Bytt framhjulslager(båda) på en Berlingo + 6000-milservice på densamma, typ nästan full dag.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
Right.
Gått upp.
Blivit påkörd av en buss.
Försökt hitta en parkeringsplats, bara för att konstatera att de enda som fanns var betalplatser. Ordnat 20:- i mynt för att stå där.
Upptäckt att den där förbannade automaten är trasig. Felanmält.
Åkt och jobbat. Fem timmar totalt, tjänade ihop ett nytt PS3 Slim 120GB.
Kommit tillbaka från jobbandet. Upptäckt parkeringsböter, trots att jag felanmält skiten för de inavlade bergsmongona.
Hämtat tjejen, sett fram emot att käka middag med henne hemma hos mig. Upptäckt att det är strömavbrott hemma.
Skitit i den idén, åkt hem till mina föräldrar och plockat hämtpizza på vägen.
June 23, 2002
Mean Machine;1254677 wrote: Right.
Gått upp.
Blivit påkörd av en buss.
Försökt hitta en parkeringsplats, bara för att konstatera att de enda som fanns var betalplatser. Ordnat 20:- i mynt för att stå där.
Upptäckt att den där förbannade automaten är trasig. Felanmält.
Åkt och jobbat. Fem timmar totalt, tjänade ihop ett nytt PS3 Slim 120GB.
Kommit tillbaka från jobbandet. Upptäckt parkeringsböter, trots att jag felanmält skiten för de inavlade bergsmongona.
Hämtat tjejen, sett fram emot att käka middag med henne hemma hos mig. Upptäckt att det är strömavbrott hemma.
Skitit i den idén, åkt hem till mina föräldrar och plockat hämtpizza på vägen.
Vilken underbar dag!
Donat lite med Friggeboden, börjar bli klar nu till slut.
Fått upp hörnbrädorna bl.a:
Före:
Efter:
Grundat och strukit första vändan på dörren:
Grund:
Efter första strykningen:
Gjorde även ett försök att få klar rampen in:
Dessvärre fanns det inte tillräckligt med spillvirke till den.. Men men, finns mer hos lokala byggfirman.
I princip bara en till strykning av dörren, göra klar rampen och sen sätta in glasrutorna så är det klart.
Lite småbesvärligt med målandet nu när det börjar bli så fuktigt i luften om kvällarna, det var bara +3 i morse.
🙁
Blev smått chockad idag när en bekant stannade till och undrade vad jag skulle ha för att bygga en likadan åt honom, sa att jag skulle fundera på saken. Jag är ju definitivt ingen snickare..
:-S
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Jahaja, fått rycka in på verkstaden där jag ju egentligen slutat nu, 50% (2st) av göbbarna är på akuten..
Verkar som det är en med propp i hjärnan (tappat styrseln totalt i högra sidan tror jag det var) och en annan som fått sorkpest (Feberfrossa och förstorad mjälte).
🙁
September 27, 2005
Läst på lite om universitetet jag ska till i Peking. På deras hemsida kan man baland annat läsa att skolan stöds och får vägledning av en viss Li Peng (李鹏). Vad är då detta för en mysig herre? Här har vi lite rolig info:
- Kinas premiärminister 1987–1998
- Ledamot av politbyråns ständiga utskott 1998 – 2003
- Var med och drev den hårda linjen under Himmelska fridens torg-massakern
- Motståndare av marknadekonomi, privata företag osv.
- Motståndare av politisk reform
- Erkännt opopulär (fick en gång bara 90 % av rösterna i ett val, trotts att han var enda kandidaten)
- Startade Kinas rymdprogram och byggandet av tre dalars-damm (Prioriterar skrytprojekt över tex. sjukvårdsreform)
- Inblandand i en gigantisk mutskandal tillsammans med hela sin släkt
Skönt att det är denna person universitet pushar som sin starke man!
November 27, 2003
ojdå;1254697 wrote: Läst på lite om universitetet jag ska till i Peking. På deras hemsida kan man baland annat läsa att skolan stöds och får vägledning av en viss Li Peng (李鹏). Vad är då detta för en mysig herre? Här har vi lite rolig info:
- Kinas premiärminister 1987–1998
- Ledamot av politbyråns ständiga utskott 1998 – 2003
- Var med och drev den hårda linjen under Himmelska fridens torg-massakern
- Motståndare av marknadekonomi, privata företag osv.
- Motståndare av politisk reform
- Erkännt opopulär (fick en gång bara 90 % av rösterna i ett val, trotts att han var enda kandidaten)
- Startade Kinas rymdprogram och byggandet av tre dalars-damm (Prioriterar skrytprojekt över tex. sjukvårdsreform)
- Inblandand i en gigantisk mutskandal tillsammans med hela sin släkt
Skönt att det är denna person universitet pushar som sin starke man!
Man behöver inte vara populär för att vara stark. Killen har ju helt klart satt sin prägel på landet,
//Andreas
August 18, 2006
Delph1;1254700 wrote: Man behöver inte vara populär för att vara stark. Killen har ju helt klart satt sin prägel på landet,
//Andreas
Låter ju bra det där, hela det där landet är väl "skevt?" du kommer säkert få sitta i förhör om varför du är där :p
OnT: Jobbat, ätit, Sovit
Stannade kvar efter jobbet och bytte ena framhjulslagret och ena drivknuten på kommunistcontainern.. Nu klarar man sej några år.
3 Guest(s)