Vad har du gjort idag?|Page 39|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
sp_UserOfflineSmall Offline
761
December 15, 2007 - 12:27 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Snorch]-12 här nu, var ute i -22 igår eller när det var. Askallt 🙁
Längtar tills det blir sommar så man slipper skitvintern.

Vinter är väl bra, när skulle man annars åka snöskoter hade du tänkt??
🙄

Ja det vette fan, rätt kul att åka skoter men har hellre sommar så jag skippar nog helst skotern.

Malkovic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 257
762
December 15, 2007 - 7:32 am
sp_Permalink sp_Print

Skrev tenta igår och är galet trött fortfarande. Måste dock iväg och plugga snart...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
763
December 15, 2007 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Uppdaterat bloggen med lite random "smutskastning" av Poliskåren i grannbyn.
😉
http://www.gunnarsson.biz/blogg/

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
764
December 15, 2007 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Wow känns som läser något från tidigt 1900-tal. Smuggelcigaretter, haha. Ville man ha cigg på högstadiet gick man bara till livsbutiken.

Angående Ånges Poliser och dess engagemang för petitesser kommer man raskt att tänka på...

Det var ju också ganska intressant.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
765
December 15, 2007 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Wow känns som läser något från tidigt 1900-tal. Smuggelcigaretter, haha. Ville man ha cigg på högstadiet gick man bara till livsbutiken.

Angående Ånges Poliser och dess engagemang för petitesser kommer man raskt att tänka på...

Det var ju också ganska intressant.

Och vad är det du inte förstår den här gången?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dehman
Member
Medlem
766
December 15, 2007 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Att du klagar på att polisen bryr sig om petitesser när du/"Roger" sitter och gråter över att polisen gör det.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
767
December 15, 2007 - 1:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Att du klagar på att polisen bryr sig om petitesser när du/"Roger" sitter och gråter över att polisen gör det.

Du förstod alltså inte poängen.. Intet nytt under solen med andra ord.
*Edit*
Ett hett tips, läs hela nästa gång.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
768
December 15, 2007 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Dehman]Att du klagar på att polisen bryr sig om petitesser när du/"Roger" sitter och gråter över att polisen gör det.

Kanske är så att det är dig det är fel på när ingen någonsin förstår dina poänger, tänkt på det någon gång?

Väx upp.

Dehman
Member
Medlem
769
December 15, 2007 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är din poäng? Att de stoppar er i ett bostadsområde? Att de stoppar er istället för att jaga langare? Eller att du ska leka viktigpetter som vanligt och påpeka att polisens bil går på tomgång i mer än en minut?

Angående att Bosse Byling skulle hålla vissa adresser under mer uppsikt nu? Bullshit, jag bor granne med en av dessa adresser, och kan med gott samvete påstå att man inte besöker denna gata mer frekvent nu än för 1 år sedan när problemen inte fanns.

Du kanske vill få fram att du sitter vid fönstret med anteckningsblocket och leker detektiv dagarna i ända?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
770
December 15, 2007 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt onödiga påhopp utan någon annan referansram än att klaga på åsiktsfriheten.

Inget oväntat kanske men kanske kunde begära mer utav en nh crew. :rollsmile:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
771
December 15, 2007 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd][quote=Dehman]Att du klagar på att polisen bryr sig om petitesser när du/"Roger" sitter och gråter över att polisen gör det.

Kanske är så att det är dig det är fel på när ingen någonsin förstår dina poänger, tänkt på det någon gång?

Väx upp.

Så du förstår heller inte kontentan av det hela i inlägget?
Prova att väga logiken i att med flathet sopa ett problem med nyinflyttade som säljer cigg/sprit till ungar neremot 13 års ålder mot att utan någon som helst grund börja följa "misstänkta" fordon in i bostadsområden mitt i natten och knäppa på blåljusen. Den polisen känner väl till trakterna och vet med största säkerhet att den vägen är en typ återvändsgränd, dvs det finns ingen annan väg ut mer än samma väg väg man kom in. Varför köra blåljusen? Vi åkte för övrigt i sakta mak helt enligt givna hastighetsskyltar och gjorde knappast intryck av att försöka smita på nått vis. Snuten ville bara jävlas och visa makt av någon anledning, vilket jag ställer mej mycket frågande till..
"Väx upp." Det var nog det lustigaste jag läst idag, tack.

Callister wrote: Helt onödiga påhopp utan någon annan referansram än att klaga på åsiktsfriheten.

Inget oväntat kanske men kanske kunde begära mer utav en nh crew. :rollsmile:

Ingår även Dehman i NH-crew?
:cy:

Dehman wrote: Vad är din poäng? Att de stoppar er i ett bostadsområde? Att de stoppar er istället för att jaga langare? Eller att du ska leka viktigpetter som vanligt och påpeka att polisens bil går på tomgång i mer än en minut?

Angående att Bosse Byling skulle hålla vissa adresser under mer uppsikt nu? Bullshit, jag bor granne med en av dessa adresser, och kan med gott samvete påstå att man inte besöker denna gata mer frekvent nu än för 1 år sedan när problemen inte fanns.

Du kanske vill få fram att du sitter vid fönstret med anteckningsblocket och leker detektiv dagarna i ända?

Jag tycker synd om dej, allvarligt.
MeanMachin måste ha citerat fel gubbe förut.

Dehman
Member
Medlem
772
December 15, 2007 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Snuten ville bara jävlas och visa makt av någon anledning, vilket jag ställer mej mycket frågande till..

Hur väl känner du till polisen? Det där är standard, ser det så gott som varje helg.

ilg@dd wrote:
Ingår även Dehman i NH-crew?

Nej

ilg@dd wrote:

Varför gör du det? För att jag skaffar mig en utbildning? För att jag har vänner? Kanske för att jag är ung och inte behöver söka bekräftelse på nätet? Du är nog fan en av de mest insöade personer jag mött.

Jag tycker inte synd om dig, men däremot om din son. Hade jag haft en far som dig hade nog snaran inte varit långt borta.

https://www.nordichardware.se/.....62214.html

Snälla...

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
773
December 15, 2007 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

MeanMachin måste ha citerat fel gubbe förut.

Allvarligt, jag tycker mer synd om dig än dehman så insnöad som du är.

Hur som helst, gick upp rätt tidigt då jag och tjejen var hundvakt, följde tjejen en bit för att gå till ICA och köpa tvättmedel när hon skulle till sina föräldrar. Sen blev tvätta, diska och städa. Jag känner mig som en hemmafru.. det är skinande rent här nu, nästan. 🙄

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
774
December 15, 2007 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ilg@dd] Snuten ville bara jävlas och visa makt av någon anledning, vilket jag ställer mej mycket frågande till..

Hur väl känner du till polisen? Det där är standard, ser det så gott som varje helg.

Det där är ingen "standard" häromkring, och har aldrig varit tidigare heller. Jag har pratat en hel del med några i poliskåren i grannbyn, ibland hetsigt och ibland mer sansat. Tror jag skrivit nått om det här på NH också.

Dehman wrote:
[quote=ilg@dd] Ingår även Dehman i NH-crew?

Nej

Tack och lov.

Dehman wrote:
[quote=ilg@dd] Jag tycker synd om dej, allvarligt.

Varför gör du det? För att jag skaffar mig en utbildning? För att jag har vänner? Kanske för att jag är ung och inte behöver söka bekräftelse på nätet? Du är nog fan en av de mest insöade personer jag mött.

För att din läsförståelse är under all kritik och du är obstinat som en småunge, vad är det du lär dej på skolan egentligen? (De få dagar du orkar masa dej dit vill säga)
Vänner? Det har jag så jag klarar mej, utan dom står man sej slätt.
Vet inte riktigt varför du tar upp "ung och inte behöver söka bekräftelse på nätet", men du har säkert något skäl till att ta upp det.
Nu pratar du rejält i nattmössan, jag har iaf aldrig mött dej.

Dehman wrote:
Jag tycker inte synd om dig, men däremot om din son. Hade jag haft en far som dig hade nog snaran inte varit långt borta.

Hade du haft mej som far, då hade du med största säkerhet varit på en uppfostringsanstalt typ Vemyra i Sollefteå eller liknande, alternativt hade jag hållt dej med snara.

Callister
Member
Medlem
775
December 15, 2007 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte särskilt förvånande att tre killar runt 18-20 års ålder inte delar en 40 årings åsikter. Men varje gång någon av er börjar diskutera med illgadd så ska de andra komma och bekräfta att de också tycker illgadd är en gammal surläpp. Förstår inte riktigt?

Jag ska snart börja laga julmat iaf. Prinskorv, älgkorv, ägg, rostbiff, skinka, potatis, janssons, paté. Lite leftovers från en julfest igår (fick maten). :hb:

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
776
December 15, 2007 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Hade du haft mej som far, då hade du med största säkerhet varit på en uppfostringsanstalt typ Vemyra i Sollefteå eller liknande, alternativt hade jag hållt dej med snara.

Hoppas inte du är som du framstår på det här forumet som far, för då tycker jag synd om din unge.

Callister wrote: Det är inte särskilt förvånande att tre killar runt 18-20 års ålder inte delar en 40 årings åsikter. Men varje gång någon av er tre börjar diskutera med illgadd så ska de andra komma och bekräfta att de också tycker illgadd är en gammal surläpp. Förstår inte riktigt?

Jag ska snart börja laga julmat iaf. Prinskorv, älgkorv, ägg, rostbiff, skinka, potatis, janssons, paté. Lite leftovers från en julfest igår (fick maten). :hb:

Du påpekar åsiktsfrihet och nu så kommer du och verkar påstå att man inte får påpeka nånting? Jag får väl tycka mer synd om ilg@dd än dehman? Vad är problemet?

Sen vet vi alla är du är 19år och vill framstå som 50årig doktor.

Dehman
Member
Medlem
777
December 15, 2007 - 2:27 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

För att din läsförståelse är under all kritik och du är obstinat som en småunge, vad är det du lär dej på skolan egentligen?
Vet inte riktigt varför du tar upp "ung och inte behöver söka bekräftelse på nätet", men du har säkert något skäl till att ta upp det.

Ja min läsförståelse är nog under all kritik...

Dehman wrote:

Hade du haft mej som far, då hade du med största säkerhet varit på en uppfostringsanstalt typ Vemyra i Sollefteå eller liknande, alternativt hade jag hållt dej med snara.

Det säger mer om dig än om mig.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
778
December 15, 2007 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ilg@dd]

För att din läsförståelse är under all kritik och du är obstinat som en småunge, vad är det du lär dej på skolan egentligen?

Ja min läsförståelse är nog under all kritik...

Dehman wrote:

Det säger mer om dig än om mig.

Jo på sätt och vis, det skulle ju bara bekräfta att jag misslyckats totalt med mitt sätt att uppfostra min unge..
Lyckligtvis så är nu fallet inte så med min son.

Dehmans hejjaklack wrote: .

Callister
Member
Medlem
779
December 15, 2007 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote:
Text

Det handlar inte om åsiktsfrihet längre. Ni går ihop ett gäng och hoppar på. Ni bekräftar varandra och skriver samma sak igen (se ovan). Ingen konstruktiv kritik utan det mest handlar om hans ålder, hans ekonomiska situation, hans partitillhörighet osv. Och ja, detta utmärker honom och hans åsikter. Men inget som ni ska hoppa på för ni inte har något konstruktivt att säga.

Se bara "kritiken" mot mig. Framstå som doktor?

Om du vill att jag ska hålla din nivå så kan jag ju säga vad du framstår som. Du jobbar i veckorna och varje helg är det supa som gäller. Typiskt för en kille i din ålder. Känns veckorna svåra fram tills första droppen alkohol? Har sett det hos många och jag kan med ärlighet säga att jag tycker synd om dig ifall det stämmer.

Nu förväntar jag mig från Dehman eller någon annan att ni ska försvara marcus med något oerhört konstruktivt (se: ironi).

Såg att Dehman gick på i en annan tråd. Var angående min pappa igen.
Nåja det är ju trots allt marcus favoritämne gällande mig så kanske ni kan gadda ihop er på den.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
780
December 15, 2007 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=macrus] Text

Det handlar inte om åsiktsfrihet längre. Ni går ihop ett gäng och hoppar på. Ni bekräftar varandra och skriver samma sak igen (se ovan). Ingen konstruktiv kritik utan det mest handlar om hans ålder, hans ekonomiska situation, hans partitillhörighet osv. Och ja, detta utmärker honom och hans åsikter. Men inget som ni ska hoppa på för ni inte har något konstruktivt att säga.

Se bara "kritiken" mot mig. Framstå som doktor?

Om du vill att jag ska hålla din nivå så kan jag ju säga vad du framstår som. Du jobbar i veckorna och varje helg är det supa som gäller. Typiskt för en kille i din ålder. Känns veckorna svåra fram tills första droppen alkohol? Har sett det hos många och jag kan med ärlighet säga att jag tycker synd om dig ifall det stämmer.

Nu förväntar jag mig från Dehman eller någon annan att ni ska försvara marcus med något oerhört konstruktivt (se: ironi).

Jag håller nog delvis med Macrus, du framstår en smula äldre än 19.. Bra mycket mognare än en del andra som huserar här..
Positivt eller negativt?? Välj själv.
wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 343
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL