Vad har du gjort idag?|Page 376|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
7501
September 19, 2010 - 6:40 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat, skrivit en dikt, funderar på om jag ska lägga mig igen eller äta frukost.

//Andreas

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
7502
September 19, 2010 - 8:09 am
sp_Permalink sp_Print

Grymt härlig dag igår, dock besviken över bion ( Resident Evil Afterlife 3D, totalt värdelös, 3D sög, mer matrix än RE, rörig handling o.s.v o.s.v ) så förgylldes den med en LAN-kväll med polare och med spel som L4D2, TF2 Worms Reloaded m.m.. nörden i en lever fortfarande efter ~6-12 månader utan knappt något spelande alls.

Kul !

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
7503
September 19, 2010 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

röstat

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
7504
September 19, 2010 - 11:12 am
sp_Permalink sp_Print

Tagit en långpromenad och röstat.
Ska ställa undan trädgårdsmöblerna och sen ladda inför valvakan.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
7505
September 19, 2010 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

Strukit den röda slipsen och är igång att gå och rösta.
😉

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
7506
September 19, 2010 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoppas alla går och röstar där hemma nu! Själv har jag haft intressant lektion och varit iväg och krånglat med att få fler entries på mitt visum. FAN va Kinas byråkrati kan vara sämst ibland!

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
7507
September 19, 2010 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Kastat in ved samt travat upp den. Därefter hjälpt en kompis med frambromsbyte på hans bil. Åkte sen hem till far och mor för att hämta mer ved.

Nu ska jag slänga in veden samt trava upp den. Efter de har jag tänkt fortsätta ta bort en plastmatta i ett rum jag renoverar.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
7508
September 19, 2010 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Känner mig hemma i lägenheten nu, trivsamt och centralt men då jag varit sen med flyttningen av addressen så här veckan innan valet så tog jag mig Tallåsen för att rösta och hämta några sista prylar.

Ingen abstinens av att sakna nätet heller.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
7509
September 19, 2010 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit och röstat och varit på Edsbacka marknad för tjejen ville dit.
Nu har jag legat i soffan ett tag och glott på fotboll sen vi kom hem och tyckt som om mig själv, var ju tvungen att fira ordentligt igår efter 3poäng för mitt kära AIK.
Sitter och slösurfar lite och kollar på Octavia RS Kombi -06, lite sugen på en sådan. Köpa en sån och chip från V-tech, vipps så har man 270hästar. Lär vara hyffsat roligt i den kombin.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
7510
September 19, 2010 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Röstningen avklarad, bara att invänta besked inatt då hur framtiden blir för Sverige och Svenskarna..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
7511
September 19, 2010 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Röstat. Jobb nu snart, GBG nästa.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
7512
September 19, 2010 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1255432 wrote: Röstat. Jobb nu snart, GBG nästa.

Åfan, övergett Borås?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
7513
September 19, 2010 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd;1255430 wrote: Röstningen avklarad, bara att invänta besked inatt då hur framtiden blir för Sverige och Svenskarna..

Det ser ut som en lovande framtid, även om det inte är klart.
Synd med SD dock.

ontopic, kollar valvakan.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
7514
September 20, 2010 - 6:16 am
sp_Permalink sp_Print

Spännande morgon då jag varken hört på radion om valvakan eller sett på TV sen igårkväll.. och oj, 5,7% fick SD. Troligtvis lär väl inte så mycket hända då vi lever i diktatur Sverige där SD kommer utfrysas.

Ganska kul att 5,7% av Sveriges invånare röstar på SD men ignoreras helt.. förstår inte politikerna att de finns en hel del människor som tröttnat på t.ex invandringen och det finns ännu mera % då de flesta pratar om det men inte röstar på SD.

Vad hände mer under natten... på tal om invandring, vad håller dom nötterna på med som bor i lägenheten ovanför mig som hyrts av migrationsverket sen 8 månader tillbaka ? Springer runt med hälarna i golvet när folk försöker sova, drar runt saker som låter som dom väger 300 kg. Ingen respekt överhuvudtaget för resterande boende i huset. Konstiga är att de är olika familjer hela tiden men alla gör samma skit ? Nja.. börjar få nog nu och ska se om jag hinner åka in till "det kommunala bostadsbolaget" och prata med dom.. blir nog ett samtal till Securitas ikväll om samma skit händer igen..

Och.. nej, jag röstade inte på SD. :p

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
7515
September 20, 2010 - 7:38 am
sp_Permalink sp_Print

Kommit hem efter nio dagar i Taipei och en helvetisk dag i Bangkok. Fyfan vad jag hatar Bangkok, hela landet är ju helt snedknullat med för den delen. Fast jag fick en massa tid spenderat med min flickvän, så jag är ganska glad ändå.

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
7516
September 20, 2010 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

blivit bestulen på mobiltelefon > telefonerat Telia, Polisen, Telia igen och Folksam

ska åka o kolla på bil sen

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
7517
September 20, 2010 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87;1255472 wrote: Spännande morgon då jag varken hört på radion om valvakan eller sett på TV sen igårkväll.. och oj, 5,7% fick SD. Troligtvis lär väl inte så mycket hända då vi lever i diktatur Sverige där SD kommer utfrysas.

Läs på lite om diktaturer vs. demokratier. När man befinner sig i den förstnämnda inser man att det är ganska stor skillnad. Om du tror att demokrati innebär att alla får som de vill så tror du fel. 95% röstade inte på SD, med andra ord ska de inte ha stor makt. Alla partier sa innan valet att de inte kommer sammarbeta med SD, alla som röstade på SD bör med andra ord ha vetat att deras parti kunde bli utan makt. Precis som de som röstade på de rödgröna och Alliansen.

EDIT: On topic: Haft grym lektion i kinesiska. Jag var ensam med läraren i två timmar. Riktigt bra lärare också. Dessutom fått en studentbuddy. Tyvärr en typisk kinesiska tjej i min ålder 🙁

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
7518
September 20, 2010 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå;1255494 wrote: Läs på lite om diktaturer vs. demokratier. När man befinner sig i den förstnämnda inser man att det är ganska stor skillnad. Om du tror att demokrati innebär att alla får som de vill så tror du fel. 95% röstade inte på SD, med andra ord ska de inte ha stor makt. Alla partier sa innan valet att de inte kommer sammarbeta med SD, alla som röstade på SD bör med andra ord ha vetat att deras parti kunde bli utan makt. Precis som de som röstade på de rödgröna och Alliansen.

EDIT: On topic: Haft grym lektion i kinesiska. Jag var ensam med läraren i två timmar. Riktigt bra lärare också. Dessutom fått en studentbuddy. Tyvärr en typisk kinesiska tjej i min ålder 🙁

Ursäkta min okunnighet, men vad menar du med det?

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
7519
September 20, 2010 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni;1255503 wrote: Ursäkta min okunnighet, men vad menar du med det?

Verkligen inget att ursäkta, det är ju inte direkt ett ämne som tillhör allmänbildningen 😉

Lite svårt att beskriva. Det är inte så lätt med kinesiska tjejer. De har blivit uppfostrade till att vara blyga, underlägsna, klassiskt kinesiskt kvinnliga. Men sen någonstans på vägen, tackvare poulärkulturen, så har det gått fel. Tex hade hon under hela vår (mycket korta) konversation svårt att få fram något vettigt eftersom hon fnittrade så över att ha fått en västerländsk kille att prata med. Trodde hon skulle svimma när hon fick mitt telefonnr.

Tänk 14-is tjejer i grupp som precis åker i baksättet på en cool 18-årig killes bil. Så är de mest hela tiden. 😛

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
7520
September 20, 2010 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87;1255472 wrote: Ganska kul att 5,7% av Sveriges invånare röstar på SD men ignoreras helt.. förstår inte politikerna att de finns en hel del människor som tröttnat på t.ex invandringen och det finns ännu mera % då de flesta pratar om det men inte röstar på SD.

Öppen fråga:
Vad är mest skrämmande:
Att SD kom in i Riksdagen eller annat 5,7% av folket tyckte det var en bra idé att rösta in partiet?

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 127
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL