December 6, 2006
Mean Machine;1258910 wrote: Jag tror ju inte att du höll 15km/h när du körde i diket iaf.
Utöver det är jag rätt övertygad om att hastigheten inte spelar någon större roll, snarare oaktsamhet.
Kass är du som inte klarar av en diskussion om bilar utan att dra in en dikeskörning. #-o :corn:
Kan sätta en hundring på att du varit med om mer än en dikeskörning bara det att du är för feg för att erkänna det och få höra det senare..
Oh nej.. hastigheten spelar "verkligen" ingen roll när de gäller olyckor.. inte alls. #-o #-o #-o #-o
February 12, 2003
opA87;1258917 wrote: Kass är du som inte klarar av en diskussion om bilar utan att dra in en dikeskörning. #-o :corn:
Kan sätta en hundring på att du varit med om mer än en dikeskörning bara det att du är för feg för att erkänna det och få höra det senare..
Oh nej.. hastigheten spelar "verkligen" ingen roll när de gäller olyckor.. inte alls. #-o #-o #-o #-o
Nu är jag rätt säker på att jag delade med mig av att jag satte min 309:a i diket runt förra julen. Anledningen att ingen nämner det är att jag inte sitter här och basunerar ut hur fantastisk jag är på att köra bil och hur jag tonar mina dimljusglas. Jag har även kört på en Boxster bakifrån, nöjd nu? Dikeskörningen var på grund av blankis och slitna däck, det gick i 35km/h på en väg som lätt är 90+km/h även när det är snö ute, med samma nämnda däck, helt och hållet mitt fel. I princip detsamma gäller påkörningen av Boxstern, jag tyckte mig se honom köra ut på påfarten, så jag kollade till höger efter luckor, kollade rakt fram igen, då hade gubben nitat. Inte mer med det, bara erkänna felet och skriva papper. Jag höll hiskeliga 12km/h in i baken på Boxstern, och inte mycket mer när bilen kanade ner i diket, båda mina olyckor skedde på grund av oaktsamhet, momentan koncentrationsbrist, inte hastighet. Jag har rätt hyfsad koll på dels mina personliga såväl som mina bilars gränser och kör alltid inom dem.
May 12, 2001
alrik;1258930 wrote:
Klart att hastigheten spelar roll av hur utgången blir. Högre hastighet = mindre chans att rädda upp situationen. Lägre hastighet = längre tid att rädda upp situationen, ev. uppkommer inte ens situationen vid lägre hastighet.
Ja det vet alla, det vet väl alla. Men nu kan vi väl släppa det här!
Har bytt till 9 kW elpatron i vattentankarna, då blir det kanske varmt här inne. Även om det kanske blir kallare än 3 minus (igen)...
And the winner of "Bullshit of 2010" is.....
Mean Machine;1258929 wrote: Nu är jag rätt säker på att jag delade med mig av att jag satte min 309:a i diket runt förra julen. Anledningen att ingen nämner det är att jag inte sitter här och basunerar ut hur fantastisk jag är på att köra bil och hur jag tonar mina dimljusglas. Jag har även kört på en Boxster bakifrån, nöjd nu? Dikeskörningen var på grund av blankis och slitna däck, det gick i 35km/h på en väg som lätt är 90+km/h även när det är snö ute, med samma nämnda däck, helt och hållet mitt fel. I princip detsamma gäller påkörningen av Boxstern, jag tyckte mig se honom köra ut på påfarten, så jag kollade till höger efter luckor, kollade rakt fram igen, då hade gubben nitat. Inte mer med det, bara erkänna felet och skriva papper. Jag höll hiskeliga 12km/h in i baken på Boxstern, och inte mycket mer när bilen kanade ner i diket, båda mina olyckor skedde på grund av oaktsamhet, momentan koncentrationsbrist, inte hastighet. Jag har rätt hyfsad koll på dels mina personliga såväl som mina bilars gränser och kör alltid inom dem.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 30, 2009
Känns som att det här forumet inte mår så bra. Kom igen nu grappar, ruska ur sanden ur era manginor så höjer vi klassen här. 🙂
Idag har jag skjutsat flickvännen till VFU-platsen, varit ute och lekt med hunden, gått en promenad och riggat upp bärbara datorn + 24" skärmen i vardagsrummet. Imorgon ska jag fortsätta arbeta på min dator som står ute i verkstaden just nu. Har en del kapa kvar att göra.
October 22, 2002
Delph1;1259005 wrote: Jag har loggat in på forumet efter ganska många dagars av inaktivitet. Tjejen bor här nu så svårt att hinna med allt när man jobbar kopiöst också.
//Andreas
Ligga på hålet kan du väl inte göra hela kvällarna?
OnT:
Handlat vit skjorta och vit slips till på fredag.
February 12, 2003
Gått upp 4:30, flugit till London (med BA, mycket nöjd), varit där, fått flyget hem inställt, fått nästa SAS-flyg hem, svurit över att bli tvungen att vänta, kommit hem, svurit över att det kostar 240:- att parkera ett dygn på Arlanda, kört hem, svurit över att vindrutetorkarna är skit på bilen, svurit över att jag kom hem så sent, även svurit lite för att min MP3-spelare kastade in handsken idag. Men ja, annars var det väl en bra dag.
3 Guest(s)