December 6, 2006
Varit ute och testat kameran... jäkligt svårt detta med exponering vad som är rätt, måste även lära mig ISO-inställningsmöjligheterna.
Ett fåtal;
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
December 6, 2006
Snorch;1253364 wrote: Näst sista bilden, där har jag åkt när jag jobbat. 🙂
Skaffa ett vattenpass till kameran, eller rikta upp dem i datorn. 😉
Det är bara knäppa och greja så lär du dig tillslut.
Hehe jasså.. åkt genom Trädet då förstår jag ? 🙂
Utan stativ är de svårt att få 100%:igt rakt.. var i Jönköping idag men glömde åka förbi Sc.-photo och köpa mig ett.. får bli en annan gång =p
March 14, 2001
opA87;1253365 wrote: Hehe jasså.. åkt genom Trädet då förstår jag ? 🙂
Utan stativ är de svårt att få 100%:igt rakt.. var i Jönköping idag men glömde åka förbi Sc.-photo och köpa mig ett.. får bli en annan gång =p
Jepp, ett flertal gånger.
Nej det var lite på skämt, handhållet blir det ju lite snett ibland men det har ju ingen större betydelse eftersom det är så lätt att ändra i efterhand. Så nu när du har kamera är det bara sätt dig in i Photoshop också. 😉
December 6, 2006
Snowman89;1253366 wrote: opA87 - Satan vilka bilder! Vad kör du för objektiv?
Tack 8-[
Ett AF-S 18-105/3,5-5,6G ED VR DX följde med från affären, så kör på det ett tag framöver ! 😀
Snorch;1253367 wrote: Jepp, ett flertal gånger.
Nej det var lite på skämt, handhållet blir det ju lite snett ibland men det har ju ingen större betydelse eftersom det är så lätt att ändra i efterhand. Så nu när du har kamera är det bara sätt dig in i Photoshop också. 😉
Trevligt ! Vad är de för företag du arbetar för nu igen ? Schenker ? Brukar ta en extra titt på Schenker och DHL-förarna som kör förbi jobbet längre bort på den vägen ( :P).. nu finns de några lokala förare som kör som man kollar efter men vem vet, kanske har sett dig med ! 😉
March 14, 2001
opA87;1253377 wrote: Trevligt ! Vad är de för företag du arbetar för nu igen ? Schenker ? Brukar ta en extra titt på Schenker och DHL-förarna som kör förbi jobbet längre bort på den vägen ( :P).. nu finns de några lokala förare som kör som man kollar efter men vem vet, kanske har sett dig med ! 😉
Nej gillar inte den vägen alls, men ibland måste man. 😉
Mja vi är ju ett eget åkeri men kör åt DHL, eller åtminstone en del av åkeriet då det är mest eget gods nu. Du får nog se till att vara vaken lite mer på nätterna om du ska hinna se mig, de gånger jag passerar där är nog runt 03:00 tiden.
February 3, 2003
opA87: Helt OK bilder 😀 Gillar dom med dimman, fick lite Sleepy Hollow-känsla av dom
Idag har jag skrivit mitt första seriösa bash-script o/
Genererar thumbnails och roterar orginalbilderna så att de ligger rätt(genom att använda EXIF-datan).
Samt flyttar filerna till mappen som håller galleriet
December 6, 2006
Lord_Kvadd;1253389 wrote: opA87: Helt OK bilder 😀 Gillar dom med dimman, fick lite Sleepy Hollow-känsla av dom
Tack tack ! 😀
OnT:
Varit på vårdcentralen under morgonen för att ta reda på varför jag har i princip haft konstant huvudvärk & illamående i mer än en vecka nu blandat med yrsel, ont i rygg,axlar&nacke, hög puls, svettig för minsta lilla... konstaterades att jag antagligen har någon psykisk effekt p.g.a jag har semester.. Visst brukar jag inte tycka om att ha semester/vara ledig.. föredrar att arbeta, men vi får väl se.
Håller på och förbereder en två dagars resa till Öland imorgon.. ser jag fram emot ! 🙂
November 27, 2003
Rotat igenom lite papper och saker som jag fått till släktforskningen. Bland annat hittat papper om mig själv från när jag var liten. Utvärderingar från lärare som sade nästan exakt samma sak som de jag kommer ihåg från högstadiet och gymnasiet. Ganska kul att man i stort sett inte förändrats sedan man var liten X-)
//Andreas
October 22, 2002
Snorch:
Vad fan är de för by du bor i? Byggvaruhus som öppnar kl:8 och inte som normalt kl:7. Firma som har semesterstängt. Samt talanglös truckförare? 😉
Min dag har varit mindre bra. Vaknade vid 06,45 vilket passade bra för att alla (förutom i Edsbyn) byggfirmor öppnar kl:07. Åkte till andra lossningsställe som var semesterstängt, japp då beställer man 8,4ton grejer som tar upp hela dragbilen. Väl inne på byggvaruhuset så tog de 20 min för truckföraren att få av 5-6 pall. Tröttade och bad honom fixa sedeln och hjälpa kunder varav jag lossade godset. Fick dock byta truck och åka och leta efter förlängningsgafflar en sväng så de tog ändå 30 min till för att bli loss. Lasta 1,5mil bort, väl där så har Schenker fått tag på någon på firman som hade semester så det var bara att åka tillbaka. Väl där så fick jag i princip handlossa bilen.
Efter ytterligare lite strul i Söderhamn så var jag i Gävle vid kl:13 mot planerade kl:11. Bytte släp, lastade upp de släpet för att sen byta tillbaka till första släpet och åka till Korsnäs för att lasta papper. Kö i 1h45min. Parkerade lastbilen 19,30 och då har de gått i ett utan rast. En jävla skitdag!
March 14, 2001
Haha ja vi har inte så bråttom här inte att vi måste kliva upp och börja jobba redan klockan 7. 😉
Har en polare som jobbar där nu under semester, inte denna vecka dock, och förra veckan började de redan klockan 6, inte affären i sig utan bara arbetarna eftersom det precis flyttat till det där stället (och tror det håller på med flytten fortfarande).
Att G-man hade semesterstängt hade jag kunnat satsat pengar på, men eftersom du hade saker dit tänkte jag att det nog var folk där ändå. 🙂
Det påminner mig för övrigt om en ställe i Bollnäs som gick i konkurs, men vi körde nog dit ett 50-tal pallar (pallplatser) under någon vecka därefter, eller rättare sagt till Sandvik i Arbrå istället. Killen som tog emot prylarna talade om att det nog hade tagit emot totalt 150 pall som ingen ville ha eller behövde och mer skulle det komma. Några månader senare stängde hela Sandvik och allt som körts dit samt alla maskiner fraktades där ifrån igen. Det är bra planering det. :p
October 22, 2002
Snorch;1253409 wrote: Haha ja vi har inte så bråttom här inte att vi måste kliva upp och börja jobba redan klockan 7. 😉
Har en polare som jobbar där nu under semester, inte denna vecka dock, och förra veckan började de redan klockan 6, inte affären i sig utan bara arbetarna eftersom det precis flyttat till det där stället (och tror det håller på med flytten fortfarande).Att G-man hade semesterstängt hade jag kunnat satsat pengar på, men eftersom du hade saker dit tänkte jag att det nog var folk där ändå. 🙂
Det påminner mig för övrigt om en ställe i Bollnäs som gick i konkurs, men vi körde nog dit ett 50-tal pallar (pallplatser) under någon vecka därefter, eller rättare sagt till Sandvik i Arbrå istället. Killen som tog emot prylarna talade om att det nog hade tagit emot totalt 150 pall som ingen ville ha eller behövde och mer skulle det komma. Några månader senare stängde hela Sandvik och allt som körts dit samt alla maskiner fraktades där ifrån igen. Det är bra planering det. :p
Här börjar vi senast 05 så man hinner med allt på dagarna, fast då gör vi ju fulldagar också 😉
Ja, kollegan sa att sist han var upp så låg de fortfarande på gamla stället som är typ mitt inne i byn. När de väl kom någon till G-man så var dom tillslut tre stycken som var där. 🙂
De kallas logistik tror jag bestämt med att skicka grejer till ställen som inte finns eller ska lägga ner alternativt blir felskickade. För ett par månader sedan hade jag ner en trälåda till Fagersta från Voith i Hudik på 5,5ton. Var visst fel järnklump i lådan, den skulle till Frankrike istället för Fagersta så vi fick köra upp lådan igen dagen efter.
OnT:
Nu sitter jag och leker lite i IKEAs köksplaneringsprogram.
December 6, 2006
Hehe Snorch och alrik ni låter som gamla gubbar på ett pensionärshem som sitter och grubblar över era "bonde-byars" öppetider i affärer och dylikt 😉
Fräckt jobb har ni iallafall.. funderade på att ta lastbilskörkort en gång i tiden.. men det kom annat jobb i vägen, undra vad 😉
OnT:
Vaknat och förbereder mig för en biltripp..
November 27, 2003
Gårdagen blev det mycket städande och sorterande. Nu börjar det se OK ut igen. Jag ska ner på stan och inhandla ett index till pärmen bara som alla släktforskningspapper gick in i bara. Behöver fler plastfickor också.
Rensade ut en garderob med kartonger, kablar, sladdar, datorkomponenter och annat. Det enda som kunde avvaras var en gammal IP-telefon som jag slängde. Resten organiserades upp bara. Eventuellt kan jag avvara ett Ikonik Ra X10 Slim senare. Jag får se.
Jag har även monterat ner barbänken i köket och ställt dit riktiga köksmöbler, temporära sådana och inget som det blir bilder på.
Imorgon blir det iväg att inhandla en bokhylla sovrummet och flytta in lite av de skönlitterära böckerna dit, medan facklitteraturen och mina älskade pocketar får mer utrymme i biblioteket.
Vaknat!
//Andreas
October 22, 2002
Opa är bara avundsjuk! 🙂
Fikat med ett par kompisar, burit upp två sängar från källaren.
Imorgon blir det en fin vända. Ta lastbilen i Västerås, lossa Söderfors, Kungsgården och två ställen i Ockelbo varav den ena är en privatare där jag måste in med både bil och släp. Pratade med honom idag och det skulle inte vara några problem alls att ta sig fram och runt men jag är tveksam... Därefter lossa två ställen Gävle, lasta upp två släp och lite på bilen i Gävle för att på vägen hem lasta en skvätt i Tierp. Runda slängar 60 mil.
1 Guest(s)