February 12, 2003
Kommit hem från Turkiet. Kan ju säga att det var inte ett land som jag såg fram emot att besöka och ett land jag inte kommer besöka i första taget igen. Fick ju iofs flyga Business Class ner dit, och inte behövde man betala något heller. Men när man bor på ett fyrstjärnigt hotell där internetuppkopplingen inte fungerar och man vaknar av böneutrop börjar man bli lite pissed.
August 16, 2003
opA87;1264710 wrote: :)R :roflmao:
Soon in every big Swedish city ! :hehe:
men inte i Tyresö. (Moderaterna vill bygga överallt bayby, men inte i Tyresö, där "behövs inga" och sen så bor Friedrich Renfeldt där)
nu ska vi väl undvika att detta spårar ur, men mussarna sjönk(trodde inte att det gick mer) i mina ögon när jag såg denna:
visst har jag vetat vad halal har varit, men inte vetat/sett hur plågsamt det är 🙁
August 16, 2003
så, idag har jag chippat bilen, fick en parkeringsbot utanför firman pga att jag stod någon meter för nära ett övergångsställe i några minuter, dom skulle ha kört ner bilen direkt, men så kom deras mat som dom hade beställt, typiskt, så det gick jämnt ut med min rabatt på 25%
märkbart mycket mer kraft i alla fall.
förbrukningen som ska minska har nog gått upp istället nu då det blivit ännu roligare att gasa, 😀
men jag får ta och köra ett korrekt test senare, på motorvägen till Arlanda i 98km/h så drog den 0.77 i söndags.
August 16, 2003
Poontus;1264732 wrote: så, idag har jag chippat bilen
opA87;1264760 wrote: Vad har du för bil ? 🙂
850 GLT 97'
trots avsaknad av turbo så blev det stor skillnad.
nu får man ta det lugnt på 1an och tvåan spinner rätt bra den med.
jag vet inte hur mycket teater det var från han som chippade bilen eller om han verkligen tyckte som han sa något i stil med:
"fan va bra tryck det blev, nu kommer du dra lättryckarna"
då hade han precis provkört bilen runt ett kvarter inne i stan (Stockholm city) jag hann knappt med att vända huvudet förräns han kom från andra sidan 😀
inatt var jag uppe flera timmar och läste om luftfilter, jag funderar på ett öppet luftfilter 🙂
OnT: druckit te, förberett en massa kuvert som ska skickas till utlandet.
July 30, 2010
Någon P12:a som försöker fixa en sida för Intel användare? Verkar skapligt amatörmässig i alla fall och inte alltför aktiv heller 😀 http://intelforum.se/forum/index.php
February 12, 2003
Viking1962;1264778 wrote: Någon P12:a som försöker fixa en sida för Intel användare? Verkar skapligt amatörmässig i alla fall och inte alltför aktiv heller 😀 http://intelforum.se/forum/index.php
Jag tror du precis ökade trafiken till hans forum med ett oändligt antal miljarder procent.
August 16, 2003
opA87;1264777 wrote: Se där ja 🙂
Vad gjorde chippningen i hk / nm ?
+15hk är vad firman hävdar (nm står inte angivet)
nu funderar jag på öppet luftfilter och sportavgassystem^^
OnT: stressat som bara den, tiden räckte inte riktigt till
jag åkte hemifrån(väster om Stockholm) till jobbet(söder om stockholm)(avstånd 1.5mil) 22 minuter innan jag började(runt 16), och jag rullade ner motorcykeln i garaget fem minuter innan och kom in lagom till att jag började, hur jag körde får ni klura ut själva, jag hade en mycket hög stressnivå konstant i mer än en timme i alla fall, så jag vart ganska så seg nu på slutet.
annars var det lugnt på jobbet, bara lite skottlossning och någon annan som var allmänt otrevlig/aggressiv.
March 14, 2001
Ritat på schema/kretskort till en trådlös spänning/ström/effektmätare för lågspänning, typ koppla direkt i ATX-kontakten på ett moderkort osv. Blir en handhållen enhet som tar emot mätvärdena trådlöst från mätenheten och visar dessa på en display eller ansluts till dator genom USB/seriellt för loggning.
September 9, 2009
Vart på Elmia i Jönköping idag, och nu när jag är hemma försökte jag vara lite duktig när Anton är borta. Just när man är färdig med en nyhet och har lagt upp alla bilder dum som man är stänger man ner fliken man arbetar i och en timmes arbete är borta!
Bara att börja om 😛
Lurar på lite grillpartaj framåt EM.. Var faen +18 i skuggan för en timme sen.. Fjällan fyllde ju år igår, så det är väl ingen mening att varva ner.. Helgen är ju lång..
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 22, 2002
ilg@dd;1264836 wrote: Lurar på lite grillpartaj framåt EM.. Var faen +18 i skuggan för en timme sen.. Fjällan fyllde ju år igår, så det är väl ingen mening att varva ner.. Helgen är ju lång..
🙂
Har du inte snart gått igenom byn på fruntimmer? 😉
OnT:
Varit ute hos svärfar och fått en god soppa serverad. Nu ska jag såga ner lite träd och buskar på tomten.
1 Guest(s)