December 6, 2006
Vaknar runt 08.30 och ger mig uppÄt för lite frukost.
Sitter nu och vÀntar pÄ en köpare som skulle komma och hÀmta dÀcken jag haft ute pÄ blocket... 7000kr rikare, woho ! =)
Hittade Àven en komisk bild pÄ mobilen som hÀnde nÀr vi LAN:ade för ett par helger sedan:
[Image Can Not Be Found]
... vi hade varit och kĂ€kat och stĂ€ngt av datorerna... sĂ„ tĂ€nkte vi bara för skojs skull starta upp dom samtidigt för att se vilken som startade först ( barnsligt men va fan :p ) bĂ„da datorerna var mina men ville bara se om HTPC:n kĂ€nde för att starta snabbare. Trycker igĂ„ng bĂ„da pĂ„ samma gĂ„ng.. men glömmer av nĂ„gon anledning av att titta pĂ„ skĂ€rmen dĂ„ vi tar rökpaus istĂ€llet... nĂ€r vi kommer tillbaka har bĂ„da datorerna lĂ„st sig pĂ„ EXAKT samma lĂ€ge. đź
Den chansen var inte sÄ stor... men tydligen hÀnde de iallafall.
Jaja :p
September 27, 2005
Varit och handlat pÄ teknikmarknaden hÀr i Peking. Kollat runt lite efter bra fotobutiker men svÄrt att hitta sÄ lÄngt. OcksÄ pluggat Ànnu lite mer kinesiska.
Dagana gÄr sÄ fort hÀr... Knappt hunnit med nÄgot av det jag vill göra. Och nÀsta helg kommer familjen pÄ besök och dÄ har jag varit hÀr halva tiden! Var tog de mÄnaderna vÀgen?!
AppropÄ inget sÄ finns hÀr tvÄ lÀsvÀrda artiklar för oss hÄrdvaru-Àlskare. Nyttigt att se baksidan lite ocksÄ.
LÀget för mobiltillverkare knappast förbÀttrat
"Vi kÀnner oss redan gamla inuti"
LÀsning som definitivt Àr vÀrd 5 minuter av ditt liv.
December 7, 2009
ojdÄ;1256506 wrote:
AppropÄ inget sÄ finns hÀr tvÄ lÀsvÀrda artiklar för oss hÄrdvaru-Àlskare. Nyttigt att se baksidan lite ocksÄ.LÀget för mobiltillverkare knappast förbÀttrat
"Vi kÀnner oss redan gamla inuti"
LÀsning som definitivt Àr vÀrd 5 minuter av ditt liv.
Kan bara hĂ„lla med. Helt kört att arbetarna pĂ„ foxconn ska behöva leva i misĂ€r för att vi i vĂ€stvĂ€rlden ska kunna köpa ny lyxelektonik billigt. Blir lite ledsen i ögat đ
October 22, 2002
Bytt till vinterdÀck pÄ V40:in. HjÀlpt svÀrmor med att spika upp tavlor, som tack fick vi mat.
IkvĂ€ll sĂ„ bör jag olja, oljefilter, luftfilter, tĂ€ndstift samt ventilkĂ„pspackning pĂ„ 940:in. Japp, det Ă€r nytillskottet i fordonsparken, knappt inkörd med 45200 mil pĂ„ mĂ€taren đ
December 6, 2006
alrik;1256514 wrote: IkvĂ€ll sĂ„ bör jag olja, oljefilter, luftfilter, tĂ€ndstift samt ventilkĂ„pspackning pĂ„ 940:in. Japp, det Ă€r nytillskottet i fordonsparken, knappt inkörd med 45200 mil pĂ„ mĂ€taren đ
Gött att du Ă€ntligen bytt ut din nya Audi mot en Volvo som gĂ„tt 45k mil ! đ
OnT:
Vaknat och ska in till banken och byta bank till dom samt prata lĂ„n.. nu jĂ€klar.. nu ska vi lĂ„na 10-15 milj. đ ( eller :p )
October 22, 2002
opA87;1256515 wrote: Gött att du Ă€ntligen bytt ut din nya Audi mot en Volvo som gĂ„tt 45k mil ! đ
Audin Àr för nÀrvarande sÄ jÀdra kall att köra nu eftersom en/tvÄ spjÀllmotorer har sagt upp sig. Man förfryser ju fötterna pÄ 3-4 mil, eller man blir iaf kall. Ska in pÄ verkstad den 9-10 november, Àr goodwill jobb. DÀrefter Äker nog fanskapet ut pÄ försÀljning. Kommer dÄ troligtvis bli en Volvo med D5:a, 163hk.
OnT:
Idag ska jag köpa en gasdÀmpare till pÄskjutsbromsen till min slÀpkÀrra som jag rev ner igÄr.
December 6, 2006
alrik;1256517 wrote: Kommer dÄ troligtvis bli en Volvo med D5:a, 163hk.
Niiiiice ! đ
Jag skulle kunna sÀga att du ska kolla pÄ en T5:a istÀllet.. men jag antar att du kör en hel del bil och dÄ lönar sig sjÀlvklart en D5:a mer Àn T5:a med tanke pÄ den roliga skatten som D5: orna har men som du tjÀnar in pÄ antal mil du kör.
OnT:
Varit inne pÄ banken.. sedan arbetat.. kommit hem och... ptja, vÀntar pÄ att Ullared ska börja =)
October 22, 2002
opA87;1256524 wrote: Niiiiice ! đ
Jag skulle kunna sÀga att du ska kolla pÄ en T5:a istÀllet.. men jag antar att du kör en hel del bil och dÄ lönar sig sjÀlvklart en D5:a mer Àn T5:a med tanke pÄ den roliga skatten som D5: orna har men som du tjÀnar in pÄ antal mil du kör.
Skatt Volvo S60
D5 ca:6100 Förbrukning 0,65
T5 ca:2200 Förbrukning 1,0
Ca: 80öre/liter billigare brÀnsle, breakeven vid ca:800 mil. Man behöver inte Äka sÄ lÄngt med diesel som mÄnga tror, dock sÄ Äker jag ca: 3500-4000 mil/Är. DÄ blir de ca: 15000kr/Äret mindre i kostnad för diesel i ren brÀnsle- och skattekostnad. Servicekostnad Àr snarlik oavsett brÀnsle.
February 12, 2003
Vaknat vid fyra. Trodde jag aldrig skulle vakna sÄ trött som jag var, men jag hade visst fel. Oh well. Har iaf testat lite grafikkort och bytt lite relÀn i bilen, nu funkar Ätminstone halvljusautomatiken och bakljusen igen. Instrumentbelysningen Àr förvisso fortfarande död, men det ska vÀl lösa sig.
December 6, 2006
alrik;1256534 wrote: Skatt Volvo S60
D5 ca:6100 Förbrukning 0,65
T5 ca:2200 Förbrukning 1,0Ca: 80öre/liter billigare brÀnsle, breakeven vid ca:800 mil. Man behöver inte Äka sÄ lÄngt med diesel som mÄnga tror, dock sÄ Äker jag ca: 3500-4000 mil/Är. DÄ blir de ca: 15000kr/Äret mindre i kostnad för diesel i ren brÀnsle- och skattekostnad. Servicekostnad Àr snarlik oavsett brÀnsle.
JassĂ„ en S60 till och med.. varför en sĂ„ pass "liten" bil ? Ăr ni inte ett par stycken i din familj ? đ Du, flickvĂ€n.. hund ? barn pĂ„ gĂ„ng t.ex ?
Jo.. servicen Àr nog rÀtt snarlik..
OnT: Vaknat och ska till jobbet..
October 22, 2002
opA87;1256537 wrote: JassĂ„ en S60 till och med.. varför en sĂ„ pass "liten" bil ? Ăr ni inte ett par stycken i din familj ? đ Du, flickvĂ€n.. hund ? barn pĂ„ gĂ„ng t.ex ?
Nuvarande A4 Àr inte större, skillnaden Àr att det Àr kombi. Funderade pÄ V50 nÀr jag köpte A4:an med tycker dom Àr "smÄ" invÀndigt fram mot A4:an. S60 Àr större fram och man Äker vÀldigt bra i dom tycker jag. Om vi ska handla nÄtt sÄ har jag ju slÀpkÀrra alternativt fÄr vi dÄ ta V40:in. Har haft tankarna pÄ V70 men vad ska jag med en sÄ stor bil nÀr man i princip alltid Äker sjÀlv och hur ofta knökar man bilen full med folk och bagage? BaksÀtet Àr "smÄ" i alla tre bilar (A4, s60, v50) men vad gör de, hur ofta sitter man bak i sin egen bil? Jag har provat baksÀtet pÄ garageuppfarten bara för att prova de.
Vi Ă€r tvĂ„ stycken, jag och sambon. Hund, nĂ€ dom Ă€r Ă€ckliga samt att sambon Ă€r allergisk. Barn, ja men inte dom nĂ€rmaste 3-4 Ă„ren. Innan dess har jag hunnit byta bil 3-4 gĂ„nger till. đ
February 12, 2003
Faktiskt lyckats sova ordentligt, hela Ätta timmar i natt, med potential för mer. Tagit mig till jobbet, nu sitter jag hÀr, helt ensam. Tredje dagen pÄ jobbet. Mycket bra.
Glömde förvisso fÀrdigmaten hemma, sÄ det blir vÀl till att lÀgga hutlösa summor pÄ kÀk idag igen.
March 14, 2001
Besiktat bilen utan nÄgra större fel, tur det.
"Jobbat" lite mer pÄ den dÀr lilla effekt/strömmÀtningsprylen jag gjort, ny programvara pÄ datorsidan som loggar allt och gör lite halvsnygga diagram direkt vid mÀtning utan nÄgon handpÄlÀggning. Exempel pÄ diagram: http://fetting.se/images/WDGre.....urrent.png (startström för en WD Green 1TB).
LÀtt att Àndra mellan enbart mÀtning av ström och effekt (mÀtning av spÀnning och ström samtidigt), samplingshastigheten (upp till Ätminstone 500/s).
Ritar pÄ kretskort för flera "kanaler" som möjliggör mÀtning av Ätminstone tre olika strömmar samtidigt. Sjukt smidig sak att ha nÀr man mÀter olika saker iaf.
Haft frÀmman och fÄtt reda pÄ att jag blir "Farbror" i april.
đ
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)