December 6, 2006
ilg@dd;1253267 wrote: Tror Alrik åker agronomracer, därav den låga förbrukningen.;-)
Det är väl klart jag vet om vad Alrik kör för bil.. den slipper inte direkt undan blickarna 😉
alrik;1253268 wrote: När jag busat hårt så är jag glad om jag ligger runt 5 l/milen.
Såja.. nu ska vi inte överdriva.. det är bara en Audi du har 😉
När får vi se lite nya bilder på skönheten ? =)
October 22, 2002
ilg@dd;1253272 wrote: Nja, kanske en inaktuell benämning numera när dieslarna i många fall är riktigt rappa.
Annat var det när jag började köra bil i mitten på 80-talet och dom tokrostande puggarna/Mercorna inte begåvats med "stressfläkt" och medföljande prestandahöjning.
🙂
Mest bara bönderna med farmartank som åkte diesel då, gammelmercorna kunde man lukta sej till, en ljuv blandning av dåligt förbränt dieselbränsle och koskit.
😛
Gammelmercorna har även sin charm med att dom bara går. Dock är dom ju så jädra trötta så att en omkörning av en traktor blir farligt trots att rakan på 600m var fri när man började omkörningen. En gubbe som jobbar på ett åkeri jag jobbade på förut har en tokgammal merca och honom brukar jag köra om när jag åker upp till Gävle om kvällarna med långtradare.
Min första bil var en Passat Variant -82, givetvis diesel. Den hade modiga 47hk och 4 växlad, toppade 125-130 men det tog en jävla tid upp dit. Uppställd max på pumpen som man före besiktning fick skruva ner för att ens få några vettiga avgasvärden.
opA87;1253278 wrote:
Såja.. nu ska vi inte överdriva.. det är bara en Audi du har 😉När får vi se lite nya bilder på skönheten ? =)
Audin får jag nog kämpa på rejält för att få över litern skulle jag tro. Du får lägga ett bud på den 😉
Imprezan suger i sig mellan 5-8 l/m på bana beroende på bana. Snabb transport 1,5-1,7 l/milen, klarade mig precis hem från Timrå på en tank och det blev 35mil, tankade i 58 liter.
Har ingen ny bil ännu men jag vet vad jag är sugen på. 🙂
June 23, 2002
alrik;1253279 wrote: Gammelmercorna har även sin charm med att dom bara går. Dock är dom ju så jädra trötta så att en omkörning av en traktor blir farligt trots att rakan på 600m var fri när man började omkörningen. En gubbe som jobbar på ett åkeri jag jobbade på förut har en tokgammal merca och honom brukar jag köra om när jag åker upp till Gävle om kvällarna med långtradare.
Min första bil var en Passat Variant -82, givetvis diesel. Den hade modiga 47hk och 4 växlad, toppade 125-130 men det tog en jävla tid upp dit. Uppställd max på pumpen som man före besiktning fick skruva ner för att ens få några vettiga avgasvärden.
Audin får jag nog kämpa på rejält för att få över litern skulle jag tro. Du får lägga ett bud på den 😉
Imprezan suger i sig mellan 5-8 l/m på bana beroende på bana. Snabb transport 1,5-1,7 l/milen, klarade mig precis hem från Timrå på en tank och det blev 35mil, tankade i 58 liter.
Har ingen ny bil ännu men jag vet vad jag är sugen på. 🙂
Det kostar att ligga på topp. 😉
July 30, 2010
Relaxia;1253183 wrote: Idag har inte gjort mycket ännu. Typ vaknat och myst lite med frun. Ska käka våffelfrukost och senare idag prova en avensis.
Du ska veta det att du är den enda här på NH som ägnat min stora dag någon uppmärksamhet. Stort + till dig och åt #@&!%# med er andra!!!
:blink:
Förlåt men jag är nyreggad på sidan och kände inte ens till din existens :D. Får säga grattis i efterskott då. Själv fyllde jag 48 den 5:e Juli. Känner redan ålderskrämpor. Hjärnan är bara halvt fungerande. Får väl byta kondensatorerna därinne med. Jag sitter på en 19" CRT skärm just nu i väntan på vissa komponenter till min TFT skärm. Ser knappt vad jag skriver då texten är både suddig och liten text + att åldern har gjort min syn sämre 😀
December 6, 2006
alrik;1253279 wrote: Audin får jag nog kämpa på rejält för att få över litern skulle jag tro. Du får lägga ett bud på den 😉
Nu fråga jag efter nya BILDER på din bil, inte ny bil 😉
OnT:
Varit en snabbis i Göteborg med farsan.. skulle hämtat lite saker men glömmer självklart de viktigaste; "en-sån-där-som-man-klibbar-fast-på-ömma-muskelområden" som ska ge en viss typ av massage.. har haft så jävla ont i axlar, rygg och nacke sen förra torsdagen.. men men.
October 22, 2002
opA87;1253309 wrote: Nu fråga jag efter nya BILDER på din bil, inte ny bil 😉
Då skulle du inte behöva några nya bilder på bilen ifall du handlade den 😉
Just nu är den grymt skitig samt fortfarande på vinterdäck, då 17" fälgar.
OnT:
Tänkte hälsa på en kompis som inte var hemma. Tog en sväng till IKEA och handlade lite lampor och krafs. Åkte sen hem och donade lite för att senare åka till mina föräldrar som kom hem från Kroatien idag. Dit kom även tjejen efter hon jobbat klart. Blev mat och fika. Nu tvättar jag en maskin som ajg ska hänga upp innan jag siktar mot sängen.
December 6, 2006
alrik;1253322 wrote: Då skulle du inte behöva några nya bilder på bilen ifall du handlade den 😉
Just nu är den grymt skitig samt fortfarande på vinterdäck, då 17" fälgar.
Va fan säger du.. vinterdäck och vinterfälgar på din pärla............. I AUGUSTI ?!?!??! 😀
Men va fasiken.. ta och PM:a några nya bilder på henne så slipper du lägga upp dom här.. vem vet, jag kanske är köpsugen ! 😉
October 22, 2002
opA87;1253323 wrote: Va fan säger du.. vinterdäck och vinterfälgar på din pärla............. I AUGUSTI ?!?!??! 😀
Men va fasiken.. ta och PM:a några nya bilder på henne så slipper du lägga upp dom här.. vem vet, jag kanske är köpsugen ! 😉
Blir tidig vinter i år! 🙂 Nä, friktionsdäck som jag inte vill åka en vinter till på och då spar jag lite sommardäck genom att köra slut på vinterdäcken. Japp, jag vet att det inte är optimalt men de får gå.
Har nog inte bilder alls på henne förutom bilderna jag tog när jag köpte bilen.
Så där ja, CV inlämnat hos ev. kommande arbetsgivare, lät ju ganska positivt än så länge. Trevligt bemött på alla sätt och vis.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2001
alrik;1253341 wrote: Blev ändrade planer, kommer redan ikväll och planerar att sova på Brånavägen. Bjuder du på kaffe?
Ähh typiskt, åker bort en liten stund och kommer nog inte hem förän imorrn eller nå sånt. Annars har jag kört igång espressomaskinen å laddat med finkaffet. 😉
Ska du lossa på Karl Hedin?
October 22, 2002
Snorch;1253345 wrote: Ähh typiskt, åker bort en liten stund och kommer nog inte hem förän imorrn eller nå sånt. Annars har jag kört igång espressomaskinen å laddat med finkaffet. 😉
Ska du lossa på Karl Hedin?
Rackarns otur att du ska bort då!
Japp!
Går bra att stå och sova på gatan där?
Ska sen lossa på Gman Tools, viksjöforsvägen 20.
Finns de något vettigt i matväg alternativt mack i närheten?
March 14, 2001
alrik;1253346 wrote: Rackarns otur att du ska bort då!
Japp!
Går bra att stå och sova på gatan där?Ska sen lossa på Gman Tools, viksjöforsvägen 20.
Finns de något vettigt i matväg alternativt mack i närheten?
Jepp det var synd det.
Nu kanske du inte ser det här om du åkt redan, men men.
Ja det ska gå fint det, annars finns det en statiolpump precis där man svänger in på gatan och där finns det några parkeringar som det bör gå att stå vid. Men tror nog det går att stå alldeles utanför Karl Hedin också.
Mat.. ja kanske inte något lämpligt i Edsbyn men när du åker vidare/tillbaks mot alfta/bollnäs igen så har du OKQ8 i Alfta alldeles bredvid väg 50, finns ett värdshus med riktig mat också. Fast du kanske menar nu på kvällen, Statoil har du om du fortsätter till andra avfarten mot Edsbyn istället för första som du tar mot Karl Hedin, rakt in där ~300m ligger statiol på vänster.
När du ska lossa på G-man svänger du direkt höger när du åker över järnvägen in på deras område så du rundar huset motsols, åk mellan järnvägen och husväggen så ser du ett port på den andra sidan där de brukar lossa.
October 22, 2002
Snorch;1253349 wrote:
Nu kanske du inte ser det här om du åkt redan, men men.
Ja det ska gå fint det, annars finns det en statiolpump precis där man svänger in på gatan och där finns det några parkeringar som det bör gå att stå vid. Men tror nog det går att stå alldeles utanför Karl Hedin också.Mat.. ja kanske inte något lämpligt i Edsbyn men när du åker vidare/tillbaks mot alfta/bollnäs igen så har du OKQ8 i Alfta alldeles bredvid väg 50, finns ett värdshus med riktig mat också. Fast du kanske menar nu på kvällen, Statoil har du om du fortsätter till andra avfarten mot Edsbyn istället för första som du tar mot Karl Hedin, rakt in där ~300m ligger statiol på vänster.
När du ska lossa på G-man svänger du direkt höger när du åker över järnvägen in på deras område så du rundar huset motsols, åk mellan järnvägen och husväggen så ser du ett port på den andra sidan där de brukar lossa.
Står nu vid parkeringen vid K. Hedin och ska sova snart. 06,45 får jag börja jobba igen. Började iaf bra idag, punka på släpet, däckfirman stängd. Tillbaka till Schenker för att lasta om släpet till ett annat släp. Sen strulade färdskrivaren så jag fick lyfta batteripolen för att få ordning på den. SUCK!
Mat tänkte jag mer på frulle, de blir OKQ8 i Alfta. Ska lasta på NEFAB efter jag lossat Gman Tools. Skylten till Gman såg jag så de var nog lugnt.
3 Guest(s)