Vad har du gjort idag?|Page 40|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
fluffer
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 201
sp_UserOfflineSmall Offline
781
December 15, 2007 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

idag har jag vaknat, satt på min dator, placerat mina skinkor på toaletten och låtit good ol' graviationskraft göra sitt jobb med att tömma tarmarna, i samma veva satt jag och läste denna enormt underhållande tråd! Vet inte vad som var roligast, bajsångorna eller den trasiga, meningslösa bloggen.... Ett gott skratt blev slutsatsen iaf, vilket är vad som räknas?

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
782
December 15, 2007 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

illg@dds hejjaklack wrote: [quote=macrus] Text

Det handlar inte om åsiktsfrihet längre. Ni går ihop ett gäng och hoppar på. Ni bekräftar varandra och skriver samma sak igen (se ovan). Ingen konstruktiv kritik utan det mest handlar om hans ålder, hans ekonomiska situation, hans partitillhörighet osv. Och ja, detta utmärker honom och hans åsikter. Men inget som ni ska hoppa på för ni inte har något konstruktivt att säga.

Se bara "kritiken" mot mig. Framstå som doktor?

Om du vill att jag ska hålla din nivå så kan jag ju säga vad du framstår som. Du jobbar i veckorna och varje helg är det supa som gäller. Typiskt för en kille i din ålder. Känns veckorna svåra fram tills första droppen alkohol? Har sett det hos många och jag kan med ärlighet säga att jag tycker synd om dig ifall det stämmer.

Nu förväntar jag mig från Dehman eller någon annan att ni ska försvara marcus med något oerhört konstruktivt (se: ironi).

Såg att Dehman gick på i en annan tråd. Var angående min pappa igen.
Nåja det är ju trots allt marcus favoritämne gällande mig så kanske ni kan gadda ihop er på den.

Går ihop? Ptja jag påpekade vad jag själv tyckte. Det är åsiktsfrihet. Ge man sig in i leken får man leken tåla helt enkelt, ge och ta. Han ger minst lika mycket.

Jag vet inte men du kanske är nöjd när jag kallar dig 50årig doktor? Det är upp till dig, skitsamma.

Ja du kanske har fått rätt intryck, jag gillar att festa och ha kul med alkohol. Det är dock INTE bara det jag gör, är en hel del med tjejen och umgås med polare utan alkohol. Om det känns svårt fram till första droppen? Nej jag klarar mig galant utan alkohol en helg om jag så vill.

Nää, det är ingen som behöver försvara mig. Jag klarar det själv eller inte bryr mig helt enkelt. Det är trots allt bara NH..

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
783
December 15, 2007 - 2:47 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Dehman] Det säger mer om dig än om mig.

Jo på sätt och vis, det skulle ju bara bekräfta att jag misslyckats totalt med mitt sätt att uppfostra min unge..
Lyckligtvis så är nu fallet inte så med min son.

Haha vad vet du egentligen om det?

Callister wrote: [quote=macrus] Text

Det handlar inte om åsiktsfrihet längre. Ni går ihop ett gäng och hoppar på. Ni bekräftar varandra och skriver samma sak igen (se ovan). Ingen konstruktiv kritik...

Men det är den gode ilg@dd väldigt duktig på!

Callister wrote:
Om du vill att jag ska hålla din nivå så kan jag ju säga vad du framstår som. Du jobbar i veckorna och varje helg är det supa som gäller. Typiskt för en kille i din ålder. Känns veckorna svåra fram tills första droppen alkohol? Har sett det hos många och jag kan med ärlighet säga att jag tycker synd om dig ifall det stämmer.

Tråkigt att du missar ut på din ungdom, det är nu man kan leva livet och skita i allt, bara göra vad man vill. Men du måste väl passa barnbarnen på helgerna? Synd att du inte kan köpa julklappar nu när du har gått och blivit arbetslös.

Sen en fråga, det är inte ok för marcus att hålla mig om ryggen, men det är fritt fram för dig när det gäller ilg@dd.

Där får du för konstruktivt!

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
784
December 15, 2007 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller inte om illgadd, han klarar sig rätt bra här tycker jag.
Om det där var konstruktivt undrar jag egentligen hur långt du tänkt.
Du kan få creeds för det där med hålla ryggen om, men resten var inte mkt att hänga i julgranen...

Jag tycker inte bara om vad jag ser.

Leva livet som ung? Jag skulle nog påstå att jag har mer insyn i "kul" eftersom jag inte behöver uppföra mig som en 18-åring eller dricka alkohol för att ha KUL. Men det är väl en fråga om mogenhet. :rollsmile:

marcus: jag menade inget med inlägget, utan det var mest ett exempel på hur det hade sett ifall jag sagt vad du framstått som. Precis som du väljer att framstå mig som en wannabe doktor. Men det är kul för dig om det inte stämmer.

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
785
December 15, 2007 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Har solat och badat i pinacolada i spanien @alicante

best regards, pole

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
786
December 15, 2007 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ilg@dd][quote=Dehman] Det säger mer om dig än om mig.

Jo på sätt och vis, det skulle ju bara bekräfta att jag misslyckats totalt med mitt sätt att uppfostra min unge..
Lyckligtvis så är nu fallet inte så med min son.

Haha vad vet du egentligen om det?

Callister wrote: [quote=macrus] Text

Det handlar inte om åsiktsfrihet längre. Ni går ihop ett gäng och hoppar på. Ni bekräftar varandra och skriver samma sak igen (se ovan). Ingen konstruktiv kritik...

Men det är den gode ilg@dd väldigt duktig på!

Callister wrote:

Tråkigt att du missar ut på din ungdom, det är nu man kan leva livet och skita i allt, bara göra vad man vill. Men du måste väl passa barnbarnen på helgerna? Synd att du inte kan köpa julklappar nu när du har gått och blivit arbetslös.

Sen en fråga, det är inte ok för marcus att hålla mig om ryggen, men det är fritt fram för dig när det gäller ilg@dd.

Där får du för konstruktivt!

Har du ätit mystisk svamp? Vem har kallat dej för doktor?
😮

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dehman
Member
Medlem
787
December 15, 2007 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Jag håller inte om illgadd, han klarar sig rätt bra här tycker jag.
Du kan få creeds för det där med hålla ryggen om, men resten var inte mkt att hänga i julgranen...

Leva livet som ung? Jag skulle nog påstå att jag har mer insyn i "kul" eftersom jag inte behöver uppföra mig som en 18-åring eller dricka alkohol för att ha KUL. Men det är väl en fråga om mogenhet. :rollsmile:

marcus: jag menade inget med inlägget, utan det var mest ett exempel på hur det hade sett ifall jag sagt vad du framstått som. Precis som du väljer att framstå mig som en wannabe doktor. Men det är kul för dig om det inte stämmer.

Och du tror att min mening var att skriva ett konstruktivt inlägg? Hört talas om sarkasm?

Jag har inte nämnt något om att det behöver vara alkohol inblandad. Men du trivs väl bättre med en whiskey och en fin cigarr på lördagkvällen.

Dehman
Member
Medlem
788
December 15, 2007 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Har du ätit mystisk svamp? Vem har kallat dej för doktor?
😮

Om du hade tänkt ett steg längre (i.o.f.s. hjärnan måste var utvecklad för det) så hade du förstått att det där en rad som jag glömde ta bort när jag citerade Callister

Callister
Member
Medlem
789
December 15, 2007 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Callister]Jag håller inte om illgadd, han klarar sig rätt bra här tycker jag.

Och du tror att min mening var att skriva ett konstruktivt inlägg? Hört talas om sarkasm?

Jag har inte nämnt något om att det behöver vara alkohol inblandad. Men du trivs väl bättre med en whiskey och en fin cigarr på lördagkvällen.

Du tycker uppenbarligen att jag inte lever "ungt" och därför har tråkigt. Om vi nu skulle utgå från dina referenser och framställda "nöjen" så antar jag att du tycker detta för jag inte dricker. Därför skrev jag som jag skrev.

Cigarr tycker jag är gott. Jag tycker även om cannabis, cigg, snus och spela wii. Vad är din poäng?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
790
December 15, 2007 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ilg@dd] Har du ätit mystisk svamp? Vem har kallat dej för doktor?
😮

Om du hade tänkt ett steg längre (i.o.f.s. hjärnan måste var utvecklad för det) så hade du förstått att det där en rad som jag glömde ta bort när jag citerade Callister

Är det samma del av hjärnan man använder när man citerar på rätt sätt man använder då?

Dehman wrote: [quote=Callister]Jag håller inte om illgadd, han klarar sig rätt bra här tycker jag.

Konstruktivt inlägg och sarkasm?
Jag kan inte erinra mej att du någonsin levererat något sådant, dök dom orden upp i nått korsord du höll på med? Jag betvivlar stark att du ens förstår innebörden av de orden efter att ha sett hur du totalmisslyckats med läsförståelsen i min blogg tidigare idag.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
791
December 15, 2007 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

efter att postat mitt OnTopic inlägg så läste jag resten av inläggen i denna tråden och den blev snabbt min favorit tråd ;)...

50 pix på ilgadd och callister ? sätter nån emot ? 🙂

best regards, pole

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
792
December 15, 2007 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu föreslår jag att vi avslutar denna pajkastning och håller oss ontopic fortsättningsvis, detta var en trevlig tråd att kika i tidigare, låt det bli det igen.

Callister
Member
Medlem
793
December 15, 2007 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Fine by me. Jag har ändå förstått att det kommer återkomma i andra trådar.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
794
December 15, 2007 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: efter att postat mitt OnTopic inlägg så läste jag resten av inläggen i denna tråden och den blev snabbt min favorit tråd ;)...

50 pix på ilgadd och callister ? sätter nån emot ? 🙂

best regards, pole

Jag tar emot inbetalningar, pma så får ni kontonummer.

[Image Can Not Be Found]

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
795
December 15, 2007 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Fy fasen vilken jävla pajkastning denna tråd blev då. :)R

Angående pengarna...vem sätter 50 pix på mig då? 👿

Callister
Member
Medlem
796
December 15, 2007 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Fy fasen vilken j**la pajkastning denna tråd blev då. :)R

Angående pengarna...vem sätter 50 pix på mig då? 👿

Du njuter av varje sekund.

Vi är sina små labbråttor och du kan avliva oss enkelt med ett knapptryck.

Dehman
Member
Medlem
797
December 15, 2007 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote:
Cigarr tycker jag är gott. Jag tycker även om cannabis, cigg, snus och spela wii. Vad är din poäng?

Att krydda lite extra.

ilg@dd wrote:
Konstruktivt inlägg och sarkasm?
Jag kan inte erinra mej att du någonsin levererat något sådant, dök dom orden upp i nått korsord du höll på med? Jag betvivlar stark att du ens förstår innebörden av de orden efter att ha sett hur du totalmisslyckats med läsförståelsen i min blogg tidigare idag.

Jo jag vet vad de orden betyder.

Nu är jag ingen bloggmänniska, förstår inte riktigt syftet med en öppen dagbok om man nu inte vill skapa debatt, få ryggdunk alternativt sympati. Frågan är vad som är ditt syfte med det där inlägget?

Sympati kanske du söker i viss mån, men det är klart, hade jag också gjort om jag levt ett så till synes miserabelt liv.

Angående ryggdunken så tror jag att den kan spela in en hel del, då, som jag tidigare nämnde, du ständigt söker bekrätelse på nätet. Jag tror nog att du är lite av en profil där hemma i Ljungverk, du kanske till och med ses som idealmannen. Den goda Christer Gunarsson som ständigt hjälper till, senast var det väl en gärdsgård?

Men jag tror ditt huvudsyfte var att skapa debatt. Då du sitter där hemma, ensam i ditt hyreshus. Sonen är på Cypern hos sin mor så du har ingen att spela Counter-Strike Source med. Så du tänkte, jag skriver ett inlägg i bloggen och länkar till den på NH, där är säkert någon som kommer hugga.

Tänk så rätt du hade, men nu verkar det som du har sovit på svenskalektionerna då du uppenbarligen inte alls har någon vetskap om hur man utformat en debattartikel. Ditt inlägg är så dåligt skrivet så man vill spy.
Visst min teori kanske är helt fel, då får jag väl ta det.

Sen förstår jag inte varför du har dragit igång allt det här igen. Sist vi höll på såhär så lämnade du forumet. Visst jag tyckte det var skönt, men du lyckades inte hålla dig härifrån. Du hade förmodligen svårt att fylla ut tiden med något annat. Förhoppningsvis löser detta sig när din son kommer hem igen så du har något att spela med.

Jag så gott som ignorera dig, trots att det irritationesmuskeln spänndes mer och mer. Men jag lyckades hålla mig lugn trots om alla dina patetiska försök till att vara rolig i "Era senaste inköp"-tråden, med den ständigt återkommande korv med mosbrickan.
Men så en dag så kom detta:

ilg@dd wrote:
[quote=Dehman][quote=nvidiaamd]fråga: hur påverkas man av intensiv förtäring av korv o mos?
svar: släng en titt på ilg@dd!
😉

Jaha, berätta, hur blir man? Jag förstår inte.

Det förvånar mej inte alls.

Ett inlägg som inte överhuvudtaget var riktigt mot dig. Men ändå ska du på och hugga, i och med detta drog du upp allt det gamla grollet som jag lagt bakom mig. I.o.f.s. du har förgyllt min lördagseftermiddag så det ska du ha en eloge för, tackar så mycket.

Nej jag söker ingen debatt med detta inlägg, jag bara ventilerade mina tankar lite.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
798
December 15, 2007 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote:
Nej jag söker ingen debatt med detta inlägg, jag bara ventilerade mina tankar lite.

Som jag med blogginlägget då, dock bloggar jag ganska sällan som synes.

Dehman
Member
Medlem
799
December 15, 2007 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Dehman] Nej jag söker ingen debatt med detta inlägg, jag bara ventilerade mina tankar lite.

Ok, det var allt du hade att kommentera? Fine by me.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
800
December 15, 2007 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ilg@dd][quote=Dehman] Nej jag söker ingen debatt med detta inlägg, jag bara ventilerade mina tankar lite.

Ok, det var allt du hade att kommentera? Fine by me.

Redan glömt vad du själv nyss skrev??
"jag söker ingen debatt med detta inlägg"
Dina amatörpsykologiska slutsatser är inget som bryr mej speciellt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 338
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL