February 12, 2003
Nu har jag imponerats av Telias kundservice. Sa att de hade lagt en telefoniorder som blivit väldigt fel, fick med en gång svaret "det är vi som gjort fel, vi stryker den här fakturan", allt löst på fem röda. Skönt att de kan leverera IP-telefoni hit istället för vanlig gammal telefoni så man kan spara lite stålar på något man inte använder när mitt Tele2-ADSL går ut i mars.
September 12, 2001
alrik;1261096 wrote: I lördags såldes Audin efter 22h på Blocket. Det gick så snabbt så jag hann inte ens med att torka ur bilen. Fick vad jag ville ha för de.
Igår satt pengarna på kontot så då bar det av för att titta på ny bil. Ska hämta hem bilen på fredag. Bra klös i maskinen samt trevlig invändigt. En motor som orkar dra under 1000 rpm och inte som Audin som var stendöd till 1600-1700 rpm. Volymen gör mycket.
Idag så kom rörmockarna för att påbörja pannbytet. Blir förhoppningsvis klart tills imorgonkväll. Blir en CTC V35 panna, 1500 liter ack-tankar med 110 liter varmvattenbredare. Automatshunt och nya termostater på alla element. Blir skönt när man inte behöver bo i pannrummet på vintern samt att man kan åka bort ett par dagar utan att bli ruinerad pga elpatroner.
Åhå, så du har köpt en ny goodwill-bil då. 😉
October 22, 2002
skiroy;1261130 wrote: Åhå, så du har köpt en ny goodwill-bil då. 😉
Något mer goodwill lär det inte bli på denna bil eftersom den rullat för mycket samt är för gammal. Audi med 2,0 TDI kommer jag aldrig att rekommendera någon, knappt ens en ovän.
Joni;1261132 wrote: Ja du pratade ju om S60 tidigare så jag antar att det är en sådan du har köpt med en D5a?
Bingo!
-06, 15200 mil, dragkrok, inte snik- och inte fullutrustad. Saknar dock rattknappar till stereon. Satt nya Hakka 7or på samt blir nya sommardäck (continental), nya styrleder H+V, ny grill, ett nytt dimljushålstäckplast och genomgång av handbromsen som kärvade vid provkörning. Ska hämta den på fredag.
Läst runt lite på internet och rattknappar finns som reservdel på Volvo för 350kr, känns som ett givet val!
Har även blivit glatt överraskad av Telias telefonkö som enbart var 9 minuter lång. Ingen hemtelefon, ADSL som knappt hade styrfart om de fungerade samt hackade TV om den gick.
December 11, 2002
alrik;1261135 wrote: Något mer goodwill lär det inte bli på denna bil eftersom den rullat för mycket samt är för gammal. Audi med 2,0 TDI kommer jag aldrig att rekommendera någon, knappt ens en ovän.
Bingo!
-06, 15200 mil, dragkrok, inte snik- och inte fullutrustad. Saknar dock rattknappar till stereon. Satt nya Hakka 7or på samt blir nya sommardäck (continental), nya styrleder H+V, ny grill, ett nytt dimljushålstäckplast och genomgång av handbromsen som kärvade vid provkörning. Ska hämta den på fredag.
Läst runt lite på internet och rattknappar finns som reservdel på Volvo för 350kr, känns som ett givet val!
Har även blivit glatt överraskad av Telias telefonkö som enbart var 9 minuter lång. Ingen hemtelefon, ADSL som knappt hade styrfart om de fungerade samt hackade TV om den gick.
Låter som ett klokt val. Mycket klet brukar bli dyrt som in i bänken i längden. Dumt att bli köpkåt bara för att en säljare berättar hur förbannat bra något är och det inte kostar något att lägga till. Det brukar oftast bli så att det knappt används och när det går sönder kostar det vansinnigt mycket 😮
March 10, 2002
Spenderat dagen på http://www.thedubaimall.com/ Var där i 7h han med en av fyra våningar typ. Då var vi inte ens inne i några affärer typ. Sjukt stort. Imorgon blir det nog http://www.ferrariworldabudhabi.com/
October 22, 2002
opA87;1261138 wrote: Välkommen till Volvo-familjen 😉
Ser ut som ett bra val.. vad är de för utrustningsnivå måntro ? Kinetic ? Momentum ?OnT:
Jobb
Jag är redan i volvofamiljen och har garanterat ägt flera volvos än dig. 😉
Blir ju den tredje våfflan på tomten nu. S60, V40 och 940. 2000-, 1990- och 1980-tal. 🙂
Addition heter den.
Elstol med minne, elhissar runt om, bi-xenon, regnsenor, teknikpaket, farthållare, färddator, dieselvärmare med tidur, elspeglar, armstöd fram och bak.
Det är väl de som inte är standard såsom abs osv.
OnT:
Tapetserar!
December 11, 2002
alrik;1261147 wrote: Jag är redan i volvofamiljen och har garanterat ägt flera volvos än dig. 😉
Blir ju den tredje våfflan på tomten nu. S60, V40 och 940. 2000-, 1990- och 1980-tal. 🙂
Addition heter den.
Elstol med minne, elhissar runt om, bi-xenon, regnsenor, teknikpaket, farthållare, färddator, dieselvärmare med tidur, elspeglar, armstöd fram och bak.Det är väl de som inte är standard såsom abs osv.
OnT:
Tapetserar!
Låter som vettig utrustningsnivå. Men du... vad är det för 940 du har som är från 80-talet? 😉
October 22, 2002
Joni;1261148 wrote: Låter som vettig utrustningsnivå. Men du... vad är det för 940 du har som är från 80-talet? 😉
Ingen men den är definitivt utvecklad på 80-talet. En förbättrad 740 i väldigt grova drag. Dvs en 80-tals konstruktion.
Är förövrigt en -93 som enbart gått 46400 mil. Dvs. knappt inkörd. 😉
December 6, 2006
alrik;1261147 wrote: Jag är redan i volvofamiljen och har garanterat ägt flera volvos än dig. 😉
Addition heter den.
Elstol med minne, elhissar runt om, bi-xenon, regnsenor, teknikpaket, farthållare, färddator, dieselvärmare med tidur, elspeglar, armstöd fram och bak.
Haha de va ingen kamp om vem som ägt mest Volvos här nu, döh. Hade helt glömt av att du har en V40 med tanten din med ( för så var de väl ? )
Ser ut som en bra kombination av utrustning 🙂
December 11, 2002
alrik;1261154 wrote: Ingen men den är definitivt utvecklad på 80-talet. En förbättrad 740 i väldigt grova drag. Dvs en 80-tals konstruktion.
Är förövrigt en -93 som enbart gått 46400 mil. Dvs. knappt inkörd. 😉
Kom igen nu Fisken, tror du inte att jag visste var 940 kommer ifrån? 😉
Men det är lik förbannat en 90-talare då den enbart är såld då! Nåja... mycket nöje med nya bilen!
(inga bilder?! :D)
Hmm, konstaterat att generatorn på min 855 inte vill ge någon ström längre.. Skitkul nu i januari när man har så mycket annat att lägga pengarna på..
🙁
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 16, 2003
ilg@dd;1261185 wrote: Hmm, konstaterat att generatorn på min 855 inte vill ge någon ström längre.. Skitkul nu i januari när man har så mycket annat att lägga pengarna på..
🙁
Tråkigt att höra, skulle själv behöva köpa nytt batteri till min 855, den gillar inte korta körningar som der är nu, risk för att bli stående.
Men en buffert och/eller ett kreditkort så öt det inga problem, (typ Mastercard silver, upp till 55 dagars räntefri kredit,bra när sånna här saker inträffar)
October 22, 2002
opA87;1261168 wrote: Hade helt glömt av att du har en V40 med tanten din med ( för så var de väl ? )
Nä, mer specifikt så har jag en v40 som tjejen får bruka skulle jag säga. Hon står för bensinen och jag står för resten.
Joni;1261179 wrote: Kom igen nu Fisken, tror du inte att jag visste var 940 kommer ifrån? 😉
Men det är lik förbannat en 90-talare då den enbart är såld då! Nåja... mycket nöje med nya bilen!
(inga bilder?! :D)
Är ganska övertygad om att du vet vart ifrån 940 härstammar, gjorde bara en beskrivning hur jag ser på saken.
Bilder kommer när jag hämtat bilen på fredag. Dom hann ta bort annonsen innan jag kom hem, dvs på drygt 1,5h. Trodde inte dom skulle vara så snabba.
OnT
Varit behjälplig med att bära/köra/lyfta in nya pannan samt ta ut den gamla. Allt är klart sånär som på att CTC råkat missat och täta en skarv. Rök in som bara den vid lätt proveldning. Rörkrökarn kommer tillbaka på fredag när CTC har skickat upp grejer för att åtgärda felet.
Har även hunnit med att förklista 2 väggar samt satt upp den sista våden som inte kom upp igår. Nu blir det troligtvis att tapetsera dom två återstående väggarna.
December 11, 2002
Poontus;1261191 wrote: Tråkigt att höra, skulle själv behöva köpa nytt batteri till min 855, den gillar inte korta körningar som der är nu, risk för att bli stående.
Men en buffert och/eller ett kreditkort så öt det inga problem, (typ Mastercard silver, upp till 55 dagars räntefri kredit,bra när sånna här saker inträffar)
Varför inte köpa en ctek-laddare istället?
August 16, 2003
Joni;1261195 wrote: Varför inte köpa en ctek-laddare istället?
Rekommendera en till mig som klarar utomhusbruk, laddaren som jag har nu är för innomhusbruk, så jag måste skruva loss och bära ön varje gång, och hur hållbart är det att vara tvugnen att ladda varje eller varannan vecka? Känns som att det kan vara värt pengarna att köpa ett nytt, batteri och laddare ligger nog rätt så lika i pris.
1 Guest(s)