Dehman;1253794 wrote: Plugga upp betyg tycker jag inte man ska fÄ göra. SkÀrpte man inte sig i skolan fÄr man stÄ sitt kast, du kan alltid göra HSP. Sen om man missat skolan pÄ grund av sjukdom eller liknande Àr det klart man ska fÄ en möjlighet, vilket jag Àven tror du fÄr. Sen kan man vÀl plugga pÄ pÄ folkhögskolan? Tycker mig ha hört nÄgon reklam pÄ radio.
Rent spontant sÄ tycker jag nog att det dÀr var det dummaste jag lÀst pÄ lÄng tid.
Det kan ju finnas shitloads med anledningar till varför det inte blev "pluggat" under ungdomen och att det passar bÀttre pÄ Àldre dar. Ingen annan har vÀl med att göra vart eller varför man vill eller kan plugga vid en speciell tidpunkt i livet.
Hela livet Àr vÀl förresten en lÀroperiod, slutar man lÀra sej saker kan man nog lika gÀrna stÀlla sej i nÄtt hörn och sjÀlvdö.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 14, 2005
HÄller delvis med dig ilg@dd, fast ibland hjÀlper inte ens Komvux om problemen sitter nÄgon annanstans.
Shitloads gjorde att jag gick pÄ KTS i Katrineholm och en livskris att jag kom ut dÀrifrÄn som en load of shit.
Skit in, skit ut sÄ att sÀga; och det tog mÄnga Är innan man fick en förklaring till vari dom verkliga problemen sitter :/
Men lÀrandet har förstÄs ingen Älder som du sÀger.
Har umgÄtts mycket med brorsan och hans lille son, spelade Spore tillsammans vilket var sÄ intressant för grabben att han flaxade med armarna sÄ fort det vart strid.
Skall pĂ„ ett möte/flerpartssamtal senare under Torsdagen och sĂ„ blir det vĂ€ll grĂ€sklippning om det fina vĂ€dret hĂ„ller i sig đ
ojdÄ;1253818 wrote: I Princip avslutat semestern. Nu ska jag försöka fÄ tillbaka nÄgon form av vardag!
Skönt att vara tillbaka pÄ NH iaf, var ett tag sedan man skrev hÀr.
VÀlkommen hem, fÄr se till att ta lite tid för varandra nu nÀr sommaren Àr över. Vilket andra fÄr tolka som de vill.. ::)
Tekniknörd som gillar att trÀna.
November 27, 2003
Jobbat, blev inte riktigt som jag tÀnkt mig, men det blev nog bra ÀndÄ.
TvÄ nya volleyboll-tjejer har börjat pÄ jobbet. Inte alls distraherande. Inte det minsta. NÀdÄ. Inte alls. Inte alls. ... ... ...
HÀmtat ut ett rekommenderat brev pÄ ICA. NÀr jag insÄg var det kom ifrÄn sÄ börjar det spritta i fingrarna ungefÀr som nÀr man var fem Är gammal, tomten hade whiskyandedrÀkt och paketen var fortfarande snyggt inslagna.
I brevet fanns min farfars och farmors vigselbevis och hennes födelsebevis. Jag fick dessutom tillbaka 9 dollar av de 20 som jag la i kuvertet đ
//Andreas
February 3, 2003
Haft en rÀtt rolig dag pÄ jobbet faktiskt. Jag vet inte riktigt varför, men sÄ hÀr i efterhand sÄ kÀnns det som att det var en vÀldigt rolig dag. RÀtt knepigt.
Man mÀrker att det tar lite pÄ en att gÄ upp klockan 4 varje dag efter att ha gÄtt upp rÀtt sent under semestern, men snart Àr man i fas igen. (Jag gick omkring igÄr och trodde att det var tisdag för att sedan tro att det var onsdag idag, trots att jag blev rÀttad flera gÄnger gick det inte in)
Imorgon blir det validering av en dll-fil och eventuellt besöka en polare pĂ„ kvĂ€llskvisten. đ
December 6, 2006
Kommit hem frÄn jobbet, fredag ! o/
Packade upp skĂ€rmen till farsans nya dator imorse och fick mig en chock: Ă
r 2010 sĂ„ bestĂ€ller man en ny skĂ€rm............... och den har en enda utgĂ„ng....................... VGA !!!!! ( VARFĂR ?!?!?!??!! )
Helt satans otroligt att man 2010 ska behöva kolla speccen för skÀrmar man köper sÄ man ser att den har DVI... jag kollade aldrig upp detta för jag tog detta som standard idag att dom har DVI.. hÀr köper man ett grafikkort som har DVI, HDMI och Displayport... suck. FÄr vÀl anvÀnda en DVI->VGA kontakt istÀllet.. dubbel suck.
Men.. tvÀttar nu och ska vÀl se till sÄ jag kan installera Windows 7 pÄ farsans dator senare ikvÀll.
EDIT:
BTW, Delph1
Har för mig du Ă€r en whiskeylover đ
http://www.expressen.se/Nyhete.....key-oppnas
December 6, 2006
Ctrl;1253877 wrote: opA87, gÄr sÀkert fint att byta ut den om du snackar med butiken. att konvertara till VGA Àr ju ingen höjdare, blir oftast suddigt och jÀvligt.
Roliga Àr att det Àr Inet som jag köpt den av.. förstÄr inte hur ett stort företag som Inet sÀljer utdaterade skÀrmstandarder.
Men fÄr vÀl kontakta dom pÄ mÄndag och se vad dom sÀger..
November 27, 2003
opA87;1253872 wrote: BTW, Delph1
Har för mig du Ă€r en whiskeylover đ
http://www.expressen.se/Nyhete.....key-oppnas
Jupp, hĂ€ftigt, men svĂ„rt att tro att den skulle smaka nĂ„got vidare. DĂ€remot skulle jag gĂ€rna smaka den Ă„terskapade versionen đ
//Andreas
August 18, 2006
opA87;1253881 wrote: Roliga Àr att det Àr Inet som jag köpt den av.. förstÄr inte hur ett stort företag som Inet sÀljer utdaterade skÀrmstandarder.
Tror inte alla sitter pÄ en dator ala 2008 standard :p finns ju dom som fortfarande kör pÄ P3:or
OnT: varit förbi bolaget samt klippt mig, Àntligen ser man proper ut i huvudet igen.
March 10, 2003
opA87;1253881 wrote: Roliga Àr att det Àr Inet som jag köpt den av.. förstÄr inte hur ett stort företag som Inet sÀljer utdaterade skÀrmstandarder.
Ăr ju sĂ„ att det gĂ„r konvertera frĂ„n dvi>vga, tvĂ€rtom Ă€r vĂ€rre. SĂ„ skĂ€rmar med VGA Ă€r inget ovanligt. Dock brukar det vara en VGA och en DVI. Gissar pĂ„ att du
köpt en budgetskÀrm och de Àr inte sÄ ovanligt med VGA pÄ sÄdana.
âNever argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.â
November 27, 2003
Tagit det lugnt och svurit över att http://matriky.archives.cz/matriky_lite/ Àr nere.
Funderat pÄ vad jag ska göra resten av helgen.
//Andreas
February 3, 2003
Hade en fantastisk slapp dag igÄr, nÄgot som behövdes efter första arbetsveckan.
Spenderade mÄnga timmar vid Civ IV som bringade mycket nöje, inte minst nÀr Napoleon förklarade krig mot mig trots att jag inte gjort nÄgot och alla hans trupper befann sig pÄ andra sidan planeten (fransmÀn...), nÀr araberna försökte tvinga mig till att bli buddhist och nÀr jag lyckades ta över St. Petersburg ifrÄn ryssarna genom kulturellt inflytande (rÀtt intressant att det inte pÄverkade relationerna alls).
Katten var dock desto sĂ€mre igĂ„r, fick upp varje mĂ„ltid hon Ă€tit. Lyckades behĂ„lla maten först pĂ„ kvĂ€llen đ
Idag blir det klÀdes-shopping och mat hos förÀldrarna
November 27, 2003
IgÄr var lugnt och skönt i det stora hela. Fortfarande bitter pÄ mig sjÀlv och banken, men jag har en bra vecka framför mig. FÄr vÀnda kronor bara. Besök kommer fredag natt och pÄ tisdag ska jag kolla in en ny karateklubb.
Jag har inte kunnat slÀktforska pÄ hela helgen för hemsidan med kyrkböckerna har varit nere för underhÄll. JÀvligt störande nÀr man Àntligen fÄtt lite data pappersvÀgen och vill komma vidare, men icke.
FortsÀtter Àven att skratta Ät iPhone-debaklet:
http://www.expressen.se/ekonom.....-ar-trasig
Lord_Kvadd;1253949 wrote: Hade en fantastisk slapp dag igÄr, nÄgot som behövdes efter första arbetsveckan.
Spenderade mÄnga timmar vid Civ IV som bringade mycket nöje, inte minst nÀr Napoleon förklarade krig mot mig trots att jag inte gjort nÄgot och alla hans trupper befann sig pÄ andra sidan planeten (fransmÀn...), nÀr araberna försökte tvinga mig till att bli buddhist och nÀr jag lyckades ta över St. Petersburg ifrÄn ryssarna genom kulturellt inflytande (rÀtt intressant att det inte pÄverkade relationerna alls).
Ibland Ă€r det lite för verklighetstroget đ
Lord_Kvadd;1253949 wrote: Katten var dock desto sĂ€mre igĂ„r, fick upp varje mĂ„ltid hon Ă€tit. Lyckades behĂ„lla maten först pĂ„ kvĂ€llen đ
đ
//Andreas
1 Guest(s)