Vad har du gjort idag?|Page 390|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
sp_UserOfflineSmall Offline
7781
December 6, 2010 - 7:08 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1258910 wrote: Jag tror ju inte att du höll 15km/h när du körde i diket iaf.

Utöver det är jag rätt övertygad om att hastigheten inte spelar någon större roll, snarare oaktsamhet.

Kass är du som inte klarar av en diskussion om bilar utan att dra in en dikeskörning. #-o :corn:

Kan sätta en hundring på att du varit med om mer än en dikeskörning bara det att du är för feg för att erkänna det och få höra det senare..

Oh nej.. hastigheten spelar "verkligen" ingen roll när de gäller olyckor.. inte alls. #-o #-o #-o #-o

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
7782
December 6, 2010 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

:corn: :corn: :corn:

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
7783
December 6, 2010 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87;1258917 wrote: Kass är du som inte klarar av en diskussion om bilar utan att dra in en dikeskörning. #-o :corn:

Kan sätta en hundring på att du varit med om mer än en dikeskörning bara det att du är för feg för att erkänna det och få höra det senare..

Oh nej.. hastigheten spelar "verkligen" ingen roll när de gäller olyckor.. inte alls. #-o #-o #-o #-o

Nu är jag rätt säker på att jag delade med mig av att jag satte min 309:a i diket runt förra julen. Anledningen att ingen nämner det är att jag inte sitter här och basunerar ut hur fantastisk jag är på att köra bil och hur jag tonar mina dimljusglas. Jag har även kört på en Boxster bakifrån, nöjd nu? Dikeskörningen var på grund av blankis och slitna däck, det gick i 35km/h på en väg som lätt är 90+km/h även när det är snö ute, med samma nämnda däck, helt och hållet mitt fel. I princip detsamma gäller påkörningen av Boxstern, jag tyckte mig se honom köra ut på påfarten, så jag kollade till höger efter luckor, kollade rakt fram igen, då hade gubben nitat. Inte mer med det, bara erkänna felet och skriva papper. Jag höll hiskeliga 12km/h in i baken på Boxstern, och inte mycket mer när bilen kanade ner i diket, båda mina olyckor skedde på grund av oaktsamhet, momentan koncentrationsbrist, inte hastighet. Jag har rätt hyfsad koll på dels mina personliga såväl som mina bilars gränser och kör alltid inom dem.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
7784
December 6, 2010 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller helt klart med OPA.

Klart att hastigheten spelar roll av hur utgången blir. Högre hastighet = mindre chans att rädda upp situationen. Lägre hastighet = längre tid att rädda upp situationen, ev. uppkommer inte ens situationen vid lägre hastighet.

mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
7785
December 6, 2010 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

alrik;1258930 wrote:

Klart att hastigheten spelar roll av hur utgången blir. Högre hastighet = mindre chans att rädda upp situationen. Lägre hastighet = längre tid att rädda upp situationen, ev. uppkommer inte ens situationen vid lägre hastighet.

Ja det vet alla, det vet väl alla. Men nu kan vi väl släppa det här!

Har bytt till 9 kW elpatron i vattentankarna, då blir det kanske varmt här inne. Även om det kanske blir kallare än 3 minus (igen)...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
7786
December 6, 2010 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

And the winner of "Bullshit of 2010" is.....

Mean Machine;1258929 wrote: Nu är jag rätt säker på att jag delade med mig av att jag satte min 309:a i diket runt förra julen. Anledningen att ingen nämner det är att jag inte sitter här och basunerar ut hur fantastisk jag är på att köra bil och hur jag tonar mina dimljusglas. Jag har även kört på en Boxster bakifrån, nöjd nu? Dikeskörningen var på grund av blankis och slitna däck, det gick i 35km/h på en väg som lätt är 90+km/h även när det är snö ute, med samma nämnda däck, helt och hållet mitt fel. I princip detsamma gäller påkörningen av Boxstern, jag tyckte mig se honom köra ut på påfarten, så jag kollade till höger efter luckor, kollade rakt fram igen, då hade gubben nitat. Inte mer med det, bara erkänna felet och skriva papper. Jag höll hiskeliga 12km/h in i baken på Boxstern, och inte mycket mer när bilen kanade ner i diket, båda mina olyckor skedde på grund av oaktsamhet, momentan koncentrationsbrist, inte hastighet. Jag har rätt hyfsad koll på dels mina personliga såväl som mina bilars gränser och kör alltid inom dem.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Hannes_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
7787
December 6, 2010 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Känns som att det här forumet inte mår så bra. Kom igen nu grappar, ruska ur sanden ur era manginor så höjer vi klassen här. 🙂

Idag har jag skjutsat flickvännen till VFU-platsen, varit ute och lekt med hunden, gått en promenad och riggat upp bärbara datorn + 24" skärmen i vardagsrummet. Imorgon ska jag fortsätta arbeta på min dator som står ute i verkstaden just nu. Har en del kapa kvar att göra.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
7788
December 7, 2010 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har loggat in på forumet efter ganska många dagars av inaktivitet. Tjejen bor här nu så svårt att hinna med allt när man jobbar kopiöst också.

//Andreas

alrik
Member
Medlem
7789
December 8, 2010 - 3:54 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1;1259005 wrote: Jag har loggat in på forumet efter ganska många dagars av inaktivitet. Tjejen bor här nu så svårt att hinna med allt när man jobbar kopiöst också.

//Andreas

Ligga på hålet kan du väl inte göra hela kvällarna?

OnT:
Handlat vit skjorta och vit slips till på fredag.

Jonas Klar
Member
Medlem
7790
December 8, 2010 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Gått upp 4:30, flugit till London (med BA, mycket nöjd), varit där, fått flyget hem inställt, fått nästa SAS-flyg hem, svurit över att bli tvungen att vänta, kommit hem, svurit över att det kostar 240:- att parkera ett dygn på Arlanda, kört hem, svurit över att vindrutetorkarna är skit på bilen, svurit över att jag kom hem så sent, även svurit lite för att min MP3-spelare kastade in handsken idag. Men ja, annars var det väl en bra dag.

alrik
Member
Medlem
7791
December 9, 2010 - 5:26 am
sp_Permalink sp_Print

Handlat doppresent tills på lördag.

Jobbat.

Dragit upp en sladdande ungdoms bil från ett dike. Quattro är fin skit! 🙂

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
7792
December 10, 2010 - 5:58 am
sp_Permalink sp_Print

loggat in på NH för första gången på ett tag. Mycket i skolan nu, ska bli skönt när allt är över. Då blir det resa till Malaysia och sen hem till Sverige. Ska faktiskt bli trevligt att återse gamla svedala. Tro det eller ej! 😛

Fredrik_8
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 258
7793
December 10, 2010 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

Hittills har jag inte gjort någonting alls. Men funderar på att riva ner datorn och installera det nya nätaggregatet (Enermax Revolution 85+ 1050w), men orkar man... zZzZzZz

Jonas Klar
Member
Medlem
7794
December 10, 2010 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Roat mig med att testa lite grafikkort samt beställt en hel del prylar till Suzukin som tyckte sig inte behöva vara så tillförlitlig längre.

alrik
Member
Medlem
7795
December 10, 2010 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Nyss hemkommen från mormors begravning.

Imorgon är det dop för brorsans andra barn. På kvällen ska vi se Fredrik Lindström - Svenskar är också Människor.

Sorg, framtid och lite humor är min helg i korthet.

opA87
Member
Medlem
7796
December 10, 2010 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

alrik;1259110 wrote: Nyss hemkommen från mormors begravning

Beklagar 🙁
R.I.P

Jonas Klar
Member
Medlem
7797
December 16, 2010 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat, gått upp, sett det här:

[Image Can Not Be Found]

Nu vill jag bo i ett varmt land istället.

opA87
Member
Medlem
7798
December 16, 2010 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Plogat snö

[Image Can Not Be Found]

( fan va dött de är i gjort idag-tråden.. är de bara jag, ilgaad & alrik som håller liv i tråden 😀 )

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
7799
December 16, 2010 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick helg i morse så nu är man ledig till den 27:e, kanske lite längre om man har en jäkla tur. Fint det med bara två semesterdagar och det kan man tacka sciencefiction-/fantasyboken Bibeln för. 🙂

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
7800
December 16, 2010 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87;1259382 wrote:
( fan va dött de är i gjort idag-tråden.. är de bara jag, ilgaad & alrik som håller liv i tråden 😀 )

Folk har väl insett att andra skiter om de arbetat eller varit i skolan.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 286
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL