Vad har du gjort idag?|Page 36|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
701
December 3, 2007 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote:
Men i Stockholm är det så mycket mer att tänka på förutom alla hundra billister.. Allt är ju relativt men du måste vara en bättre förare för att klara dig i Stockholm än på "landet" i mitt tycke.

Och det beroende på att?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 494
702
December 3, 2007 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=engine52] Men i Stockholm är det så mycket mer att tänka på förutom alla hundra billister.. Allt är ju relativt men du måste vara en bättre förare för att klara dig i Stockholm än på "landet" i mitt tycke.

Och det beroende på att?

Precis som jag skriver i inlägget. Det är mycket folk, billister, rödljus, rondeller osv. I byn/landsbygden har vi till stor del inte sånt.

Och i mitt tycke måste du vara mer skarp när du kör i STHLM än i en by där man kan köra och blunda samtidigt

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
703
December 3, 2007 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller faktiskt med Björnström. Det är enklare att köra på landsbyggden än i stan. Inte för att det är svårt att köra i stan, men man måste hela tiden vara alert.

Idag har jag inte gjort mycket. Vaknade av att det blev tyst (strömavbrott). Gick upp runt 13:00. Läste ett kapitel, satte mig vid datorn och nu ska jag kolla TV.

PRODUKTIV är väl en enkel sammanfattning.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
704
December 3, 2007 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote: [quote=ilg@dd][quote=engine52] Men i Stockholm är det så mycket mer att tänka på förutom alla hundra billister.. Allt är ju relativt men du måste vara en bättre förare för att klara dig i Stockholm än på "landet" i mitt tycke.

Och det beroende på att?

Precis som jag skriver i inlägget. Det är mycket folk, billister, rödljus, rondeller osv. I byn/landsbygden har vi till stor del inte sånt.

Och i mitt tycke måste du vara mer skarp när du kör i STHLM än i en by där man kan köra och blunda samtidigt

Åhå, det är därför Stockholmarna kör av vägarna så ofta häromkring då?
Dom har inga rödljus och rondeller som visar var dom ska köra, och chansar istället på att man kommer fram snabbare om man kör bredvid?
Att dom inte har förstånd att vinterutrusta bilen och hålla lämplig hastighet beroende på väglag och sånt har förståss inget med saken att göra, för det är förståss en självklarhet att en personbil med sommardäck klarar 90 gradersböjjar i 100 km/h på smetigt vinterväglag?
Jag har varit i Stockholm ett par gånger, och det som förundrat mej mest är varför så många bilar är buckliga, men det kanske är trendigt där nere?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
705
December 3, 2007 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=engine52][quote=ilg@dd][quote=engine52] Men i Stockholm är det så mycket mer att tänka på förutom alla hundra billister.. Allt är ju relativt men du måste vara en bättre förare för att klara dig i Stockholm än på "landet" i mitt tycke.

Och det beroende på att?

Åhå, det är därför Stockholmarna kör av vägarna så ofta häromkring då?
Dom har inga rödljus och rondeller som visar var dom ska köra, och chansar istället på att man kommer fram snabbare om man kör bredvid?
Att dom inte har förstånd att vinterutrusta bilen och hålla lämplig hastighet beroende på väglag och sånt har förståss inget med saken att göra, för det är förståss en självklarhet att en personbil med sommardäck klarar 90 gradersböjjar i 100 km/h på smetigt vinterväglag?
Jag har varit i Stockholm ett par gånger, och det som förundrat mej mest är varför så många bilar är buckliga, men det kanske är trendigt där nere?

Olyckor händer även den bästa. Jag har väldigt svårt att tro att varenda som krockar/orsakar en olycka i din by bor i Stockholm. Men du får gärna bevisa motsatsen. Sen spelar det ingen roll om du är Stockholmare, Göteborgare, Amerikan, Norrlänning finns idioter i alla led som inte håller hastigheten och inte uppför sig som man borde göra i trafiken.

Sen tycker jag du är rejält insnöad. Ang buckor kan det bero på att det finns några tusen % fler bilar där än i din by. Och har din granne Nisse en buckla borde det väl motsvara samma % eller?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
706
December 3, 2007 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbat -> bokat tid för hjulinställning -> hälsat på morsan -> handlat -> diskat -> lagat mat -> plockat fram ljusstakarna

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
707
December 3, 2007 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote:

Olyckor händer även den bästa. Jag har väldigt svårt att tro att varenda som krockar/orsakar en olycka i din by bor i Stockholm. Men du får gärna bevisa motsatsen. Sen spelar det ingen roll om du är Stockholmare, Göteborgare, Amerikan, Norrlänning finns idioter i alla led som inte håller hastigheten och inte uppför sig som man borde göra i trafiken.

Sen tycker jag du är rejält insnöad. Ang buckor kan det bero på att det finns några tusen % fler bilar där än i din by. Och har din granne Nisse en buckla borde det väl motsvara samma % eller?

Nämn en välkänd erkänt duktig bilförare med titlar i bagaget som är född och uppväxt i en våra 3 storstäder.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
708
December 3, 2007 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Min kusin Rickard Rydell är ju inte så pjåkig och han är ju uppvuxen här i Sthlm. 😀

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
709
December 3, 2007 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Nämn en välkänd erkänt duktig bilförare med titlar i bagaget som är född och uppväxt i en våra 3 storstäder.

Ingen aning, likaväl kan jag inte nämna någon som är född någon annanstans i Sverige heller.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
710
December 3, 2007 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Nämn en välkänd erkänt duktig bilförare med titlar i bagaget som är född och uppväxt i en våra 3 storstäder.

Du kan själv börja med att nämna en välkänd erkänt duktig bilförare, som dessutom är svensk. 🙄

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
711
December 3, 2007 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Min kusin Rickard Rydell är ju inte så pjåkig och han är ju uppvuxen här i Sthlm. 😀

Hmm, ok, han hade jag glömt bort.
Annars kommer de flesta kända rally/racingförarna från sk. glesbygden, dvs mindre kommuner med kanske max 15 000 invånare.
Per Eklund
Björn Waldegård
Stig Blomqvist
Erik karlsson mfl mfl

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
712
December 3, 2007 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Nämn en välkänd erkänt duktig bilförare med titlar i bagaget som är född och uppväxt i en våra 3 storstäder.

ilg@dd wrote: [quote=Callister]Min kusin Rickard Rydell är ju inte så pjåkig och han är ju uppvuxen här i Sthlm. 😀

Hmm, ok, han hade jag glömt bort.
Annars kommer de flesta kända rally/racingförarna från sk. glesbygden, dvs mindre kommuner med kanske max 15 000 invånare.
Per Eklund
Björn Waldegård
Stig Blomqvist
Erik karlsson mfl mfl

Nu är du väl ändå lite motsägelsefull?

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
713
December 3, 2007 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd varför skulle man vara en bättre bilförare bara för att man bor på "landet"? Kan du dra en seriös förklaring.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
714
December 3, 2007 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote:
Nu är du väl ändå lite motsägelsefull?

På vad för sätt?

engine52 wrote: ilg@dd varför skulle man vara en bättre bilförare bara för att man bor på "landet"? Kan du dra en seriös förklaring.

Det bara är så..

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
715
December 3, 2007 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

Det bara är så..

det där borde betyda att du har fel men vägrar släppa taget. Okey

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
716
December 3, 2007 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har i och med den här tråden återfunnit mitt hat mot mänskligheten.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
717
December 3, 2007 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote: [quote=ilg@dd]

Det bara är så..

Inte på långa vägar, men jag tänker inte brottas vidare med detta.

Mean Machine wrote: Jag har i och med den här tråden återfunnit mitt hat mot mänskligheten.

Vissa saker tycks kunna diskuteras hur länge som helst. Speciellt sådana som det inte finns ett entydigt svar på, dock drar jag mej ur denna nu.

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
718
December 3, 2007 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=engine52][quote=ilg@dd]

Det bara är så..

Nä precis, varför inte argumentera för din sak då? Hehe du är bra rolig ibland laugh

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
719
December 3, 2007 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

engine52 wrote: [quote=ilg@dd][quote=engine52][quote=ilg@dd]

Det bara är så..

Nä precis, varför inte argumentera för din sak då? Hehe du är bra rolig ibland laugh

Räcker ganska bra som det är, trådens topic är "Vad har du gjort idag?" vilket inte direkt har med Stadsbornas bilkörning att göra. Lägg ner nu..

engine52
Kommer du hit ofta?
Medlem
720
December 3, 2007 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Räcker ganska bra som det är, trådens topic är "Vad har du gjort idag?" vilket inte direkt har med Stadsbornas bilkörning att göra. Lägg ner nu..

Du gör det där rätt ofta när du har slut på argument har jag märkt på senare tid. Men okey vi lämnar det här.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 112
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL