Lade precis 1 L Lauders på kylning inför kvällen.
[Image Can Not Be Found]
http://www.scanbolaget.com/sv/.....liter.html (Dock annan leverantör.) :p
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2001
opA87;1265763 wrote: Haha fräckt.. så du kör i mina trakter med.. 😉
Min har nått upp till 31cm nu samt 5:e bladet på gång..
Jepp, ofrivilligt. :p Var och lossade på den där stora betongfabriken.
Ja tänk om chilin växte så snabbt, mina är drygt tre månader nu. 🙂
Heja på en kompis om ett tag, iväg och kolla in discgolfbanan en sväng tror jag.
December 6, 2006
Tiden fram till 1:a skörd går ursinnigt fort nu.
I nästa vecka planerar våran kompanjon som vi har vallmaskinerna ihop med att köra igång de hos sig sen direkt efter kör vi igång hos oss. Troligtvis (.. och förhoppningsvis ) lär man få arbeta hos honom dessa dagar med packning och vad de mer kan erbjudas.
Så igår var D. hos oss och hämtade ut snittvagnen.. första gången snittisen står bakom 7430:n så de ska bli spännande att se vad 74:an går för då vi hade en 6820 med KCR-box framför den under förra året..
[Image Can Not Be Found]
.. men vad har hänt mer i veckan.
Under tisdagen var man iväg på "Vall dag" med D. för att få lite uppdateringar om lite allt möjligt samt knalla runt i vallar och sådd. Var trevligt, lagom mycket folk och till slut bjöds de på varmkorv ! =)
Dock kände vi oss inte riktigt nöjda med att bara köra hit ( vi åkte nämligen i D.´s nya bil 😉 ) så vi drog iväg till Mcdonalds i Borås. Velade lite mellan donkan i Falköping och Borås men blev till slut Borås så vi fick komma ut på motorvägen ! Gick riktigt fint bilfanskapet ! 😀
[Image Can Not Be Found]
.. så nu var de fredag och man har kommit hem från jobbet, slängt in ett par tvättar, duschat och nu hamnat här. Se vad man hittar på att äta till kvällsmat.. funderar på lite äggmackor samt lite gott té ! =)
Vad mer... jo, min majs förstås ! Heeeeeeelvvvvvvvv. vad den skjutit iväg !
För tillfället står den ståtligt och ser ut såhär;
[Image Can Not Be Found]
.. mäter mäktiga 43cm. Igår kl 06.30 var den 35cm, igår kväll kl 19.00 var den 41cm.. och idag är den 43 ! Så nog växer de allt !
Morgondagen ska man hem till morföräldrarna, för ovanlighetens skull 😉
Tog upp de sist jag var där med morfar att vi får ta och ordna hans kabelhärvor vid datorn så de blir att dra till Kjell & Co för inköp av ett grenuttag med plats för ~10 st kontakter !
Under söndagen ska jag och D. fixa till snittvagnen vilket innebär oljebyten m.m. Även oljebyte i frontcrossen står på tur ! Var tydligt överjävligt när dom gjorde de förra året så får väl se om vi klarar av detta bara vi två ! 😉
Mer än så har jag inte att bju på.. så tack för mig !
July 30, 2010
Köpte en kontorsstol på tippen för 50kr. På tippen i Västervik finns Altona (aktivitet för folk med alkohol problem) där man kan köpa saker som folk slänger mycket billigt. Jag kan inte fatta varför folk slänger så fina saker. Min stol hade bara lite småmärken på baksidan av ryggstödet, annars var det inget som helst fel på den. Den var skinnklädd och hade ryggstöd ända upp till nacken och så var den tiltbar. Har hört att folk kastar helt fungerande laptopar. Jag själv hittade dock inget sånt 🙁
July 30, 2010
Jag har Windows 7 men inte så laglig version. Eftersom jag brukar göra en backup av hela C: när det gäller XP så tycker jag XP är bättre än Windows 7. Windows 7 använder sig ju av två partitioner som ställde till det när jag försökte göra backup med 7:an. När jag skulle återställa så bootade inte Windows 7 upp trots att jag gjorde en sektor för sektor backup. Använder program på Hirens Boot CD för att göra backup med
February 12, 2003
Utvecklat ett djupt hat gentemot ASUS ADSL-modem. Fått två modem av dem, det andra självdog helt utan anledning idag, medan det första inte ens gick att konfa när jag fick det utan att det gick i baklås. Suttit och svurit ännu mer över Telias idé av ett modem/router/gateway/café, Thomson TG789vn, aldrig varit med om något värre. Fast det funkade iaf, till skillnad från ASUS-modemen. Sedan hittade jag ett Netgear DM111P i hyllan, kostade mig 85:- eller något, det funkar perfekt och låter mig använda min router också. Nu är jag någorlunda nöjd igen.
June 11, 2001
Viking1962;1265990 wrote: Jag har Windows 7 men inte så laglig version. Eftersom jag brukar göra en backup av hela C: när det gäller XP så tycker jag XP är bättre än Windows 7. Windows 7 använder sig ju av två partitioner som ställde till det när jag försökte göra backup med 7:an. När jag skulle återställa så bootade inte Windows 7 upp trots att jag gjorde en sektor för sektor backup. Använder program på Hirens Boot CD för att göra backup med
Låter mer som om man inte vet vad man håller på med.
1. Till att börja med skaffa en laglig verson av windows 7.
2. Separara privata filer till en fysiskt separat disk som kopplas bort under tiden windows 7 installeras.
Installera windows 7 genom att antingen uppgradera eller att blåsa systemdisken.
Om du först sparar windows XP installationen som en avbild på den andra håddisken i en vhd eller iso så kan windows 7 sedan antingen köra den i en dual boot eller i en Virtual PC.
December 6, 2006
Beundrat min majs under morgonen som bara växer och växer.. 5-10 cm om dagen växer den ungefär..
Sitter nu hemma på lunch men har hunnit sopa foderbord, blandat foder, tvättat frontcross och bakcross, smörjt och ska väl fortsätta med något liknande efter lunchen.. väntar nu bara på att de där "åskovädret" ska komma någongång.. ?!?!?!
July 30, 2010
Eftersom jag har en aktivitet så händer det att jag flyttar och kastar en hel del på soptippen. Fyndade ett tangentbord som var delbart + ett löst keypad del som nån kontorspersonal har haft innan. Cherry heter tangentbordet som är skönt att skriva på även om det känns ovant att skriva på . Tog hem en skrivbordslampa också. Synd att dom inte kastade några dataskärmar, det hade varit kalas. Fanns lite kontorsstolar m.m.
Bild hur tangentbordet ser ut
[Image Can Not Be Found]
July 30, 2010
Nu börjar det hända lite på moderkortsfronten för Bulldozer. En del har moderkorten i lager. Webhallen (där jag beställde från) hade 23 stycken av Gigabyte 990FXA-UD7 som jag beställde hos leverantören, så kanske nästa vecka så har jag mitt moderkort och 8GB minnen som jag beställde 😀
December 6, 2006
Varit på inflyttningsfest, kommit hem 02.30.. vaknat 08.00. Bonde-sjukdom att inte kunna sova särskilt länge.. suck.. aja, dagen blir desto längre 😛
Riktigt jäkla trevligt igår.. dock fått i mig tillräckligt med passivt tobaksrök som en rökare får i sig på ett helt år.. de känns rätt gött idag i hals och lungor känner jag :/
Nåja, tänkte ge mig ut och tvätta bilen vid 10 när dom öppnar sen bege mig mot Jönköping och / eller ut till farsan som grillar vid 12 ! =)
1 Guest(s)