March 10, 2002
opA87;1255285 wrote: Idag var jag på väg ut till garaget för att köra ut bilen och bege mig in mot besiktningen... och vad ser jag inte står parkerad 50 meter bort ?
.. vem tror ni rusade över gatan och sprang fram till chauffören för en snabb pratstund och "tillstånd" att ta lite bilder ? 😀
Varför be om "tillstånd"?
Dehman;1255307 wrote: Varför be om "tillstånd"?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
ilg@dd;1255310 wrote: http://sv.wikipedia.org/wiki/Respekt kanske?
läste fram till socialt sen slutade jag
Dehman;1255311 wrote: läste fram till socialt sen slutade jag
Citerar det väsentligaste: "En annan mening med respekt är att behandla omgivningen med artighet".
Dvs på det sätt de flesta i min omgivning resonerar.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
Joni;1255325 wrote: Fast det är ju inte det minsta otillåtet att ta bild på någon annans bil! Och om det sedan är respektlöst får väl stå för någon annan, själv tycker jag inte det är det minsta respektlöst att ta bild på någon annans bil.
Men om han står framför mig och har sagt att han inte vill att jag skulle tagit bilder på hans bil... men jag ändå går runt bilen med kameran i högsta hugg och tar bilder.. tycker du fortfarande att det är Ok ?
July 30, 2010
Sweclockers är lite känsliga av sig. Jag har permanent blivit avstängd där igår av nån anledning jag inte riktigt vet varför. Kan vara att jag länkade till en tävling som fanns på ett annat forum och för det kallade dom det för marknadsföring för det forumet eller nåt. Just nu hatar jag moderatorerna på sweclockers 😡 Man får verkligen vara på sin vakt vad man skriver på det jävla forumet
December 11, 2002
opA87;1255334 wrote: Men om han står framför mig och har sagt att han inte vill att jag skulle tagit bilder på hans bil... men jag ändå går runt bilen med kameran i högsta hugg och tar bilder.. tycker du fortfarande att det är Ok ?
Möjligt att jag inte hade tagit bild på hans bil ifall snubben inte ville att jag skulle fota den. Däremot är det troligare att jag hade snackat med snubben att bilden inte är till för något kommersiellt syfte utan är enbart för mitt privata bruk. I slutändan kan han faktiskt inte göra ett skit rent juridiskt för att stoppa mig eller någon annan ifrån att fota hans bil.
Och ifall någon tycker det är så hemskt att jag fota dennes bil börjar jag undra lite. Vad är det som är så speciellt med bilen som gör att den inte får vara med på bild? Det är knappast så att den är hemlig när den framförs i trafiken. Är den kanske inte laglig att köra på allmän väg och därför vill den inte uppmärksammas? Jag hade nog skickat iväg ett litet SMS för att se vad det var frågan om och sen fotat fanskapet ändå. Inte för att jävlas utan bara för att om jag vill fota något så fotar jag det sålänge det inte finns något fotoförbud!
March 14, 2001
ilg@dd;1255288 wrote: Tjejjen: Nämen tjena, är det inte killen med snorren fastsatt i gylfen som är här igen..
I dina kläder skulle jag nog undvika det stället framledes.
😉
Haha, nej det är ganska oskyldigt egentligen, så jag vågar nog mig dit igen... 😉
Angående fotograferingen. Jag hade inte alls brytt mig om någon sa att jag inte fick fota dennes bil ute i trafiken. Enda gången jag tycker man ska blanda in respekt osv är väl när det kanske är en jobbig situation man fotar, vad det nu skulle kunna vara kan jag inte komma på just nu, men det finns säkert nått tillfälle, annars är det bara fota på.
December 6, 2006
Snorch;1255347 wrote: Angående fotograferingen. Jag hade inte alls brytt mig om någon sa att jag inte fick fota dennes bil ute i trafiken. Enda gången jag tycker man ska blanda in respekt osv är väl när det kanske är en jobbig situation man fotar, vad det nu skulle kunna vara kan jag inte komma på just nu, men det finns säkert nått tillfälle, annars är det bara fota på.
Nu var det så att den stod parkerad och inte var i rörelse... dessutom pratade jag med chauffören face-to-face och att först stå och prata, sedan fråga om man får fota bilen och få ett nej... och ändå ta bilder ? Det känns ganska respektlöst.. och det var väl det jag ville undvika.
Helsike vilken diskussion de ska bli om småsaker :p
March 14, 2001
Jaja, trafiken var väl fel ord, offentlig plats då?
Nej jag tycker inte det är respektlöst, man har rätt att fota bilen oavsett vad föraren säger och när det inte är värre än en vanlig bil skulle jag inte bry mig så mycket.
Fota först, säger han att du inte får och att du ska ta bort bilderna säger du bara: "ursäkta, såklart att jag "tar bort" bilderna" och går glatt vidare med bilderna kvar på kameran. Då slipper du problem, eller nått. :p
2 Guest(s)