Vad har du gjort idag?|Page 406|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
8101
May 8, 2011 - 9:23 am
sp_Permalink sp_Print

Pffft, snö. Det har haglat här i Örebro under veckan.

Jag har kört en tour genom Sveriges största städer tillsammans med ett spanskt förlag som vill lansera sina läromedel för spanskaundervisning i Sverige. Anledningen är helt enkelt att när de tittade på hur böckerna svenska elever har insåg de att om någon i Sverige ska någonsin kunna lära sig bra spanska måste det till en insats.
Kul att höra att lärarna uppskattade lite nytänkande och nu kanske framtida elever kan få en verklig chans. Touren var en succé med några undantag:

Min väska försvann i Malmö, men den är upphittad och ska skickas till mitt jobb. SJ bokade taxi till tåget på fel dag och jag blev tvungen att övernatta i Göteborg torsdag till fredag.

Jag tog ett nytt tåg hem till Örebro morgonen därpå. Hade en timma innan nästa tåg gick i Örebro. Jag gömde varuproverna bakom Studiefrämjandet och sprang ner till Yuppienallen och köpte en ny laddare till telefonen, HTC Desire håller ju inte laddning speciellt länge. Sprang hem till Norr och laddade den kort. Kollade SMS och mail, satte över pengar till taxichaffören som hade min väska. Sprang tillbaka till stationen och hämtade proverna. Väntade på tåget.

Resan till Stockholm gick bra. Seminariet i Stockholm var det sista och det var precis lika lyriska röster där som i andra städer. Jag kom på tåget och allt gick fint (Jag slapp till och med att åka genom Västerås, jag känner mig alltid lite smutsig när jag måste göra det.). Mellan Eskilstuna och Arboga säger det bara PANG och tåget studsar till och det är tydligt att något hamnat framför och under tåget.

*BEEP* "Vi har kört på en älg."

Jag visste inte om jag skulle börja asgarva eller gråta. Jag var så trött och efter allt skit som hänt ... Det var bara att le och vänta ut det hela. Jag var ändå på väg att komma hem till min egen säng.

Jag kom hem bara 10 minuter sen faktiskt. En lyckad resa jämfört med allt annat.

Normal vecka veckan som kommer och sen en ny tour veckan efter det med ett brittiskt förlag som även de anser att engelskaundervisningen kan behöva ett lyft. Jag hoppas engelskalärarna blir lika entusiastiska som spanskalärarna blev.

//Andreas

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
8102
May 8, 2011 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe vilken jäkla vecka du haft, Delph1..

Har hänt så mycket de senaste 7 dagarna så jag vet inte vad... varit helt, jäkla, underbart perfekt !
Vädret är kanon idag så tänkte bege mig ut till jobbet och sätta på framhjulet på en ny cykel man fick för sig att köpa igår... vilka jädra priser de är på cyklar idag.. den ska väl förhoppningsvis ge en lite tillbaka i kondition och mindre bensinräkning 😛

Helgen har varit perfekt, vilket som.. även veckan som gått, säger jag igen ! Mer sånt här !

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
8103
May 8, 2011 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1;1265202 wrote: HTC Desire håller ju inte laddning speciellt länge.

då har du inte ett 3000mAh batteri hör jag.

OnT: tog ett extrapass igår och har sovit halva dagen idag (nyligen vaknat)

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
8104
May 8, 2011 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Legat magsjuk hela helgen 🙁
Typiskt när det är strålande väder och hade velat ha fixat iordning gräsmattan.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
8105
May 8, 2011 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81;1265215 wrote: Legat magsjuk hela helgen 🙁
Typiskt när det är strålande väder och hade velat ha fixat iordning gräsmattan.

Mycket sånt som går nu, inte kul

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
8106
May 10, 2011 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

igår provade jag internetpizza för första gången, jag beställde till hela familjen där alla fick välja pizza, mamma tittade på hemsidan och valde, en halvtimme senare så kommer mamma och säger "Är det någon som väntar någon?, det står en bil på uppfarten" Hahahaha, det gjorde min dag... pizzan var förövrigt riktigt bra, mycket fyllning, lagom stor, perfekt gräddad, varm, jag hade förväntat mig motsatsen.

idag blev det grillning, jag passade på att leta fram lite av farsans prylar att slänga (gammal skräp) mer än en meter hög trave med tidningar från 1987-1997 till exempel som jag tog mig rättigheten att slänga.
sen blev det konditionsträning, 75minuter med snittpuls på 185 och 45minuters styrketräning fördelat lite före lite efter.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
8107
May 11, 2011 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelat in ett NHTV-avsnitt, fått hem mina länkarmar jag beställde i slutet på förra veckan, tagit loss de gamla länkarmarna och haft en förvånansvärt hög överlevnadsratio på bultarna som satt på bilen, endast en av fyra måste ersättas. Jobbigt att åka och köpa nya bultar när de är två mil bort och bilen inte går nånstans...

Så imorgon blir det en heldag med att lossa bussningar på de nya länkarmarna och ersätta med mina helfestliga Powerflex-diton, köpa nya bultar/muttrar och installera dem igen.

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
8108
May 11, 2011 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

En vanligt trevlig dag på jobbet med lite betessläpp för ungdjur, som självklart sprang igenom tråden så det blev lite springande.. dock lugna och fina när dom kom tillbaka in i hagen.. dock jäkligt utmattade dom med.. haha trodde kossor skulle ha bättre kondition än vad jag hade.. men ne ne, de syns rätt väl rätt bra på bilden 😀

[Image Can Not Be Found]

.. flera av dom stod och flåsade som en hund.. 😀

Nåja.. efter middagen som bestod av pizza med chefrarna ( plural på chef = ? ) ( skäms.. jag som cyklat till jobbet ett tag nu och vill få igång konditionen ) så var de laga staket, kvällsmjölkning och precis lagom till allt var klart kom ett åskväder som hette duga.. årets första ! Fan vad de smällde ! =)

På vägen hem så stöter man på en viss hund som självklart biter en i låret.. två köttsår slutade detta med.. kommer hem och tvättar rent de och efter lite prat med morsan över tele så bestämde hon att jag åker in till vårdcentralen imorgon bitti för stelkramsspruta.. var tydligen inte i så stort behov av att åka in till akuten i Borås ikväll...

Nu, hypokondrisk som man är, sitter man lite smått febervarm och bara väntar på att få stelkramp 😛

Se om man överlever natten.. haha =)

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
8109
May 12, 2011 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Övningskört

Jonas Klar
Member
Medlem
8110
May 13, 2011 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Installerat nya länkarmar och bussningar på bilen. Det jobbiga avklarat, nu är det bara att få glid på höger bromsok fram så är besiktningen i hamn.

Jonas Klar
Member
Medlem
8111
May 17, 2011 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Varit iväg på arbetsintervju, uppenbarligen gjort bra ifrån mig då det efter en halvtimme var lite halvextatiskt från deras sida. Suttit och dreglat över lite Mazda RX8:or från Storbritannien har jag också hunnit med. Fan vad billiga de är där.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8112
May 17, 2011 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Har funderat lite på en sak. Är Mean Machine samma person som Jonas Klar?

Blev lite offtopic där

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
8113
May 17, 2011 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha, ja. :p

Jonas Klar
Member
Medlem
8114
May 17, 2011 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1265487 wrote: Har funderat lite på en sak. Är Mean Machine samma person som Jonas Klar?

Blev lite offtopic där

Det är ju inte offtopic, tråden heter ju "vad har du gjort idag?". 🙂

Jag är hedrad att du ägnat hela dagen åt att tänka på mig.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
8115
May 18, 2011 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1265487 wrote: Har funderat lite på en sak. Är Mean Machine samma person som Jonas Klar?

Blev lite offtopic där

Tänk Dr. Jekyll and Mr. Hyde! 😛

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8116
May 18, 2011 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1265492 wrote: Det är ju inte offtopic, tråden heter ju "vad har du gjort idag?". 🙂

Jag är hedrad att du ägnat hela dagen åt att tänka på mig.

hrm, hela dagen var nog en kraftig överdrift, men nu vet man ju vem mean machine är :-D. Smartidiot89 vet man ju att det är Jacob för han har ju varit lite överallt

Jonas Klar
Member
Medlem
8117
May 19, 2011 - 1:20 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har suttit och armerat mig med alldeles för mycket fakta om wankelmotorer och Mazda RX8, nu ser jag att klockan är en hel del också. Dessförinnan blev det en heldag mekande med Puggen, lackering av stötfångare och lite annat skoj. Besiktning imorgon är planen.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
8118
May 19, 2011 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1265523 wrote: Jag har suttit och armerat mig med alldeles för mycket fakta om wankelmotorer och Mazda RX8, nu ser jag att klockan är en hel del också. Dessförinnan blev det en heldag mekande med Puggen, lackering av stötfångare och lite annat skoj. Besiktning imorgon är planen.

Vad har du emot driftsäkra bilar?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8119
May 19, 2011 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker det är för mycket säljes och köpes bland nya inläggen i själva forumet. Har verkligen inte folk nåt kul att prata om här? 🙁

Jonas Klar
Member
Medlem
8120
May 19, 2011 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd;1265571 wrote: Vad har du emot driftsäkra bilar?

Säg mig vad som är fel med RX8 om den servas ordentligt? Visst, tändspolar och stift lite stup i kvarten (2500 mil), men annars verkar allt rätt lugnt. Eller ja, toppa upp lite olja varannan tank också, men det är det värt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 143
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL