December 6, 2006
Snorch;1253723 wrote: Fan va sur du är då opA... :p
Är det konstigt då ! 😉
OnT:
Blev imorse uppringd av reklamationschefen på Jula... och efter att vi haft ett kortare samtal, han själv ringer till verkstadschefen... och sedan ringer tillbaka till mig så är det nu bestämt att jag får en helt ny scooter ! =)
Lite extra plus är att jag får 1000 kr i kompensation för "vrede och värk" ! 🙂 Ioförsig har jag väl lagt ut de 4-dubbla p.g.a krångel-scootern men bättre än inget !
Har även fått tillbaka fyra nya minnen från Crucial efter att dom andra fyra skickats tillbaka... och imorgon eller på torsdag kommer Windows 7 Ultimate 64-bit på Posten ! Så detta verkar sluta som en bra vecka !
August 18, 2006
opA87;1253716 wrote: Hehe.. 7-11 ? Är du deltidsanställd eller vad de nu kallas ? 🙂
Hoppas du får jobbet på ICA då !Haha nu ska vi inte vara såna..
Precis, heltid är det bara butikschefen som har 🙁
OnT: varit på interjuv, något måste vara fel på den chefen som skönhetsmålar ICA som den bästa arbetsgivaren i världen, vad jag vet så är det väl dom som säljer dålig frukt och packar om kött? hur svarar ni på det ICA? xD
August 18, 2006
Delph1;1253719 wrote: Jobbat första dagen efter semestern. Varit bra trött. Sov för lite.
Lidl erbjuder inte heltidsanställningar i regel, samtidigt som du måste offra fritid för att städa efter dig och andra eftersom professionell städning kostar för mycket. Osv.
//Andreas
Både ja och nej. ingen där jag arbetar gör ett skit i butiken utanför betald arbetstid, hon har inte så mycket att säga till om så att säga.
February 12, 2003
DrPepper;1253741 wrote: OnT: varit på interjuv, något måste vara fel på den chefen som skönhetsmålar ICA som den bästa arbetsgivaren i världen, vad jag vet så är det väl dom som säljer dålig frukt och packar om kött? hur svarar ni på det ICA? xD
Välkommen till sverige. Här är alla bäst. ASUS support var visst också ett kul ställe att jobba på enligt deras supportchef...
August 18, 2006
Mean Machine;1253743 wrote: Välkommen till sverige. Här är alla bäst. ASUS support var visst också ett kul ställe att jobba på enligt deras supportchef...
Står nog hellre ut med min dryga chef å jobbar min 7-11 tider, Fast skulle man vara duktig så skulle man försöka plugga upp lite betyg på komvux
Delph1;1253752 wrote: Får man göra det längre med vår senaste regering som inte vill att arbetarklass skaffar sig någon form av högre examen?
//Andreas
Komvux i dess gamla skepnad är väl nedlagt?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Snorch;1253764 wrote: Filat lite mer på HTPC-chassit jag började på för kanske två år sen. Större delen av chassit består av en drygt 8kg tung kylfläns, ja det blir helt passivt. :p
Det där låter intressant, får bjuda på lite mer info 🙂
Själv har man suttit i ex antal timmar, precis som igår, och testat grafikkortskylare. Det är inte varje sommardag man sitter med en värmefläkt för att hålla en jämn temperatur för sina tester... 😛
Resultatet för dagens arbeta är trettontusen svordomar, ett enormt hat mot värmeledande tejp och vätskebrist.
Tekniknörd som gillar att träna.
March 14, 2001
Anton Karmehed;1253767 wrote: Det där låter intressant, får bjuda på lite mer info 🙂
Jao lite då, har väl tänkt starta en projekttråd framöver men har än sålänge inte så mycket att visa, mest pga att jag fotar så dåligt, men idag hade jag faktiskt kameran framme.
Aja, det är tänkt att blir ganska stilrent och kompakt trots den enorma kylflänsen. Chassit blir 140mm brett, 250mm högt och 290mm djupt. Inuti är utrymmet inte mer än 57x230x250.
March 14, 2001
Anton Karmehed;1253767 wrote: Det där låter intressant, får bjuda på lite mer info 🙂
Jao lite då, har väl tänkt starta en projekttråd framöver men har än sålänge inte så mycket att visa, mest pga att jag fotar så lite, men idag hade jag faktiskt kameran framme.
Aja, det är tänkt att blir ganska stilrent och kompakt trots den enorma kylflänsen. Chassit blir 140mm brett, 250mm högt och 290mm djupt. Inuti är utrymmet inte mer än 57x225x250mm, kylflänsen är 80x250x262mm. Tror det kommer bli bra när det är klart. 🙂
Snorch;1253770 wrote: Jao lite då, har väl tänkt starta en projekttråd framöver men har än sålänge inte så mycket att visa, mest pga att jag fotar så lite, men idag hade jag faktiskt kameran framme.
Aja, det är tänkt att blir ganska stilrent och kompakt trots den enorma kylflänsen. Chassit blir 140mm brett, 250mm högt och 290mm djupt. Inuti är utrymmet inte mer än 57x225x250mm, kylflänsen är 80x250x262mm. Tror det kommer bli bra när det är klart. 🙂
Låter häftigt, ser fram emot projekttråden med bilder! 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
March 10, 2002
Delph1;1253752 wrote: Får man göra det längre med vår senaste regering som inte vill att arbetarklass skaffar sig någon form av högre examen?
//Andreas
Plugga upp betyg tycker jag inte man ska få göra. Skärpte man inte sig i skolan får man stå sitt kast, du kan alltid göra HSP. Sen om man missat skolan på grund av sjukdom eller liknande är det klart man ska få en möjlighet, vilket jag även tror du får. Sen kan man väl plugga på på folkhögskolan? Tycker mig ha hört någon reklam på radio.
November 27, 2003
Dehman;1253794 wrote: Plugga upp betyg tycker jag inte man ska få göra. Skärpte man inte sig i skolan får man stå sitt kast, du kan alltid göra HSP. Sen om man missat skolan på grund av sjukdom eller liknande är det klart man ska få en möjlighet, vilket jag även tror du får. Sen kan man väl plugga på på folkhögskolan? Tycker mig ha hört någon reklam på radio.
Jag säger inte emot dig där, Komvux ska först och främst vara till för de som inte har en examen, men jag ser egentligen inga problem heller med att någon som kanske vänt sitt liv till något bättre också ska få chansen att höja ett betyg för att komma vidare på den bra banan. HSP är ju dock en möjlighet ändå.
//Andreas
August 18, 2006
Delph1;1253799 wrote: Jag säger inte emot dig där, Komvux ska först och främst vara till för de som inte har en examen, men jag ser egentligen inga problem heller med att någon som kanske vänt sitt liv till något bättre också ska få chansen att höja ett betyg för att komma vidare på den bra banan. HSP är ju dock en möjlighet ändå.
//Andreas
jag tänker på kärnämnen som engelska och matte i mitt fall dock, Högskola skulle jag aldrig klara av att komma in på. samt skaffa mig någon seriös utbildning. Den jag gick ledde inte till ett skit så
December 6, 2006
Haft en regnig och molning arbetsdag med flytt av djur m.m m.m.
Även fått ett ex. av Windows 7............ men tro fan det också ska krångla denna vecka. En satans uppgraderingslicens som jag specifikt frågade om det skulle vara men nej nej, det skulle vara en fullständig version likt OEM... ångrat köp here i come.
1 Guest(s)