February 12, 2003
ilg@dd;1253648 wrote: För att jag vet skillnad på rätt och fel? Knappast.
Ja, du är ju uppenbarligen den som avgör vad som är rätt och fel. Till att börja med, att ta bort regplåtarna från en bil är inte ett brott. Dessutom har jag inte sagt var jag har kört 170km/h, du bara utgår ifrån att det var på allmän väg. Gällande hastighetskamerorna kör jag alltid för fort förbi dem bara för att se vilka som är igång och vilka som inte är det. Nu har jag lyckats få en jäkel att blixtra till efter kanske 5-600 försök, nu är min vetenskapliga undersökning slutförd. Nu kan jag sätta mig ner och bli moralpolis eftersom jag avverkat allting roligt i livet.
Mean Machine;1253649 wrote: Ja, du är ju uppenbarligen den som avgör vad som är rätt och fel. Till att börja med, att ta bort regplåtarna från en bil är inte ett brott. Dessutom har jag inte sagt var jag har kört 170km/h, du bara utgår ifrån att det var på allmän väg. Gällande hastighetskamerorna kör jag alltid för fort förbi dem bara för att se vilka som är igång och vilka som inte är det. Nu har jag lyckats få en jäkel att blixtra till efter kanske 5-600 försök, nu är min vetenskapliga undersökning slutförd. Nu kan jag sätta mig ner och bli moralpolis eftersom jag avverkat allting roligt i livet.
Finns säkert någon som tycker du är häftig på nått vis, tyvärr hör jag inte till den skaran.
Naturligtvis får du ta bort regplåtarna om du vill det, men då får du emellertid inte färdas längs allmän väg i någon större omfattning.
"Är dina skyltar skadade men läsliga, kan du beställa nya hos Transportstyrelsen webbplats.
Är dina skyltar stulna eller borttappade får du endast köra med bilen till en polisstation. Där efterlyser man skyltarna och du får provisoriska skyltar."
http://www.polisen.se/Lagar-oc.....don/Fordon
Resten av ordbajseriet lämnar jag därhän.
Snorch;1253650 wrote: 114 14 är polisens nummer sen flera år tillbaks.
Inget jag funderat över faktiskt, har inte haft någon anledning att kunna det numret eftersom jag inte har något att prata med dom om.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Snorch;1253654 wrote: Det kan ju vara en bra sak att kunna, även fast du kanske är laglig är ju inte alla andra det, nån kan ju sno din bil eller göra inbrott i huset osv. Numret byttes ut och gjordes enklare för att folk just ska komma ihåg det och avlasta 112 med icke akuta ärenden.
Nja, här i obygden känns det ungefär lika viktigt som att kunna rabbla periodiska systemet utantill..
Måste jag prompt ha fram ett nummer till Polis finns 118 100 och begära att kopplas till Polis i V-Norrland.
OnTopic:
Blivit bjuden på middag av Mor, steksill med nypärer och mycket lök..
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 11, 2002
ilg@dd;1253655 wrote:
OnTopic:
Blivit bjuden på middag av Mor, steksill med nypärer och mycket lök..
😛
På tal om sill... käkade surströmming för första gången i Måndags. Förstår då inte vad allt gap om att det luktar skit kommer ifrån? Visst visst, fileer luktade bra mycket värre än hela fiskar. Det även smakade ganska mycket sämre må jag säga. Fileer hoppar jag nog gärna, men en hel strömming var ta mig tusan inte dumt!
Joni;1253658 wrote: På tal om sill... käkade surströmming för första gången i Måndags. Förstår då inte vad allt gap om att det luktar skit kommer ifrån? Visst visst, fileer luktade bra mycket värre än hela fiskar. Det även smakade ganska mycket sämre må jag säga. Fileer hoppar jag nog gärna, men en hel strömming var ta mig tusan inte dumt!
Surströmming är kalaskäk..
Har också svårt för den där färdigrensade, smakar mindre/sämre och tar ju även bort en del av stöket runt det hela som hör till.
Testa gärna en tunnbrödklämma med bara kaviar (Strömmingsrom) och hackad gul lök.. Godare macka får man söka efter.
Jag brukar bestämt hävda att det luktar värre än det smakar, ändå så får lukten mej att börja "utsöndra tannvatten".
🙂
Har dessvärre inte provat årets strömming ännu, men det lät på kvinntimmren som att det skulle avklaras nu i veckan.
December 6, 2006
Ätit grillat med far & syster... sitter nu och funderar på vad fan jag gör vaken nu som ska börja jobba imorgon efter två veckors semester. Suck.. det känns inte jobbigt att JOBBA.. bara jobbigt att gå upp och "åka iväg" till jobbet. Börjar man väl att sätta igång med något arbetsmoment så känns de helt okej.
Men men.. godnatt.
Jojjka;1253675 wrote: Jag har då ätit fläskpannkaka med farsan och det var då inte dåligt det heller ;>
Inte illa det heller, nej..
Husmanskosten är faen det enda som håller i längden, ta t.ex stuvade makaroner och stekt falukorv, kan man ens äta sej less på det? Eller riktigt potatismos och köttbullar?
December 11, 2002
ilg@dd;1253661 wrote: Surströmming är kalaskäk..
Har också svårt för den där färdigrensade, smakar mindre/sämre och tar ju även bort en del av stöket runt det hela som hör till.
Testa gärna en tunnbrödklämma med bara kaviar (Strömmingsrom) och hackad gul lök.. Godare macka får man söka efter.
Jag brukar bestämt hävda att det luktar värre än det smakar, ändå så får lukten mej att börja "utsöndra tannvatten".
🙂
Har dessvärre inte provat årets strömming ännu, men det lät på kvinntimmren som att det skulle avklaras nu i veckan.
Men det är ju också sant att det smakar inte alls som det luktar!
October 22, 2002
ilg@dd;1253679 wrote: Inte illa det heller, nej..
Husmanskosten är faen det enda som håller i längden, ta t.ex stuvade makaroner och stekt falukorv, kan man ens äta sej less på det? Eller riktigt potatismos och köttbullar?
Nä, de går inte! Köttfärslimpa, kokt potatis eller stekt fisk och potatis osv.
Påbörjat byte av topplockspackning på en Sharan Diesel.. 🙁
Fi faen vilken konstruktion det är under huven på dom.
[Image Can Not Be Found]
December 6, 2006
DrPepper;1253700 wrote: Jobbat, fått samtal och ska på arbetsinterjuv imorgon, äntligen kanske man slipper Lidl 🙂
VART FAN har du hållt hus ?!?!?!
Har inte sett dig på evigheter ! :O
OnT:
Första dagen på jobbet efter semestern.. och den börjar verkligen oBRA.
Hämtade scootern förr-förra tisdagen efter 1 månad på reparation ( elektroden på tändstiftet gick av och gick in i motorn, moppen hade då gått 35mil :/ ).. har inte behövt den under semestern så den har stått i garaget.
Vad händer när jag sätter i nyckeln, ingenting.. batteriet är dött så jag börjar kicka på kicken. Vad händer ? Inte ett jävla piss.. kickar i ~10minuter men får absolut ingen motorstart på något sätt. Jag blir så jävela förbannad på att man går och köper en sprillans ny scooter ( jaja.. Kina moppe men den ska väl hålla i mer än 30mil, eller ? ) för att slippa problem men den har inte gjort annat än krånglat sen jag köpte den. Så nu ringde jag 08.30 imorse till reklamationsavdelningen och bad om att mopedansvarig skulle ringa upp mig... timmarna går men ringer någon upp mig ? Nej.
Så imorgon kommer man vara ännu mer förbannad och nu är de inget snack om saken att jag ska ha skiten utbytt... och jag vet inte om jag ska kräva en ny scooter eller få pengarna tillbaka och lägga upp mer gröna sedlar för en RIKTIG scooter á Yamaha-kvalité d.v.s. just en Yamaha.
Ne fi fan.. arbetsdagen var dock skoj.. så det var positivt med denna dagen =)
August 18, 2006
opA87;1253709 wrote: VART FAN har du hållt hus ?!?!?!
Har inte sett dig på evigheter ! :O
OnT:
Första dagen på jobbet efter semestern.. och den börjar verkligen oBRA.Hämtade scootern förr-förra tisdagen efter 1 månad på reparation ( elektroden på tändstiftet gick av och gick in i motorn, moppen hade då gått 35mil :/ ).. har inte behövt den under semestern så den har stått i garaget.
Vad händer när jag sätter i nyckeln, ingenting.. batteriet är dött så jag börjar kicka på kicken. Vad händer ? Inte ett jävla piss.. kickar i ~10minuter men får absolut ingen motorstart på något sätt. Jag blir så jävela förbannad på att man går och köper en sprillans ny scooter ( jaja.. Kina moppe men den ska väl hålla i mer än 30mil, eller ? ) för att slippa problem men den har inte gjort annat än krånglat sen jag köpte den. Så nu ringde jag 08.30 imorse till reklamationsavdelningen och bad om att mopedansvarig skulle ringa upp mig... timmarna går men ringer någon upp mig ? Nej.Så imorgon kommer man vara ännu mer förbannad och nu är de inget snack om saken att jag ska ha skiten utbytt... och jag vet inte om jag ska kräva en ny scooter eller få pengarna tillbaka och lägga upp mer gröna sedlar för en RIKTIG scooter á Yamaha-kvalité d.v.s. just en Yamaha.
Ne fi fan.. arbetsdagen var dock skoj.. så det var positivt med denna dagen =)
Ja vafan ska man säga, man har ju fått sig en redig hitler på jobbet som kör med en dagar i ända 🙂 7-11 är hårda tider på lidl 🙂 så nu ska jag sadla om till ICA..Om man får jobbet
Pengar tillbaka så lägger du dom på något av kvalite, bara se hur det lär gå för volvo nu när kina köpt upp dom 😉
December 6, 2006
DrPepper;1253713 wrote: Ja vafan ska man säga, man har ju fått sig en redig hitler på jobbet som kör med en dagar i ända 🙂 7-11 är hårda tider på lidl 🙂 så nu ska jag sadla om till ICA..Om man får jobbet
Pengar tillbaka så lägger du dom på något av kvalite, bara se hur det lär gå för volvo nu när kina köpt upp dom 😉
Hehe.. 7-11 ? Är du deltidsanställd eller vad de nu kallas ? 🙂
Hoppas du får jobbet på ICA då !
Haha nu ska vi inte vara såna..
November 27, 2003
Jobbat första dagen efter semestern. Varit bra trött. Sov för lite.
opA87;1253716 wrote: Hehe.. 7-11 ? Är du deltidsanställd eller vad de nu kallas ? 🙂
Hoppas du får jobbet på ICA då !Haha nu ska vi inte vara såna..
Lidl erbjuder inte heltidsanställningar i regel, samtidigt som du måste offra fritid för att städa efter dig och andra eftersom professionell städning kostar för mycket. Osv.
//Andreas
December 6, 2006
Delph1;1253719 wrote:
Lidl erbjuder inte heltidsanställningar i regel, samtidigt som du måste offra fritid för att städa efter dig och andra eftersom professionell städning kostar för mycket. Osv.
Låter ganska kärvt.. men :/
OnT:
Mailat ett 2 A4-sidor långt mail till reklamationsansvarig på Jula i Sverige.. får hoppas han får mailet under morgondagen för det slår åskmoln runtom mig just nu =)
2 Guest(s)