November 27, 2003
Har jobbat över för sista gÄngen för i Är ... Tre dagar kvar att jobba i Är sen blir det flyg bort och jul med tjejen.
Har Àven gjort Ärets bÀsta köp: This is Spinal Tap pÄ blu-ray. Helt underbar film. 11!!!!
MĂ„ste rekommendera de "nya" ugnsbakade chipsen, speciellt de med chili. Riktigt nice i min mening.
//Andreas
April 24, 2007
Delph1;1259442 wrote: MĂ„ste rekommendera de "nya" ugnsbakade chipsen, speciellt de med chili. Riktigt nice i min mening.
//Andreas
VĂ€ldigt goda!
Gjort idag:
-TandlÀkaren
-Skrattat Ät att VÀsttrafik failar Àven med tidangivelsen pÄ hÄllplatserna, inte bara att fÄ fram bussarna i tid.
-Svurit ve och förbannelse över att kommunen blir lika överraskad av vintern varje Är? (Ishalt i hela centrala Göteborg)
-Lyssnat pÄ förelÀsningar i skolan
November 27, 2003
Shikar;1259445 wrote: -Svurit ve och förbannelse över att kommunen blir lika överraskad av vintern varje Är? (Ishalt i hela centrala Göteborg)
SĂ„ gĂ„r det nĂ€r man har Sveriges mest korrupta kommunförbund. Saker och ting faller igenom nĂ€r man ger bort kontrakt till svĂ„gern. đ
//Andreas
September 27, 2005
Nya ungsbakade chips? SÄ det hÀnder saker hemma i Svedala ÀndÄ! Just nu Àr jag faktiskt lite inne i en sakna-Sverige-fas. Ska bli jÀvligt skönt att komma hem snart.
Idag har jag inte gjort annat Àn skrivit pÄ min rapport I kursen Chinas financial reform and development. Jag gav mitt arbete den klatschiga titeln: On the RMB/USD Exchange rate - Two sides of the same coin? Nu mÄste jag skriva vidare!
August 16, 2003
idag, eller just precis sÄ brickade jag brorsans grafikkort, flashade in ett BIOS som borde ha fungerat, men det blev fÀrggladare Àn ett nintendo och totalt olÀsligt.
sĂ„ det vart till att plocka fram ett antikt GeForce 2 MX PCI för att kunna Ă„terstĂ€lla (jag flashade frĂ„n windows sĂ„ det gick inte att blind flasha...) Ă„terstĂ€llningen gick bra, detta gamla kort Ă€r ett av dom som jag tycker bĂ€st om, den kommer jag nog aldrig göra mig av med đ
March 10, 2003
Vaknat för tidigt dÄ jag glömt deaktivera larmet pÄ telefonen. Den fattade inte att det var julafton och att jag var ledig, sÄ den vÀckte mig som en vanlig dagvecka dÄ jag skall upp kl 0430 pÄ fredagen.
âNever argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.â
November 27, 2003
Firar jul i Finland. Ăn sĂ„ lĂ€nge har det varit lugnt. Det var runt -30 pĂ„ julafton dock. Mindre skönt att springa runt och tomta dĂ„, men vĂ€l vĂ€rt det.
Nu har det blÄsit upp lite, men inget riktigt farligt Àn.
Bitter som fan över att jag inte hann utnyttja Experts rea pÄ Nikon D90 ... Verkar ju inte gÄ bestÀlla lÀngre via hemsidan.
//Andreas
December 6, 2006
Delph1;1259736 wrote: Bitter som fan över att jag inte hann utnyttja Experts rea pÄ Nikon D90 ... Verkar ju inte gÄ bestÀlla lÀngre via hemsidan.
Varför Àr du bitter ? Ring till dom istÀllet och bestÀll.. sidan för D90Žn har inte fungerat pÄ hela dagen. StÄr att den fortfarande kostar 4999 pÄ prisjakt och att den finns pÄ lager sÄ det Àr vÀl bara att ringa sÄ fÄr du den för 4999.
November 27, 2003
opA87;1259760 wrote: Varför Àr du bitter ? Ring till dom istÀllet och bestÀll.. sidan för D90Žn har inte fungerat pÄ hela dagen. StÄr att den fortfarande kostar 4999 pÄ prisjakt och att den finns pÄ lager sÄ det Àr vÀl bara att ringa sÄ fÄr du den för 4999.
Prisjakts uppgifter uppdateras inte pÄ minuten och kan inte anvÀndas mot ett företag. Det Àr hÀrledning, inte bevis pÄ nÄgonting.
Och jag gjorde det. Bad vÀnner kolla runt i butiker runtom Sverige, men fick samma svar hela tiden: "kanske imorgon". Det Àr bara inse att det fanns ett extremt litet antal. En butikshjÀlpreda erkÀnde till och med att det var ett snÄlt lager frÄn första början. Det tycker jag ger mig rÀtt att vara lite bitter mot Expert.
Men men, jag har i vilket fall som helst fÄtt ett sjysst paketpris pÄ en D90 med ett 18-105/3,5-5-6 ED VR och lite tillbehör till det. FrÄn en mer seriös butik dessutom sÄ jag slog till pÄ det.
Den duger som allround-glugg, men jag ska komplettera med ett 50/1,8 eller 35/1,8 till bröllopet jag ska fota i vÄr.
Det blev lite dyrare, men det kĂ€nns Ă€ndĂ„ bra eftersom jag handlat dĂ€r förut och vet att personalen Ă€r jĂ€vligt kunnig och vettig. Jag Ă€r nöjd đ
//Andreas
December 6, 2006
Delph1;1259795 wrote: *D90*
Ja, jag kom precis frÄn stan och var inne pÄ en Expert-butik för att frÄga lite om Desiré HD.. tÀnkte dÄ pÄ ditt dilemma och frÄgade om D90 och fick svaret att sjÀlvklart har vi de pÄ lager. Dock beklagade han över hemsidan.. men de Àr vÀl förstÄs olika frÄn butik till butik.
November 27, 2003
opA87;1259796 wrote: Ja, jag kom precis frÄn stan och var inne pÄ en Expert-butik för att frÄga lite om Desiré HD.. tÀnkte dÄ pÄ ditt dilemma och frÄgade om D90 och fick svaret att sjÀlvklart har vi de pÄ lager. Dock beklagade han över hemsidan.. men de Àr vÀl förstÄs olika frÄn butik till butik.
FrĂ„gade du efter bara kamerahuset eller bara efter D90? För D90 finns kvar ... men inte löst utan bara med objektiv nĂ€r jag kollat runt. I vilket fall, har bestĂ€llt min kamera och Ă€r nöjd med priset đ
//Andreas
April 24, 2007
Delph1;1259814 wrote: FrĂ„gade du efter bara kamerahuset eller bara efter D90? För D90 finns kvar ... men inte löst utan bara med objektiv nĂ€r jag kollat runt. I vilket fall, har bestĂ€llt min kamera och Ă€r nöjd med priset đ
//Andreas
Trevligt, verkar vara en finfin kamera det dÀr.
Gjort idag:
-Installerat SP2 till Vista.
December 6, 2006
Delph1;1259814 wrote: FrĂ„gade du efter bara kamerahuset eller bara efter D90? För D90 finns kvar ... men inte löst utan bara med objektiv nĂ€r jag kollat runt. I vilket fall, har bestĂ€llt min kamera och Ă€r nöjd med priset đ
Jag frĂ„gade om dom hade D90ÂŽn för 4999 kvar đ
.. men skitsamma. Nu har du köpt din kamera och du kommer bli nöjd.. jag har varit de sen jag köpte min för ett par mÄnader sedan.
December 11, 2002
Delph1;1259795 wrote: Prisjakts uppgifter uppdateras inte pÄ minuten och kan inte anvÀndas mot ett företag. Det Àr hÀrledning, inte bevis pÄ nÄgonting.
Och jag gjorde det. Bad vÀnner kolla runt i butiker runtom Sverige, men fick samma svar hela tiden: "kanske imorgon". Det Àr bara inse att det fanns ett extremt litet antal. En butikshjÀlpreda erkÀnde till och med att det var ett snÄlt lager frÄn första början. Det tycker jag ger mig rÀtt att vara lite bitter mot Expert.
Men men, jag har i vilket fall som helst fÄtt ett sjysst paketpris pÄ en D90 med ett 18-105/3,5-5-6 ED VR och lite tillbehör till det. FrÄn en mer seriös butik dessutom sÄ jag slog till pÄ det.
Den duger som allround-glugg, men jag ska komplettera med ett 50/1,8 eller 35/1,8 till bröllopet jag ska fota i vĂ„r.Det blev lite dyrare, men det kĂ€nns Ă€ndĂ„ bra eftersom jag handlat dĂ€r förut och vet att personalen Ă€r jĂ€vligt kunnig och vettig. Jag Ă€r nöjd đ
//Andreas
<3 bÀsta DX-gluggen pengar kan köpa! Borde finnas i allas kameravÀska som fotar med DX-hus! *edit* ska du fota för egen skull eller du blir den enda fotografen pÄ bröllopet? *edit*
1 Guest(s)