February 3, 2003
Påbörjat dumpning av filerna ifrån NAS:en till min stationära dator.
Fick ut hysteriskt dålig prestanda NAS:en och kom, efter lite googlande, fram till att nya WD-diskar använder sig utav sektorer på 4k istället för 512 som är/var vanligast. Hittade en beta-fw som jag dumpade in och nu måste jag köra en fabriksåterställning för att den ska formatera om disken i den.
Hade en skrivprestanda på ungefär 7MB/s och läsprestanda på 21-26MB/s över nätverk (gigabit med jumbo frames aktiverat). 🙁
Ikväll blir det film tillsammans med fadren och farbror 🙂 Lutar lite åt antingen Matrix eller StarWars
December 6, 2006
En lugn gårdag och en lugn dag.. hunnit småstäda, fixa HTPC och precis slängt ner kotletterna i marinad och tänkte bege mig in till stan för att småhandla lite saker. Se om de finns pengar till de, dock.. snålmånad 😛
Väntar även på farsan som ska köra mig till jobbet så jag kan få hem scootern.
Även reagerat på att alla kostnader för bankomatkort m.m ALLTID kommer den månaden som man känner att de är lite ont om pengar... undrar varför (?)
February 12, 2003
Varit lite med tjejen, testat lite grafikkort och förberett för avfärd mot Los Angeles. Har på mig mitt "flyga till USA"-linne också. 🙂
October 22, 2002
Tisdag
Var på Returbilen utanför Västerås och plockade lite grejer till nya vrålåket. Såg då en bil som hade nyckel samt 2 hela fungerade låscylindrar. Fick dock inte ur dom. Pratade med en gammal plåtslagare om tips och fick veta hur man skulle göra.
Torsdag
Lunch ute med tjejen, rotmos och fläsklägg. Satans så gott de var!
Åkte sen till returbilen igen för att plocka ur låsen, då har någon varit och köpt ena dörren. Skönt!
Snöade även en sväng runt Sala vid 19,30-20 tiden. Mysigt, eller usch, snart börjar de. 🙁
När jag skulle lossa i Västerås så fungerade inte lyften på lastbilen vilket resulterade i en hel del merjobb med att lossa osv. Fick även byta lastbil så att norrlotsen kan åka direkt på morgonen. Tur och otur att man kör med lösflak.
September 27, 2005
Dehman;1256429 wrote: Kul val. Läser det för tredje gången nu, tyvärr samma kurs då jag inte får tillgodoräkna. Ska dock läsa fortsättningskurser då det är mycket roligt. 🙂
Va trevligt! Var läser du? Till våren kommer jag ha en kurs i externredovisning och en i ekonomistyrning på C-nivå. Sen blir det en kandidatuppsats inom ekonimistyrning och sen har jag min examen.
March 10, 2002
ojdå;1256433 wrote: Va trevligt! Var läser du? Till våren kommer jag ha en kurs i externredovisning och en i ekonomistyrning på C-nivå. Sen blir det en kandidatuppsats inom ekonimistyrning och sen har jag min examen.
Läser Systemvetenskap i Lund. Har tidigare läst ett år på Civilekonomiprogrammet i Lund.
1 Guest(s)