Inne på mitt tredje rök/snusfria dygn..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 1, 2001
Idag har jag
02:30 - Somnat
07:00 - Vaknat helt æckligt trøtt och hetsdruckit kaffe
Nu har jag åkt kickbike i korridorerna på jobbet och patchat lite nætverkskontakter. Sen har jag konfigurerat in rætt vlan och læst på om Sandy Bridge och kommit underfund med att min I7 CPU kommer vara king of the hill fram till Q3-Q4 2011.
Har också konstaterat att IE6 som jag tillsvidare plågas med på jobbet ær det SÆMSTA SKIT som går att vistas på webben med, och att jag snart vart medlem i 10 år på NH.
Edit: Undrar dessutom vart min fula indiska man till avatar tagit vægen...
December 6, 2006
Ja förutom vanliga dagssysslor har man väl varit ute och plogat ~1 mil skogsvägar till allt folk som bor uppe i skogarna samt en del vägar längs med R46:an. Vet inte varför men känns så skönt att få uppmärksamheten från trafikanter och se folk sakta in när man kommer med hjullastare, saftblandare igång och en ~3 meter bred snöplog fram. :bgrin:
[Image Can Not Be Found]
.. sitter nu och väntar på farsan som kommer ikväll. Väntas väl varma mackor till kvällen samt någon film på TV alternativt något som finns(kommer att finnas) på hårddisken.
EDIT:
Någon som vet en adress som går till norska TV8´s hemsida ? Googlar man hamnar man på svenska TV8... behöver nämligen komma i kontakt med dom ang. ett reportage dom hade för ett tag sedan.
October 22, 2002
Varit in till Västerås och handlat lite. Först åkte vi ner på stan för att kolla in den nya gallerian Igor, därefter åkte vi till Erikslund (http://www.erikslund.com)
På vägen hem tog vi omvägen förbi Coop för att handla mat. Nu har vi käkat och jag ska prova GT5.
November 27, 2003
Sett Raised Fist live. Blev lite spontant i sista minuten. Gubbjävlarna kan ösa på än. ,,/
Fick mig att tänka på Coore 🙁
Annars har det varit en lugn dag.
Json_81;1258421 wrote: Förstår vad du menar nu efter ett dygn här.
Synd att jag aldrig passade på att åka hit förr.
Blir nog inga fler gånger.
DreamHack brukade handla om deltagarna. Nu handlar det om alla sponsorer och utställare. Det känns rätt trist 🙁
April 14, 2002
opA87;1258422 wrote: Någon som vet en adress som går till norska TV8´s hemsida ? Googlar man hamnar man på svenska TV8... behöver nämligen komma i kontakt med dom ang. ett reportage dom hade för ett tag sedan.
Ser ingen TV8 på wikipedia; http://en.wikipedia.org/wiki/T....._in_Norway
Idag har jag:
* Jobbat
* Haft en BBQ nere på stranden
* Rastat hunden
March 14, 2001
Funderat på varför denna där gamla "snyggast på NH"-tråden låstes, det är väl innehållet och inte åldern som har betydelse, när det dessutom bidrar till lite aktivitet är det väl bara positivt. Forumet är ju knappast översållat med inlägg och bumpade trådar... aja det är ju ni som styr åt vilket håll den här skutan ska gå åt...
Inte mycket, därför jag har tid att sitta här och funderade på sånt... men nu ska jag nog göra något vettigare istället.
February 3, 2003
Imorse bar det iväg till jobbet i snön.
Gick bra med rätt välplogade vägar, bortsett ifrån de ytor där snön blåst över vägen.
Kom väl en tre mil eller så och precis innan toppen av ett backkrön i en sväng, ser jag en rätt stor snödyn som flyttat sig in över vägen.
Håller väl en 65 km/h och jag vet ärligt talat inte vad jag tänkte...
Snödynen var i alla fall mycket större än vad jag trodde.. "Upon impact" kom det ett enormt "SPLOFF"-ljud, följt av ett högst oroväckande "KLONK" och jag hade ett tjockt lager snö på framrutan, men jag stod i alla fall inte still i dynen.
En sekund senare hör jag hur det börjar bilen börjar låta som en gammal 240 med perforerat avgasrör... Fan...
För att summera: Någonstans har avgasröret släppt. Frontspoilern saknar ungefär 4/5:ar av sin forna bredd och det ser ut som att kylaren har tagit stryk också.
Den gick ju utmärkt hem i alla fall, men vi får se vad doktorn tror om att reparera den imorgon.
Tror dock att det är ett lite väl stort projekt att återställa den helt.
9 000 kr (inkl reparationer) utspritt över 3 000 mil är ändå ett rätt bra förhållande.. Men det är klart att det hade kunnat bli bättre. Den hade ju bara precis passerat 30 000 mil.
December 11, 2002
Snorch;1258526 wrote: Funderat på varför denna där gamla "snyggast på NH"-tråden låstes, det är väl innehållet och inte åldern som har betydelse, när det dessutom bidrar till lite aktivitet är det väl bara positivt. Forumet är ju knappast översållat med inlägg och bumpade trådar... aja det är ju ni som styr åt vilket håll den här skutan ska gå åt...
Inte mycket, därför jag har tid att sitta här och funderade på sånt... men nu ska jag nog göra något vettigare istället.
Du har alldeles rätt i att forumet inte är hårt belastat av flitigt skrivande. Vad som däremot är högst onödigt är att riva upp en gammal tråd som är tämligen inaktuell. T.ex. kan du endast se två av tjugo deltagares bilder i dagsläget. Flertalet av de som skrivit i tråden är inte längre kvar på forumet.
Det hade varit en mycket bättre ide att starta en ny tråd i samma anda. Snyggast på NH2010 är en jäkligt mycket bättre ide!
Du får gärna starta en sådan tråd om du saknar aktivitet på forumet. Det är alltid bra att få höra medlemmars tycke om saker och ting, men forumet blir inte mer aktivt av att man påpekar åt vilket håll vi är påväg. Vill man ha mer aktivitet får man helt enkelt skapa den själv då det är ni medlemmar som gör forumet.
Som sagt, starta gärna upp en ny "snyggast på NH" så ska jag gladerligen stötta ditt engagemang!
//J
December 6, 2006
Marcan-;1258522 wrote: Ser ingen TV8 på wikipedia; http://en.wikipedia.org/wiki/T....._in_Norway
Tack för svar.. då måste de varit en annan kanal..
Joni;1258531 wrote: Du har alldeles rätt i att forumet inte är hårt belastat av flitigt skrivande. Vad som däremot är högst onödigt är att riva upp en gammal tråd som är tämligen inaktuell. T.ex. kan du endast se två av tjugo deltagares bilder i dagsläget. Flertalet av de som skrivit i tråden är inte längre kvar på forumet.
Det hade varit en mycket bättre ide att starta en ny tråd i samma anda. Snyggast på NH2010 är en jäkligt mycket bättre ide!Du får gärna starta en sådan tråd om du saknar aktivitet på forumet. Det är alltid bra att få höra medlemmars tycke om saker och ting, men forumet blir inte mer aktivt av att man påpekar åt vilket håll vi är påväg. Vill man ha mer aktivitet får man helt enkelt skapa den själv då det är ni medlemmar som gör forumet.
Som sagt, starta gärna upp en ny "snyggast på NH" så ska jag gladerligen stötta ditt engagemang!
//J
Anton Karmehed och Delph1, om ni kikar här ovan så ser ni ett exempel på vad jag menar med olämpliga moderatorer.. Knappast någon som främjar och tillför forumet något.
"Lönt att bumpa trådar som är snart 6 år gamla?
Nästa gång jag ser en gammal tråd bumpas åker ni på varningar!
*tråd låst* "
Så skrevs det i "snyggast på NH 2005"-tråden...
Är det konstigt att forumet dör ut mer och mer???
Snorch;1258526 wrote: Funderat på varför denna där gamla "snyggast på NH"-tråden låstes, det är väl innehållet och inte åldern som har betydelse, när det dessutom bidrar till lite aktivitet är det väl bara positivt. Forumet är ju knappast översållat med inlägg och bumpade trådar... aja det är ju ni som styr åt vilket håll den här skutan ska gå åt...
Uppenbarligen fler med mej som hellre vill ha ett levande och kanske inte alltid korrekt modererat forum..
Var för fasen glad att någon försöker dra igång något här.. Det är ju som sagt inte några problem med överbelastning..
Att trådar är gamla ser jag inte som någon anledning till låsning/varningar och annat trams, då är det väl kanske lite mer på sin plats att plocka undan saker i stil med detta: https://www.nordichardware.se/.....a-sig-utav
Den är däremot orörd av NH's moderatorer.. Vad för signaler ger det till läsarna/medlemmarna?
Ontopic:
Besökt AF och sedan Quinna eftersom hon bor på samma ort..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)