November 22, 2001
Delph1;1255506 wrote: Öppen fråga:
Vad är mest skrämmande:
Att SD kom in i Riksdagen eller annat 5,7% av folket tyckte det var en bra idé att rösta in partiet?//Andreas
Att lika många tyckte det var en bra ide att rösta på vänsterpartiet.
Båda är lika illa men på olika sätt.
September 27, 2005
Json_81;1255509 wrote: Att lika många tyckte det var en bra ide att rösta på vänsterpartiet.
Båda är lika illa men på olika sätt.
Nä det är verkligen inte lika illa. Vänsterpartiet har en utvecklad politik, en idé och är ett seriöst parti. SD pekar bara på invandrare och säger "Allt är deras fel...!!"
Idag har jag haft en oerhört tråkig lektion i Kinas försäkringsmarknad. Problemet är att den är icke-existerande och då blir det lite tunt med saker för läraren att prata om. Igår var det för övrigt en upprörd diskussion mellan en annan lärare och klassen då läraren uttryckte åsikten att Nordkorea skulle få skaffa kärnvapen.
Ang. kinesiska flickor måste jag dock säga att alla inte är som i mitt tidigare inlägg. Tex så träffade jag idag en tjej som läser design och hon var riktigt trevlig.
November 22, 2001
ojdå;1255536 wrote: Nä det är verkligen inte lika illa. Vänsterpartiet har en utvecklad politik, en idé och är ett seriöst parti. SD pekar bara på invandrare och säger "Allt är deras fel...!!"
Istället för att peka på "de rika" och säga att allt är deras fel?
Ohly har ju dessutom tydligt markerat att demokrati är inget han tror på.
Och jag vet inte om jag skulle kalla SD oseriösa.
March 10, 2002
ojdå;1255536 wrote: Nä det är verkligen inte lika illa. Vänsterpartiet har en utvecklad politik, en idé och är ett seriöst parti. SD pekar bara på invandrare och säger "Allt är deras fel...!!"
Haha just det. Jag tar SD mer seriöst än vänstern. De trampar gång på gång i klaveret.
December 11, 2002
ojdå;1255505 wrote: Verkligen inget att ursäkta, det är ju inte direkt ett ämne som tillhör allmänbildningen 😉
Lite svårt att beskriva. Det är inte så lätt med kinesiska tjejer. De har blivit uppfostrade till att vara blyga, underlägsna, klassiskt kinesiskt kvinnliga. Men sen någonstans på vägen, tackvare poulärkulturen, så har det gått fel. Tex hade hon under hela vår (mycket korta) konversation svårt att få fram något vettigt eftersom hon fnittrade så över att ha fått en västerländsk kille att prata med. Trodde hon skulle svimma när hon fick mitt telefonnr.
Tänk 14-is tjejer i grupp som precis åker i baksättet på en cool 18-årig killes bil. Så är de mest hela tiden. 😛
Guuuh låter rätt jobbigt :3
March 14, 2001
alrik;1255447 wrote: Åfan, övergett Borås?
Nej men åker dit ibland ändå och byter med lotsen (det är GBG jag kör men åker till Borås), nu var det grejor som skulle lossas tidigt i GBG.
På söndagen åkte jag över Dalarna och Värmland ner till GBG, rastade i Filipstad och mina fördomar om att det bara finns "Volvo"-raggare i Värmlands har verkligen besannats... :p
March 10, 2002
Snorch;1255550 wrote: Nej men åker dit ibland ändå och byter med lotsen (det är GBG jag kör men åker till Borås), nu var det grejor som skulle lossas tidigt i GBG.
På söndagen åkte jag över Dalarna och Värmland ner till GBG, rastade i Filipstad och mina fördomar om att det bara finns "Volvo"-raggare i Värmlands har verkligen besannats... :p
Träffa du Levi Klausen?
November 27, 2003
Jobbat. Ganska körigt med att skicka testfakturor elektroniskt om vartannat och bolla fram och tillbaka med ett gäng konsulter och mellanhänder. Det gick alltid lättast när jag snackade direkt med ansvarig på Stockholm stad och sen fick konsulterna bara rapportera in. Efter mycket om och men så gick allt igenom som det skulle och då hade jag även hunnit med att klämma in två möten, varav ett gav mycket lovande resultat och borde kunna spara oss en hel del pengar i transportkostnader om de kan leverera som lovat.
Just nu är jag bara pisstrött. Lagom dag för att kolla på nya avsnitt av How I met your mother, Two and a half men, Chuck och Weeds.
//Andreas
March 10, 2003
Cirap;1255579 wrote: köpt bil
Volvo 744GL -88
Skatt + bes 1 år
4 lax
ingen bild pga. telefonstöld igår. (kommer i "Köpt" tråden senare kanske)
småfel såsom tankmätare som inte fungerar mm. men fan, för 4000kr får man vara glad om den startar.
Tankmätare är nästan alltid sönder på äldre Volvo.
Fick samtal nyss från verkstande gällande offert 18.000 servicen. Blir nog dator senare i vår än planerat istället för feb.
Skall ha vintersulor till bilen med så där är ytterligare en kostnad.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 12, 2003
Spenderat kvällen åt att svära åt att ASUS har värdelösa firmwares för deras routers. Funkar fint att streama video till PS3:an, men inte speciellt länge åt gången, sedan får man starta om routern. Verkar som om jag har nytta av min HTPC ett tag till, måste bara lösa hur jag ska skicka bild från den till TV:n nu när PS3:an stulit HDMI-porten och när TV:n inte gillar min HDMI-switch.
November 27, 2003
Jobbat, försökt trösta tösen som riskerar uppsägning under hösten. Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen för det, men det är nog en mix. Så jävla långt att åka för att träffas.
Ska kolla på första avsnittet av Cougar Town säsong och se om det är lika dåligt som säsong 1 var.
//Andreas
September 27, 2005
Igår natt kom jag hem från 3 dagar i inre Mongoliet. Planerades i sista stund men det blev riktigt grymt! 😀
Nu har jag snart lektion i Kinesiska. De har det nämligen ett märkligt system i Kina. Nu när det har varit public holiday i 3 dagar, så skall dessa tre dagar tas igen. Därför hade vi skola förra söndagen och har det också idag och i morgon.
December 6, 2006
alrik;1255723 wrote: Diclofenac.
Knark-godis 😛 Tog någon sån för ett par år sedan när jag hade problem med mitt knä.. fick en känsla av "hög"-het.. inge vidare.
OnT:
Vaknat och äter frukost.. ska ge mig iväg och sätta upp inredning i en nybyggd ladugård med en polare vid 10. Efter det vet jag inte riktigt vad som hände...
1 Guest(s)