February 12, 2003
Vaknat, testat grafikkort, skrivit, spelat in en video, och nu sitter jag hemma hos mina föräldrar, tack vare Tele2 och Tres konspiration mot mig. Först packade mitt ADSL ihop i fredags, idag när jag skulle ladda upp videon vägrade 3G-modemet vara med och leka. Så nu sitter jag hos mina föräldrar utan deras vetskap och leechar på deras uppkoppling.
December 6, 2006
Mean Machine;1263133 wrote: Det där ska jag komma ihåg till nästa video. Får börja med en ny slogan, typ "NHTV - det hälsosamma alternativet" eller "NHTV - bättre än nikotin".
Haha jag måste säga de fy fan vad skön video ! =) De va faktiskt intressant att lyssna på vad du hade att säga.. jag brukar bara "zzzzzzzzzzzzzz" när jag sätter på stureplansfjollorna från Sweclockers eviga och tråkiga tjat om datorhårdvara ( som man ioförsig inte orkar lyssna på mer än max 10 sekunder ) men som sagt.. lyssna på dig var mer intressant. Fortsätt med de ! Nu vill vi ha lite videos med Delph1.
OnT:
Jobbat och bytt spengummin på jobbet.. även fascinerat mig över att jag kommit 27 mil på en halv tank ( full tank = 62 lit ) 98 okt. bensin ! Woho.................. :whops:
February 12, 2003
opA87;1263155 wrote: Haha jag måste säga de fy fan vad skön video ! =) De va faktiskt intressant att lyssna på vad du hade att säga.. jag brukar bara "zzzzzzzzzzzzzz" när jag sätter på stureplansfjollorna från Sweclockers eviga och tråkiga tjat om datorhårdvara ( som man ioförsig inte orkar lyssna på mer än max 10 sekunder ) men som sagt.. lyssna på dig var mer intressant. Fortsätt med de ! Nu vill vi ha lite videos med Delph1.
Hehe, tack för det, kul att höra. 🙂
Att Delph1 hamnar i studion känns en smula avlägset, men på något sätt ska vi nog kunna få med honom i något NHTV-sammanhang i framtiden också.
Oh, jag har publicerat den där tävlingen jag knåpade ihop för ett tag sedan. Finns på startsidan, eller här om ni är för lata för att klicka er dit: https://www.nordichardware.se/.....anqua.html
March 10, 2003
Precis hemkommen. Körde på en bult på vägen hem från jobbet, så blev till att ta en omväg och köra lungt till
närmaste däckfirma. Som tur var klarade sig däcket hela vägen och gick att laga billigt. 225:- klarar mig tills
sommarsulorna åker på och jag ändå skall kasta de gamla vintersulorna.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 6, 2006
Sovit måååååånga timmar inatt.. inga idioter som hållt en vaken inatt. Varken idioterna på våningen över eller väggen intill, skönt !
Satt och kollade på den lokala tidningens sida, citerar Ulf Svahn, VD Svenska Petro.insti.;
"Av ett bensinpris på 14:28 kronor per liter är priset för själva bensinen lite drygt 5 kronor."
.. lyckat, väldigt lyckat.
Utöver de ska jag tydligen börja jobba 07:34:18 idag.. ska se till att vara där i tid 😛
February 3, 2003
Hade en riktigt underbar morgon faktiskt. Kände mig sådär galet produktiv och väldigt peppad. 🙂
På jobb hände det en hel del. Bytte ut en stor skrivare mot en annan, mappade om en massa utskrifter till att gå mot den nya skrivaren.
Byggde även ett program som skall visa Crystal-rapporter på TV-apparater vi ska ha på jobbet. Blev helt sjukt nice.
Och imorgon ska jag eventuellt iväg och titta på en eller flera bilar.
Har siktet lite halvt inställt på en Volvo V50 diesel ifrån -07 men vi får se vad de har att erbjuda 🙂
March 14, 2001
http://fetting.se/images/jesus.....christ.jpg
...äntligen har det slutat snöa. 🙂
edit, äh jag gör en länk istället, annars blir väl någon ledsen i ögat :p
October 22, 2002
Snorch;1263244 wrote: http://fetting.se/images/jesus.....christ.jpg
...äntligen har det slutat snöa. 🙂edit, äh jag gör en länk istället, annars blir väl någon ledsen i ögat :p
Var lite "kladdigt" mellan Valbo-Hedesunda. 🙂
March 14, 2001
alrik;1263247 wrote: Var lite "kladdigt" mellan Valbo-Hedesunda. 🙂
Jag är ledig sen igår morse, så jag satt inne och kollade på ut på skiten. 😉
Däremot när jag åkte hem på natten då så var jag lite halvglad då jag fick åka hem lite tidigare, raka vägen över "skogen", men det vände när det var knappt 30 minuter kvar. En lång raksträcka och vad ser man i änden av den, där det är ett vägarbete och alldeles efter en liten backe? Jo en lastbil som kört fast och blockerar hela vägen. :p
Tur i oturen kom det en plog/sandbil så jag stod inte där mer än 30 minuter ungefär, men ack så tråkigt.
December 6, 2006
Fick ledigt på jobbet igår p.g.a lite att göra så var inne under gårdagen och kollade på en sprillans ny V50 D2 R-design passionred... fick reda på lite Volvonyheter.. tänkte ge mig ut med en V60 D5 demobil men min säljare var inte inne och var inte så sugen på att tjöta med de två andra man knappt pratat med så de fick vara det med.
Under eftermiddagen gick jag och la mig ett par timmar.. förbannat trött.. nu är de lördag och de väntas middag hos morföräldrar med farsan sen till kvällen får man väl vara lite "galet korkad" och kolla på melodifestivalen..
February 12, 2003
Vaknat, kört tjejen till skolan, åkt till DHL och skickat paket, suttit och köat hela vägen från Essingeleden till Kista, besökt Intel med AMD-mössa på huvudet, fått en massa Intel-merch tvingat på mig, åkt till MDS och köpt nya koaxialer till bilen, installerat dem, varit till IKEA och lunchat samt köpt lite saker, även en runda till Biltema för lite bult/mutter/brickor och motorolja. Har med andra ord fått mer uträttat idag än på resten av månaden hittills. 😛
October 22, 2002
Sotat ur skorsten efter att eldat ca: 1,5 månad med den nya pannan. Mycket gammalt skit som släppt från skorsten, blev en 10 liters hink med sot och gammalt skit. Passade även på att göra en rejält uraskning av pannan samt göra rent tuberna rejält.
Har även hunnit med att räta till ett par tegelpannor på taket samt rensa hängrännan på framsidan från mossa och skit. Nu blir det lite mat sen iväg och jobba lite.
Tog och köpte en Volvo 855 GLT -92 i måndags, men hämtade den först idag..
Shysst regelbundet servad gubbkärra som gått strax över 40K, Jämtlandskörd hela tiden = I det närmsta rostfri (Man saltar inte vägarna i Jämtland)
Skulle nog kunna annonsera ut den och tjäna 3-4000 papp rakt av.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
5 Guest(s)