December 6, 2006
Vaknar vid 10.30, trycker mig vid datorn med lite frukost.
Tar sedan och sätter i 4300K xenonlamporna i bilen istället för 6000K.. bättre ljus nu i de mörka dystra tiderna.
Åker sedan in till stan och provkör nya Volvo V60 D5:a och i helvete vilket drag de va i den dieseln, dock var de automat men den var riktigt skön att köra iallafall..
Sen hemåt, slänger i mig någon macka och beger mig mot granngården med polaren som jobbar där och tar lite bilder på nybygget.. ska försöka få till en bildlogg över bygget 🙂
Men sitter nu hemma igen och håller på och kokar i ordning lite pasta.. resten av kvällen blir lugn.
October 22, 2002
opA87;1257798 wrote:
Tar sedan och sätter i 4300K xenonlamporna i bilen istället för 6000K.. bättre ljus nu i de mörka dystra tiderna.
Har man inte mest optimala lampor i jämnt? Du fulkonverterar´n 😉
opA87;1257798 wrote:
Åker sedan in till stan och provkör nya Volvo V60 D5:a och i helvete vilket drag de va i den dieseln, dock var de automat men den var riktigt skön att köra i allafall.
205 hk men fram för allt 420Nm gör sitt!
Jag funderar som sagt på en D5 av äldre karaktär. 163hk(340nm) alternativt 185hk(400nm), troligtvis 163hk.
Intressant graf över D5, 163, 185 och 205hk.
http://forumbilder.se/show.asp.....1410PM5dce
December 6, 2006
alrik;1257842 wrote: Har man inte mest optimala lampor i jämnt? Du fulkonverterar´n 😉
205 hk men fram för allt 420Nm gör sitt!
Jag funderar som sagt på en D5 av äldre karaktär. 163hk(340nm) alternativt 185hk(400nm), troligtvis 163hk.
Intressant graf över D5, 163, 185 och 205hk.
http://forumbilder.se/show.asp.....1410PM5dce
Nja.. på sommaren vill jag ha de lite snyggare med blått stick i 😉 Och nej, jag har inte konverterat mina halvljusxenon. Har dual-xenon original !
Ja de märktes verkligen att vridmomentet var annorlunda mot min bensinare 😛
Intressant att hans grafer sprider ut sig som dom gör.. vet ju vem som gjort den grafen 😛
December 6, 2006
Lägger mig vid 22.30.. börjar höra slåendet och dundrandet från lägenheten ovanför.. försöker ignorera, somnar.. vaknar återigen vid 00:10 då har dom börjat att hamra eller slå något i golvet.
Jag förstår inte vad det är för korkade invandrare som migrationsverket slängt in där som inte kan respektera sina grannar ?
Har nu hört det där jävla oväsendet där ovanför i ett par månader nu så idag blir det migrationsverket och mitt bostadsbolag som ska få sig ett samtal.
Fan vad trött jag är nu...
February 12, 2003
Kört Suzuki Swift tills tempsensorn hoppade ur sina gängor, sen var det bara stanna och vänta på att bli hembogserad. Kan ha varit för att jag bara drog åt den för hand igår eftersom sensorjäveln inte funkade ändå och jag letar efter en ny. Nu blir det till att jaga ny sensor efter gängdimensioner istället.
October 22, 2002
Mean Machine;1258022 wrote: Kört Suzuki Swift tills tempsensorn hoppade ur sina gängor, sen var det bara stanna och vänta på att bli hembogserad. Kan ha varit för att jag bara drog åt den för hand igår eftersom sensorjäveln inte funkade ändå och jag letar efter en ny. Nu blir det till att jaga ny sensor efter gängdimensioner istället.
Ska du köpa min 940 så att du får en bil som alltid startar och bara tuffar på? 45500mil, knappt inkörd, klarar de dubbla. 🙂
February 12, 2003
alrik;1258030 wrote: Ska du köpa min 940 så att du får en bil som alltid startar och bara tuffar på? 45500mil, knappt inkörd, klarar de dubbla. 🙂
Nejdu, jag lagar hellre mina bilar varje gång jag ska ut och åka än åker Volvo, det kan jag lova dig. Inga större problem med Swiften, förutom att jag skitit i att byta ut vattentempmätaren sen i somras, vilket betyder att det inte är så poppis nu när det är kallt. Sen kan jag råkat ha skruva dit den lite halvdant, när trycket steg (vilket det gör när man varvar 7400rpm, 5800rpm mer än din Volvotraktor klarar :)) for givaren all sin väg. 205:an lider av bruten kopplingswire (den konstruktionen var smart, biten av wiren som gick av for rakt in i kylaren och punkterade den), en ny sådan till helgen ska väl lösa mina problem.
October 22, 2002
Mean Machine;1258031 wrote: Nejdu, jag lagar hellre mina bilar varje gång jag ska ut och åka än åker Volvo, det kan jag lova dig. Inga större problem med Swiften, förutom att jag skitit i att byta ut vattentempmätaren sen i somras, vilket betyder att det inte är så poppis nu när det är kallt. Sen kan jag råkat ha skruva dit den lite halvdant, när trycket steg (vilket det gör när man varvar 7400rpm, 5800rpm mer än din Volvotraktor klarar :)) for givaren all sin väg. 205:an lider av bruten kopplingswire (den konstruktionen var smart, biten av wiren som gick av for rakt in i kylaren och punkterade den), en ny sådan till helgen ska väl lösa mina problem.
Jag vet att du vill men törs inte för att du tror att du ska förstöra din image som inte finns som gti-åkare. 😉
Som vanligt smarta franska konstruktioner hör jag...
February 12, 2003
alrik;1258041 wrote: Jag vet att du vill men törs inte för att du tror att du ska förstöra din image som inte finns som gti-åkare. 😉
Som vanligt smarta franska konstruktioner hör jag...
Min image är jag inte speciellt brydd om (jag menar, jag har en Swift från 1987), det enda kravet jag har på en bil är att det ska vara kul att köra. Jag grånar nog bra mycket innan jag köper en Volvo, det är ett löfte.
Mean Machine;1258043 wrote: Min image är jag inte speciellt brydd om (jag menar, jag har en Swift från 1987), det enda kravet jag har på en bil är att det ska vara kul att köra. Jag grånar nog bra mycket innan jag köper en Volvo, det är ett löfte.
Och exakt vad är det som är roligt med en sketen Swift?
En typisk "gammeltantsbil", det enda som möjligen kan få fram ett leende på läpparna är väl när man ska tanka och upptäcker att fortskaffningsmedlet har en bränsleförbrukning i klass med den trimmade moped man åkte på för ~30 år sedan?
Min mor inhandlade en sådan (-89) i somras på min inrådan, men då med hänvisning till det billiga ägandet.
Vill du ha roligt när du kör?? Tips: Införskaffa en Ascona A 1900SR eller vassare, klart roligaste bil jag rattat och lättare att manövrera än ett par mjukistofflor.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd;1258045 wrote: Och exakt vad är det som är roligt med en sketen Swift?
En typisk "gammeltantsbil", det enda som möjligen kan få fram ett leende på läpparna är väl när man ska tanka och upptäcker att fortskaffningsmedlet har en bränsleförbrukning i klass med den trimmade moped man åkte på för ~30 år sedan?
Min mor inhandlade en sådan (-89) i somras på min inrådan, men då med hänvisning till det billiga ägandet.Vill du ha roligt när du kör?? Tips: Införskaffa en Ascona A 1900SR eller vassare, klart roligaste bil jag rattat och lättare att manövrera än ett par mjukistofflor.
Swiften är väl inte så kul i sig, kan jag väl erkänna. Motorn får mig att flina ganska brett däremot, 1.3 liter, varvstopp vid 7500rpm och 100 hästar, väger ju inte ett skit, man sitter som i en gokart så fartkänsla finns det gott om. Men ja, i de flesta andra hänseenden suger den faktiskt hästballe. Det var därför jag fick 205-återfall igen, den känns betydligt mer vuxen (om man kan säga det om en knarrande 80-talsfransos). Swiften har ju faktiskt övriga fördelar också, som att den är billig i drift (fullt spett överallt, går lugnt under 0.6 liter milen), men den är klart mer leksak än en riktig bil.
Joni: Jag är inget större fan av Suzuki i övrigt, och crossar ska vara 2t. Så det så.
December 11, 2002
Mean Machine;1258053 wrote: Swiften är väl inte så kul i sig, kan jag väl erkänna. Motorn får mig att flina ganska brett däremot, 1.3 liter, varvstopp vid 7500rpm och 100 hästar, väger ju inte ett skit, man sitter som i en gokart så fartkänsla finns det gott om. Men ja, i de flesta andra hänseenden suger den faktiskt hästballe. Det var därför jag fick 205-återfall igen, den känns betydligt mer vuxen (om man kan säga det om en knarrande 80-talsfransos). Swiften har ju faktiskt övriga fördelar också, som att den är billig i drift (fullt spett överallt, går lugnt under 0.6 liter milen), men den är klart mer leksak än en riktig bil.
Joni: Jag är inget större fan av Suzuki i övrigt, och crossar ska vara 2t. Så det så.
Jag kan förstå din kärlek till blåröken, själv tycker jag dock att ljudet och registret i en 4T är trevligare. Ljudet i en 2T cross är imo ganska lamt. Ska det vara 2T för mig ska det gärna ligga på 18-20krpm och tjuta så man tror att allt rasar ihop vilken sekund som helst 😀
February 12, 2003
Joni;1258060 wrote: Jag kan förstå din kärlek till blåröken, själv tycker jag dock att ljudet och registret i en 4T är trevligare. Ljudet i en 2T cross är imo ganska lamt. Ska det vara 2T för mig ska det gärna ligga på 18-20krpm och tjuta så man tror att allt rasar ihop vilken sekund som helst 😀
Jag är inget fan av ljudet i fyrtaktare, men det värsta är mekandet. 2t är sjukt lätt att ha och göra med bara. 🙂
Ska det vara höga varv tycker jag nog att fyrtaktare är ballare, typ CBR250RR eller något.
December 11, 2002
Mean Machine;1258063 wrote: Jag är inget fan av ljudet i fyrtaktare, men det värsta är mekandet. 2t är sjukt lätt att ha och göra med bara. 🙂
Ska det vara höga varv tycker jag nog att fyrtaktare är ballare, typ CBR250RR eller något.
Meket ser jag nästan som en fördel. Jag tycker det är roligt :>
November 18, 2003
Joni;1258065 wrote: Meket ser jag nästan som en fördel. Jag tycker det är roligt :>
Fast det är inte lika kul att köra ett ras på en 4T där det kostar 10-20k direkt konta en 2T där det går på 5-6k max 😉
Nä ska det vara 2T så ska det vara 125-200cc, eller okej CR 500 vore ju något det också... Fast den lär ju inte gå att använda till något annat än ishoj/motard.
Men ska hojjen användas i skogen så gillar jag 2T mer medans på en crossbana kan jag väl erkänna att valfri 4T över 300cc passar bättre där, likaså när det kommer till motard, där har inte 2t något att göra alls
1 Guest(s)