December 6, 2006
Intressant dag.. utsett mig själv till idiot.
Loggade in på min bank och såg att de dragits 1090kr efter en tankning ifrån bensinstationen utanför där jag bor och undrade vad i helv. detta var då det i närheten går i så mycket i min tank... Så efter jag gått ner och pratat med ägaren och lite annat folk så var de bara till att ringa till banken och spärra kortet då jag tog de för givet att kortet blivit kapat.
Efter lite roande samtal till morfar om att de känns otroligt att de kan hända som de gör... och jag till slut ringer till Polisen för att anmäla detta... väl i telefonkön ( á plats 13 :p ) så slog de mig........... hade hämtat ut farsans nya skärm som kostade exakt 1090 och betalat med kort.. men jag hade inte den blekaste att affären hette samma som bensinstationen 50 meter bort när man betalade med kort... visst hör deras affärsverksamhet ihop men.. äsch... idiotförklarade mig själv vilket som 😛
Får se de från den ljusa sidan.. kan inte slösa några pengar i helgen :p
October 22, 2002
Varit nere i Småland ons-fre. På vägen ner besökte vi Kosta samt Orrefors Glasbruk. Handlade dessertskålar på Kosta. Bodde på hotell i Kalmar vilket var en trevlig stad att knata runt i. Torsdagen tillbringades på Öland med en bunt ställen att titta på. Tjejen blev iaf nöjd efter ett besök på Paradisverkstaden, ett tips på snygga samt bra grejer som även fungerar att köra i diskmaskinen.
Fredagen tog vi det lugnt på vägen hem utan några större utsvävningar, tog E22 upp för att slippa samma väg hem.
Fredags hämtade jag ut min nya dator och byggde ihop den. Blev tvungen att handla nytt när Starre 2 inte flöt på min, laggade tom i menyerna. 🙂
Varit till Sundsvall och tagit rätt på en massa datorgrejjer som brodern tänkte hyva vid flytten, 3 crt-skärmar (2st 19", 1 17"), 2 datorer (AMD T-bird 1200Mhz i en hightower och nån äldre fijutsu siemens midtower) + en flyttkartong med diverse komponenter.
Sålde nyssens iväg min Puch Maxi..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Gjort klart grovjobbet på Friggebodsdörren, dvs, skruvat ihop den, "gångjärnat" och passat in den.. Ska målas senare.
Hamnade bakom ett lustigt husvagnsekipage idag på vägen hem.. Hus på vagn=Husvagn? 🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
ojdå;1254292 wrote: I hear you man! Du får lära dig Hug 'n roll som i Vänner!
OT: Träffat lite gamla vänner innan jag ger mig av utomlands igen.
Nja, det får nog vara såhär ett tag. Smärta man kan leva med så att säga.
Kommit hem till en ny pocket, men som vanligt så har Egmont skrivit ut fakturan tre veckor innan de skickar den så den hade redan förfallit när jag väl fick den.
Gick hem redan vid 17 eftersom jag kände mig febrig. Har försökt äta och dricka ordentligt. Nu väntar två riktigt svettiga veckor.
//Andreas
October 22, 2002
Lämnade in Audin kl:07,00 för ett försäkringsjobb som var att montera extraljus. Sen åkte jag ut till farsan med V40:in för att svetsa avgasröret som var av. Blev en snygg och bra lösning.
Hämtade ut bilen runt 15:00. Åkte då hem och rev ner fronten själv eftersom det såg sådär ut. Han som monterade de måste varit skelögd samt stor fan av svart gegga som var runt halva regplåten. Efter att skrivit ut en guide på internet på hur man gjorde så gick det smidigt. Rev ner, rätade till, plockade bort gamla kablar, monterade dit fronten samt satte dit extraljusen rakt. Imorgon blir det till att åka tillbaka och plocka ut en sarg runt regplåten som var mer sönderkapad än nödvändigt samt 4 "skruv" till plasten under motorn.
Fikade hos kompisar som vi inte sett på ett tag.
Snabbguide på hur man skruvar bort fronten. Smidigt värre...
http://www.audiworld.com/tech/.....xt67.shtml
February 12, 2003
Farit runt som en vante och bytt olja och filter på min "nya" 205:a. Lågt oljetryck i den, men å andra sidan är mätarna inte så överdrivet pålitliga på de där heller. Får hoppas det inte är några problem.
Har även halvt passat in en riktig stol i den, har ett par Sparco Sprint Junior jag till slut orkat köpa monteringsdetaljer till, ska bara lösa bälteslåsbiten först, sen åker den in i bilen. Även svurit åt Sparcos sliders, eller så är det bara jag som är för obegåvad för att greppa hur det är tänkt att gå ihop. De behövs iofs inte i 205:an visade det sig, sitter ganska perfekt med stolen fastbultad i originalfästena. 🙂
Mean Machine;1254340 wrote: Det här:
[Image Can Not Be Found]
Påminner en smula om stolen som grabben hade när han var liten, fast den satt iofs baklänges och på passagerarsidan..
😉
1 Guest(s)