December 6, 2006
alrik;1261732 wrote: För att när du ligger och sover så åker jag från jobbet. Vintertid lever jag nästan i ett konstant mörker, då vill man se lite. att jag är lite av en extraljus fanatiker.
Okej då 😉
Misstänkte att du är de.. folk som börjar använda extraljus brukar ganska lätt falla in i mörkret och köra på så många extraljus de bara går ! 😀
OnT:
Vaknat
February 3, 2003
Tog ledigt idag då rörmokaren skulle komma över och installera en ny blandare i köket.
Sedan ringde elektrikern i morse och sade att han hade tid att komma över klockan 13 och dra kablarna till diskmaskinen (något som tydligen kan vara ett smärre helvete i det här huset, sade han)
Och klockan 15 blir det ett besök hos optikern och se om min syn har försämrats (vilket jag befarar att den har :()
Annars ska jag nog försöka koppla av, spela lite MineCraft och skriva lite dokumentation till ett projekt på jobb 🙂
October 22, 2002
opA87;1261734 wrote: Okej då 😉
Misstänkte att du är de.. folk som börjar använda extraljus brukar ganska lätt falla in i mörkret och köra på så många extraljus de bara går ! 😀
Funktion före form kallar jag det. Inte som dig som gör tvärt om med t.ex. dina xenonlampor. 😉
Extraljus är bra grejer att ha, man ser bättre och syns bättre. Det ska vara rejält så att långtradarna bländar av först, då är jag nöjd. Extraljus har sparat mig från ett gäng viltolyckor eftersom du ser djuren på mycket längre håll.
Ligger tre stycken xenonkonverterade Big Knick i källaren som bara väntar på att få komma på plats i fronten. Ska bara ta en sväng förbi en skrot och kolla om en knapp och en panel för att se om jag slipper besöka volvo.
OnT:
Eldat, bäddat om sängen.
February 12, 2003
Fått hem en faktura. http://www.konsumentverket.se/.....-Internet/
Förvisso efter åtta timmar fikande på Stockholmsmässan, man jobbar fan inte hårt och/eller effektivt där.
February 12, 2003
Plockade precis ihop en lista över hur jobbet ser ut på mässan där jag jobbar. Jag förstår inte hur jag får ~140:- i timmen + OB för det här.
En vanlig dag: 07:00 - fika
07:30 - 09:00 - "job...ba" (se upptagen ut)
09:00 ~ 09:25 - fika
09:25 ~ 10:45 - "jobba" (dra lite i kablar och kedjor)
10:45 ~ 11:45 - lunch (enda effektiva arbetet på hela dagen, gå runt hela mässan för att komma till sin bil)
11:45 ~ 13:00 - "jobba" (smälta maten)
13:00 ~ 13:30 - fika (kolla på Magnum PI och Stargate SG-1 på TV6)
13:30 ~ 15:00 - "jobba" (sparka på liftarna och konstatera att batterierna är urladdade)
15:00 ~ 15:30 - fika (kolla på fler värdelösa tv-program)
15:30 ~ 18:00 - "jobba" (stå och skratta för sig själv hur fan projektledaren lyckas stressa upp sig med tanke på resten av schemat)
18:00 ~ 19:00 - middag (kolla på Simpsons)
19:00 ~ 21:00 - stå och sova och drömma om sin säng. Faktiskt få åka hem och sova på riktigt.
August 16, 2003
Mean Machine, det låter som mitt jobb ungefär, fast jag gör nog ännu mindre, sen så har jag en liten extragrej som jag pysslar med på mitt ordinarie jobb som man kan se som en hobby, så det är lite dubbla löner för att fika ungefär 🙂
ska du bestrida fakturan? jag antar att det ändå är småpengar.
värre för farsan, han fick mail från en säljare (idag(läs: igår)) på tradera som han köpte en laptop av:
Bedragare wrote: hej igen din vara är inte skickad och jag skriver till dig eftersom jag är ärlig o allt. Men sen så kommer du tycka att jag är en idiot efter detta och alla svordommar du kan tänka dig men det förskänar jag givetvis. Men en sak skall du veta Johanna F*** har inget med detta att göra utan det är jag hennes sambo Coni *****maz personummer 790205****
Jag har vart inne i ett spelberoende och jag har mått psykiskt dåligt o allt. och jag har använt hennes tradera för att tillgodose mina behov och det är skit jag vet . Men dina pengar har gått till spel o sånt. Men jag vill gärna att du polisanmäler mig Coni *****maz för att jag måste fått ett stop på detta som sagt du förskänar inte detta .
Ber om ursäkt !!
MVH Coni *****maz
Johanna är arg som den på mig men jag har ingen ursäkt för detta givetvis.
blåst på 4225kr....
edit: man blir ju förbannad, jag känner för att göra ett hembesök, ta hans TV eller slå sönder knät på han kanske...
November 22, 2001
Poontus;1261885 wrote:
värre för farsan, han fick mail från en säljare (idag(läs: igår)) på tradera som han köpte en laptop av:blåst på 4225kr....
edit: man blir ju förbannad, jag känner för att göra ett hembesök, ta hans TV eller slå sönder knät på han kanske...
Såg precis en tråd på sweclockers om en som blivit blåst på en nexus s och hade fått en likadan förklaring om spelberoende. Hoppas killen åker fast.
November 22, 2001
Fel av mig, swedroid var det:
http://www.swedroid.se/forum/s.....hp?t=33185
October 22, 2002
Hämtat lite delar till Våfflan på Volvo samt ett paket från en bildemontering. Igår handlades det lite småsaker till samma bil.
Är förövrigt "lite" lätt trött. Kom isolerare kl:08,20 och isolerade rören i pannrummet. Själv så kom jag hem 05,30 så det var ingen mening att gå och lägga sig. Kommer somna ovaggad ikväll. 🙂
August 16, 2003
idag blev det jobb, och på jobbet lades mycket tid vid att skriva i tråden på Swedroid om bedragaren.
denna diskussion tog en rolig vändning när jag beklagade mig över att det skulle tyckas så synd om kriminella i Sverige där man tycker synd om dom och ska döma dom till vård istället för fängelse när dom begår brott, jag jämförde då med hur man gör med tjuvar i Kina, Iran och Afghanistan.
sen var cirkusen igång och dom kallade mig för allt möjligt, "men flytta till något av dom länderna då" "tönt" "rasist" "rasistjävel" "håll käften" "knip" "pinsam" "stick härifrån" "Stick tillbaka till Flashback med din jävla simpla högerretorik" "troll" "lögnare" osv.
jag fick mig många goda skratt under kvällen och natten i alla fall 🙂
Och igår blev jag kallad för både padda och våldtäktsman, denna trevliga skrikande hemlösa kvinna skulle även ta mina barn sa hon 🙂
förresten, Json_81, det var samma snubbe som hade blåst dom som hade blåst farsan, minst 12'000kr på två dagar.
November 18, 2003
Poontus;1261908 wrote: idag blev det jobb, och på jobbet lades mycket tid vid att skriva i tråden på Swedroid om bedragaren.
denna diskussion tog en rolig vändning när jag beklagade mig över att det skulle tyckas så synd om kriminella i Sverige där man tycker synd om dom och ska döma dom till vård istället för fängelse när dom begår brott, jag jämförde då med hur man gör med tjuvar i Kina, Iran och Afghanistan.
sen var cirkusen igång och dom kallade mig för allt möjligt, "men flytta till något av dom länderna då" "tönt" "rasist" "rasistjävel" "håll käften" "knip" "pinsam" "stick härifrån" "Stick tillbaka till Flashback med din jävla simpla högerretorik" "troll" "lögnare" osv.jag fick mig många goda skratt under kvällen och natten i alla fall 🙂
Och igår blev jag kallad för både padda och våldtäktsman, denna trevliga skrikande hemlösa kvinna skulle även ta mina barn sa hon 🙂
förresten, Json_81, det var samma snubbe som hade blåst dom som hade blåst farsan, minst 12'000kr på två dagar.
Sånt är aldrig roligt..
Jag blev av med 3000:- för en systemkamera som aldrig dök upp. Anmälde killen och det visade sig att han var känd sedan tidigare då han hade gjort samma sak på 30-40st till.
Fick han något straff? Nejnej, vi bor i sverige 🙂
November 22, 2001
Poontus;1261908 wrote: jag fick mig många goda skratt under kvällen och natten i alla fall 🙂
Ska nog ta o läsa tråden, låter underhållande :p
Kan inte fatta att det inte tas lite mer krafttag mot sådant här, jag tycker bevisningen skulle vara ganska lätt.
December 27, 2010
Råkade själv ut för bedrägeri en gång. Jag hade dock tur och polisen som utredde fallet gjorde ett bra jobb och det slutade med att mannen fick skaka galler i ett år!
Ju fler som utsätts för ett brott desto större sannolikhet att personen får ett kännbart straff. Bara polisanmäla och hålla tummarna.
October 22, 2002
Monterat i rattknappar till stereon i S60. Väldigt smidigt när kabeln är fördragen, i princip bara att lossa airbagen, 5 torx och sen är det klart. Monterade även dit knappen i panelen som styr den fördragna kabeln till extraljus. Pilla dit en säkring så har man styrström klart till extraljus. Riktigt trevligt att ha Volvo måste jag säga, lösningar som är lätta att eftermontera.
Idag på jobbet så var det rejält tungåkt i blötsnön.
October 22, 2002
Besiktade 940:in som i princip rullade igenom. Otillräcklig handbroms, hade bara 12% och 16% är gränsen. Inte illa för en bil som rullat 45500 mil. Beröm för det fina skicket utan rost.
Själv så trodde jag det skulle bli ett par anmärkningar till pga dåliga bussningar men icke.
December 11, 2002
alrik;1262078 wrote: Besiktade 940:in som i princip rullade igenom. Otillräcklig handbroms, hade bara 12% och 16% är gränsen. Inte illa för en bil som rullat 45500 mil. Beröm för det fina skicket utan rost.
Själv så trodde jag det skulle bli ett par anmärkningar till pga dåliga bussningar men icke.
Men det får du väl på goodwill? 😉
March 10, 2002
Min laguna från 94 eller något som kostade typ 5k och 25k mil får aldrig något heller. Brukar påpeka att det läcker lite olja men annars är det lugnt.
Nu är det dock precis som att servon givit upp. Riktigt tungstyrd och skakar som fan när man kommer över 100km/h. Även när man motorbromsar låter det och skakar en del. Tankar om vad som kan vara fel? 🙂
1 Guest(s)