March 5, 2002
Tagit upp thaiboxningen igen, är helt sjukt ur form, mer än vad jag trodde. Hittade ett schysst ställe 10 minuter gångavstånd: http://bridgestonemuaythai.com/
Igår var det fotboll, 3 nya snubbar var med som ägde sönder resten av oss, men det gör inget, blir lite mer springande. 😉
Efter jobbet blir det kanske ett powernap sen mer thaiboxning.
October 22, 2002
Mean Machine;1254461 wrote: Kommit till en bitter insikt, nämligen att min 309 GTI16 gör sig bäst i delar. Ställer av härket och säljer den i delar. 🙁
Är det inte din pappa som ställer av bilen i fråga? 😉
OnT:
Besökte Jönköping idag för att gå på Elmia Lastbil. Tillbringade 2-2,5h på området sen styrde vi kosan hemöver.
February 12, 2003
alrik;1254464 wrote: Är det inte din pappa som ställer av bilen i fråga? 😉
Jag kan ju lugna dina nerver med att bilen inte rullat en meter i min fars ägo. 😛
http://www.peugeot-sport-club......hp?t=75111 🙁
Galet intresse, alla skickar PM som dårar.
November 27, 2003
Jobbat igen när jag egentligen borde vila. Många som är halvsjuka och trötta på jobbet. Lite lagom grinigt sådär, men inget att hänga upp sig på.
Handlat lite grova grillkorvar som jag ska variera på en rad olika sätt några matlådor till veckan som kommer, och så klart till imorgon för en annan jobbar ju då. Troligtvis sista lördagen för året och nästa vecka är troligtvis och FÖRHOPPNINGSVIS den sista som kommer behövas övertid för. Ska bli förbannat skönt.
Även tagit stora kliv framåt för att äntligen börja skicka efakturor till Stockholm, tjatat om det i två år, men nu är de äntligen på väg in. Det tog cirka 2½ timme att föra över Ovanåker i torsdags. Nog rekord. Vi närmar oss snart 100 hundra kommuner som kan ta emot elektroniska fakturor, blir att fira då 🙂 (i och för sig 150 kvar :-P)
EDIT: Göteborgsregionen är fan Sveriges mest korrupta. Löjligt vad de får komma undan med.
//Andreas
December 6, 2006
Delph1;1254466 wrote: Jobbat igen när jag egentligen borde vila. Många som är halvsjuka och trötta på jobbet. Lite lagom grinigt sådär, men inget att hänga upp sig på.
Handlat lite grova grillkorvar som jag ska variera på en rad olika sätt några matlådor till veckan som kommer, och så klart till imorgon för en annan jobbar ju då. Troligtvis sista lördagen för året och nästa vecka är troligtvis och FÖRHOPPNINGSVIS den sista som kommer behövas övertid för. Ska bli förbannat skönt.
Även tagit stora kliv framåt för att äntligen börja skicka efakturor till Stockholm, tjatat om det i två år, men nu är de äntligen på väg in. Det tog cirka 2½ timme att föra över Ovanåker i torsdags. Nog rekord. Vi närmar oss snart 100 hundra kommuner som kan ta emot elektroniska fakturor, blir att fira då 🙂 (i och för sig 150 kvar :-P)
EDIT: Göteborgsregionen är fan Sveriges mest korrupta. Löjligt vad de får komma undan med.
//Andreas
Var de korvarna som var senaste inköp eller var de meningen att den skulle vara i tråden ".. gjort idag" ? 😉
OnT:
En hemsk pizza som sätter sig på magen.. suck.
March 14, 2001
Skissat på en PID reglering med en mikroprocessor, testat den med en liten kylfläns och konstlast och det verkar fungera över förväntan. Lite "tuning" av PID parametrarna och annat småfix så kommer det nog fungera ännu bättre. När det fungerar som det ska ska den reglera temperaturen i espressomaskinens kokare, och såklart där det annars kan vara användbart med PID reglering.
September 27, 2005
Mean Machine;1254488 wrote: Upptäckt att ICA-banken tar 100:- för att betala in pengar från utlandet på mitt konto. Vackert.
Den som skickar pengar kan välj om mottagande banks avgift skall betalas av denne själv eller mottagaren, därför skall man alltid vara tydlig med hur man vill ha det när man ber någon skicka pengar.
OT: Mailat HTC för att se hur snälla de är! Mycket goodwill till dem om det är de. Inte gjort mycket mer egentligen, väldigt slapp dag. Nu blir det nog the A-team.
February 12, 2003
ojdå;1254490 wrote: Den som skickar pengar kan välj om mottagande banks avgift skall betalas av denne själv eller mottagaren, därför skall man alltid vara tydlig med hur man vill ha det när man ber någon skicka pengar.
OT: Mailat HTC för att se hur snälla de är! Mycket goodwill till dem om det är de. Inte gjort mycket mer egentligen, väldigt slapp dag. Nu blir det nog the A-team.
Mjo, jag kom på det också. Fast när det gäller $1000 jag vann i en tävling kan jag väl offra mig och pynta en hundring av den. 🙂
December 6, 2006
En ovanligt lugn dag.. faktiskt inte gjort något alls idag.. eller jo, kollt när chefen krossat spannmål och lagt in de i en korv.
Grillade med farsan och syster nu på kvällen samt såg på film.. "From Paris with Love" med John Travolta.. faktiskt en väldigt bra film, lite kort bara.
Kvällen blir lugn den med.. har fått order av chefen att gå på maskinvisning imorgon.. får tydligen sparken om jag inte går. :hehe:
Helgerna går på tok för fort.. fast man bara tagit de lugnt.
Fullt fart i byn idag, lokala raggarkluben har sitt "End of Summermeet" typ 150 meter bortanför där jag bor. Stod och krängde segkakor och mandelkubb åt morsan mellan 10.00-13.00, det tog slut bra mycket snabbare än jag räknat med. Trodde nog jag skulle få stå och frysa till framåt 16.00 iaf.
Sen hem och käka lite, och iväg igen och sköta insläppet från 18.00-21.00.. Börjar bli skapligt drag därborta nu, lär väl få åka över till fjällan om man ska få sova nått, eller så kanske man knatar iväg dit igen och hjälper till med "röjjet".
Finns ju öltält där..
😉
[Image Can Not Be Found]
Lagt ut lite bilder på några av bilarna på bloggen om nån är intresserad, URL finns nere i siggen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
Svurit åt alla mygg som ska vara på en och jävlas så fort man får för sig att man ska skruva lite bil. Fått en massa prylar sålda till riktigt bra priser från densamma också, för den delen.
EDIT: Har faktiskt gett mig på att börja träna lite också. Sprungit en del, vilket jag iofs får för mig att göra lite då och då, men även fått för mig att rygglyft, situps och armhävningar var en bra grej... Känns ju nu, kan jag lova, fem år sedan sist.
February 12, 2003
alrik;1254587 wrote: Måste ju fråga hur du träffat på damen i fråga som verkar bo i Finland?
Fuckbook.com, misstänker jag. 🙂
Idag har jag tagit mig ur sängen, fått ett bud på 8000:- för hela min bil, dock lite för sent eftersom jag redan börjat stycka den. Mår lite halvdassigt också, för den delen.
1 Guest(s)