October 22, 2002
3 vändor till Returen med brädor, plank, stolpar samt plasttaket från altanen och lekstugan. Körde även en vända till Returen från svärmor, där var det dock bara lite ris och löv. Sen hem och började plocka upp samt lasta kärran med betongplattor. Det var nå grönjävligt vart och svettigt att göra idag eftersom dom väger 28,5kg styck. Körde sen ut plattorna till farsan för lite lagring.
Nu ska jag till brorsan och hämta en AC med en inomhus och en utomhusdel, dvs en med rejäl effekt. Brorsan hade en ny i kartong stod i källaren. Skönt att ha en brorsan som driver elfirma och ibland tar 2-3st av något pga billigt eller bra att ha. 🙂
November 27, 2003
Jobbat 7-19, hela datorsystemet segade ihop helt på eftermiddagen så jag gick hem vid 19 och lät skripten fortsätta köra över natten. Kan ge mig fan på att de har antingen hängt sig eller tappat kontakten med servern och avbrutits.
Kom hem, hämtade ut min SSD, två 2TB-diskar, RAID-kort och vinklade SATA-kablar. Köpt och ätit kebabrulle.
//Andreas
Oljat in ~160 meter fjällpanel och senare betsat (Cuprinol) ~100 meter av dessa.. Vill vädret, så blir det snickra de sista 2 väggarna imorgon.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 5, 2010
Sett en synnerligen dålig parkering nere på byn.. Någon hade parkerat åtminstone en halvmeter för nära en björk nere vid återvinningsstationen.
Man kan ju ana bilstöld med tanke på alla "sparkavtryck" på dörrar och skärmar, alternativt en bilägare på smått dåligt humör efter den oförklarliga (klantiga) avåkningen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 5, 2010
Delph1;1252504 wrote: Hemma redan 1730 idag o/
Nice, sitter du med rack hemma?
//Andreas
Haha nej, hade aldrig överlevt med det ljudet i lägenheten :p
Har ett fullhöjds rack i en lokal farsan hyr, med en DL380 G5 som går som webb/mail/domän/allt annat man kan tänka sig, men har aldrig haft nån vettig backup för varken den eller mina egna saker innan nu. Så nu när denna äntligen lever igen så kan den ju lika gärna göra lite nytta 🙂
February 3, 2003
Har verkligen inte gjort många knop idag. Spenderat större delen av dagen med att slappa framför datorn, spelandes Civilization II och OpenTTD eller läsandes.
Hade en sådan j*vla otur att jag glömde ta med mig de böcker jag ville läsa på semestern. Så igår gick vi till det lokala biblioteket (otroligt litet) och det enda som fanns där var Dan Browns I Cirkelns Mitt.
Hoppades på att hitta den på engelska, men nej. Enda anledningen till att jag tog den var att, ja det var den enda intressanta boken och syrran har försökt tvinga mig att läsa den jättelänge.
Hade verkligen sett fram emot att läsa igenom lite böcker av Garth Nix igen, men de är omöjliga att hitta här.
Sedan hade flickvännen lyckats rycka kabeln till modemet när vi åkte hemifrån, vilket betyder att servern är nere :< Sitter just nu och tittar ut över sundet och linfärjan som åker fram och tillbaka. Väldigt avkopplande. Var ett otroligt skådespel att titta ut här igår under åsk-ovädret.
October 22, 2002
Jobbat, började vid 06. Fick åka till Eskilstuna och lasta innan jag begav mig upp mot Gävle med omnejd. Var rejält varmt idag eftersom kupéfläkten sa upp sig igår, var drägligt så länge man höll 83km/h när det blev självtryck genom AC-elementet. Uppe i Gävle och stadskörning så var det odrägligt. Var tillbaka parkerade i Västerås precis efter kl:18.
December 10, 2002
Surfat efter information om iPhone 4 .. är väldigt intresserad av den, har även kollat upp lite spel och så till playstation 3, och även konsollen, 250GB-versionen 🙂
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
December 10, 2002
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
November 27, 2003
Kommit hem hyfsat tidigt efter en bra hektisk dag. Inte så lång, men det var bra tempo idag. Tur det är varierat annars hade det kunnat bli tjatigt.
dest;1252512 wrote: Surfat efter information om iPhone 4 .. är väldigt intresserad av den, har även kollat upp lite spel och så till playstation 3, och även konsollen, 250GB-versionen 🙂
http://blogs.consumerreports.o.....ponds.html 🙂
//Andreas
December 10, 2002
Delph1;1252534 wrote: Kommit hem hyfsat tidigt efter en bra hektisk dag. Inte så lång, men det var bra tempo idag. Tur det är varierat annars hade det kunnat bli tjatigt.
http://blogs.consumerreports.o.....ponds.html 🙂
//Andreas
Tackar för länken
3DMark 2011 Scores
Fått upp en vägg till nu + lite av den sista.
July 5, 2010
Lite grundläggande "dataräddning" på jobbet, inget kul direkt. Även försökt återställa liv i laptopen disken kom från, men utan resultat.
Och efter det bråkat vidare med servern, FTP throughput på ca 6Mbit på 2st lastbalanserade gigabitkablar va ju inget vidare, så nu blir det nog Windows 2008 på den (hur funkar det att folda på?, lär ju inte utnyttja mycket av kraften av 2x dualcore Xeon med HT som lagringsserver)
*Edit*
Testade folding, funkar utmärkt, med enda felet är att den blir varm, fläktarna går upp i 100%, för att sedan inte varva ner igen utan omstart 🙁
Men ljudet av dem fläktarna funkar inte här, så får väl bli till att kasta upp lite vanliga foldingburkar när man får lite skrot över
2 Guest(s)