeln.

//Andreas

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
6942
June 12, 2010 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknar upp till en by med dystert väder.. men inte vara negativa för det. Kikar ut på Xenonkungen.se och beställer ett dimljus-kit samt nya xenonlampor.

Drar mig till Jönköping där det blir en visit hos morföräldrar och träffa på dom samt morbror och kusin+dennes man. Slänger i oss middag samt fikar..

Åker sedan till Mediamarkt då jag kikat ut en GPS som jag var ute efter... denna hade dom självklart inte inne på lager så jag åker till Elgiganten längre bort och ser att dom har denna inne, fast för 2500 istället för ~2100 som Mediamarkt tar. Jahaja.. får väl ta en titt på den iallafall och pratade med en säljare.. passade då på att fråga varför dom är 400kr dyrare än Mediamarkt... inga problem, så han sänkte ner priset till 2000 kr 😛 Fi fasiken vad sjyst ! =)

Kommer dock hem och ser att det fanimej inte följer med någon 220V laddare utan bara cigg.laddare. Jag som hade tänkt sitta och småpilla med denna ikväll.. men det sket sig. Får bege mig in till Expert imorgon och se om dom har någon sån laddare.. Elgiganten hade en för 99kr och sån tur lär jag väl inte ha hos Expert iallafall.

EDIT:
Suck.. tydligen stängt på Expert imorgon...

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
6943
June 12, 2010 - 11:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Fredag
Slöade hela dagen för att på kvällen åka till Uppsala för att käka på Tzatiki. Firade 2 år tillsammans med tjejen. Var mycket gott och trevligt.

Lördag
Sprungit runt i Västerås alla klädaffärer för att leta klänning åt tjejen som hon ska ha på min kusins bröllop. I sista butiken hittade hon en som passade...
Fikade en sväng hos brorsan, handlade på Maxi innan vi åkte hem.

Åkte till en kompis och käkade mat. Nu kollar vi på Rocky med Ivan 😛

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
6944
June 13, 2010 - 4:35 am
sp_Permalink sp_Print

Pluggar som fan. Helt borta i kinesiska språkets dimmor. Ångest inför morgondagens tenta.

Också bokat om min hembiljett till den 22:a juni. Däremot är det tveksamt om midsommar kommer vara värt det, generellt väldigt överskattad högtid tycker jag.

Andreas Galistel
Member
Medlem
6945
June 13, 2010 - 6:26 am
sp_Permalink sp_Print

ojdå;1251390 wrote: Också bokat om min hembiljett till den 22:a juni. Däremot är det tveksamt om midsommar kommer vara värt det, generellt väldigt överskattad högtid tycker jag.

Beror på hur man firar det. Det blir aldrig bättre än du sjäv gör det.

Jag är med familjen, grillning och långbord ute och eventuellt något oseriöst kubbspelande. Hur kul som helst.

//Andreas

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
6946
June 13, 2010 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1;1251393 wrote: Beror på hur man firar det. Det blir aldrig bättre än du sjäv gör det.

Jag är med familjen, grillning och långbord ute och eventuellt något oseriöst kubbspelande. Hur kul som helst.

+1
( Verkligen irriterande att inlägg måste vara minst 10 tecken långt när man citerar någon annans inlägg 😛 )

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
6947
June 13, 2010 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Påbörjat ett byte av kamrem på en Volvo V40, typ hälften kvar. Måste in och fika lite också..
Jag är viker fortfarande inte i min uppfattning om att V40/S40 är ett djävulens påfund.. (Iofs är väl de flesta moderna bilar med tvärställd motor ett otyg att skruva med)
:spy:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
6948
June 13, 2010 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1;1251393 wrote: Beror på hur man firar det. Det blir aldrig bättre än du sjäv gör det.

//Andreas

Mycket medveten om detta. Problemet är att jag vill träffa kompisarna och göra något liknande, men de har mer lust att supa i någon park. För så tycker de att midsommar ska va. Däremot andra helger är de mer intresserade av ovan nämnda typ av kväll.

alrik
Member
Medlem
6949
June 13, 2010 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd;1251406 wrote: Påbörjat ett byte av kamrem på en Volvo V40, typ hälften kvar. Måste in och fika lite också..
Jag är viker fortfarande inte i min uppfattning om att V40/S40 är ett djävulens påfund.. (Iofs är väl de flesta moderna bilar med tvärställd motor ett otyg att skruva med)
:spy:

Det är därför man handlade en v40 där kamremmen precis var bytt 🙂

Boxer fyror är inte heller så trevliga att byta kamrem på om man ska vara lat och inte skruva bort kylaren.

Själv så ska jag förpassa min boxerfyra och audi diesel till förmån för två st raka sexor, en diesel och en bensin. En bruksbil samt en budget lekbil.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
6950
June 13, 2010 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

alrik;1251411 wrote: Det är därför man handlade en v40 där kamremmen precis var bytt 🙂

Boxer fyror är inte heller så trevliga att byta kamrem på om man ska vara lat och inte skruva bort kylaren.

Själv så ska jag förpassa min boxerfyra och audi diesel till förmån för två st raka sexor, en diesel och en bensin. En bruksbil samt en budget lekbil.

Iofs inte så besvärligt, bara lite problem när man håller på hemma i egna garaget, har inte lika mycket verktyger och andra bra å ha-grejjer hemma.
Själv skulle jag väl aldrig komma på tanken att köpa en V40/S40..
Appropå besvärliga kamremsbyten... Testa att byta på en Chrysler Stratus V6 med automatlåda, AC och styrservo.. De du...
:ot:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
6951
June 13, 2010 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Åkt hem från landet efter att ha hjälp farsan göra om köket där. Blev att köra iväg det gamla köket och massa annat skit, sedan åka och handla gips och lite plyfa, sedan dit med gips och sen lägga värmegolv och till sist flyta skiten. Nu har man lirat fotboll och nu är man en lårkaka rikare. Dags att avnjuta en öl och Tyskland-Australien, älskar att VM har börjat.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
6952
June 13, 2010 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Är besviken på VM. Inte känslan när man vaknar: IDAG ÄR DET VM! Får hoppas den kommer. Vuvuzelor och dålig fotboll. :/

Andreas Galistel
Member
Medlem
6953
June 13, 2010 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Tvättat.

Städat.

Spelat Joe Danger. Riktigt kul. "3D" av Excitebike.

Hittills är det bara Sydkorea som imponerat, jo och Tyskland lite just nu. I övrigt har det inte varit någon VM-fotboll direkt. Ingen stämning på matcherna heller. Bara massa tjutande...

//Andreas

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
6954
June 14, 2010 - 4:54 am
sp_Permalink sp_Print

Eventuellt sista dagen man kör bil till jobbet på två månader.
Ska väl eventuellt bli trevligt att ta tåget, men fan vad det svider att gå upp klockan 04:20. Sparar in en 4 500kr i alla fall.

Beställde en HTC Desire igår, hoppas på att få den så snart som möjligt så att tåg-vistelsen blir aningen behagligare. 🙂

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
6955
June 14, 2010 - 10:36 am
sp_Permalink sp_Print

Lord_Kvadd;1251435 wrote:
Beställde en HTC Desire igår, hoppas på att få den så snart som möjligt så att tåg-vistelsen blir aningen behagligare. 🙂

Var beställde du den? Kan rekommendera Tele2s webbutik, tog några dagar för mig att få den fast det stod att leveransen skulle bli utdragen. Om du inte har Tele2 är det ju ingen höjdare kanske, även om alla vettiga människor kör Tele2 kompis. 😉

alrik
Member
Medlem
6956
June 14, 2010 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1;1251419 wrote:
Spelat Joe Danger. Riktigt kul. "3D" av Excitebike.

Playstationstore?

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
6957
June 14, 2010 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Frukost, sedan gymmet. Gäller o fortsätta med "deffen" även under sommaren 😀

Ev. en lång promenad senare också 🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
6958
June 14, 2010 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Lagt drivaxelbyte på min långa lista av misslyckade ingrepp på bilar. Man kanske skulle satt fanskapet på plats ordentligt så man inte behövde göra om det hela... Oh well, skulle ändå köpa Red Line MTL istället för biltemas transmissionsolja, det är ju bara lite mer jobb... 🙄

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
6959
June 14, 2010 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1251473 wrote: Lagt drivaxelbyte på min långa lista av misslyckade ingrepp på bilar. Man kanske skulle satt fanskapet på plats ordentligt så man inte behövde göra om det hela... Oh well, skulle ändå köpa Red Line MTL istället för biltemas transmissionsolja, det är ju bara lite mer jobb... 🙄

Om det av någon anledning kan göra dej mindre missbelåten så kan jag berätta att jag idag konstaterade att vattenpumpen på V40'in jag bytte kamrem på igår tydligen inte hamnade som den skall, det läcker en jädrans massa vatten.
Blir till att plocka dän hela skiten igen och se vad som blitt fel.
🙁
Gissar att packningen (Som man f.ö inte ser när man sätter dit pumpen) hamnat snett eller vikit sej vid montering, taskigt nog hade man inget packningsklister hemma när allt skruvades ihop igår.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
6960
June 14, 2010 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd;1251475 wrote: Om det av någon anledning kan göra dej mindre missbelåten så kan jag berätta att jag idag konstaterade att vattenpumpen på V40'in jag bytte kamrem på igår tydligen inte hamnade som den skall, det läcker en jädrans massa vatten.
Blir till att plocka dän hela skiten igen och se vad som blitt fel.
🙁
Gissar att packningen (Som man f.ö inte ser när man sätter dit pumpen) hamnat snett eller vikit sej vid montering, taskigt nog hade man inget packningsklister hemma när allt skruvades ihop igår.

Hehe, det hjälper ju dessvärre inte mig, men du har ju lite mer jobb framför dig. Men å andra sidan lär du ha bättre faciliteter att tillgå än en parkering också. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 54
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL