February 23, 2004
Idag har jag insett att jag måste byta hela vindrutan på min BMW 740 då sprickan har vuxit mer än jag räknat med . Har sedan retat mig på att utbytesenheter för min TV/GPS i bilen knappt finns att hitta 🙁 .
Ska ev senare in mot Biteline ( superb pizzeria i stan ) och få ngt gott i magen .
February 12, 2003
Calathea;1266805 wrote: Vad är det för bil du bränt pengar på kolvar och avgas på?
205 GTI. Har en motor med renoverad topp stående som ska i den, ska bara byta lite lager och kolvar i bottendelen, sen blir det väl en 170hk och varvstopp på 8krpm. 😈
Rör rätt hyfsat på sig med 105hk redan nu (varav typ 20 är på semester) när bilen väger 900kg.
December 11, 2002
Mean Machine;1266808 wrote: 205 GTI. Har en motor med renoverad topp stående som ska i den, ska bara byta lite lager och kolvar i bottendelen, sen blir det väl en 170hk och varvstopp på 8krpm. 😈
Rör rätt hyfsat på sig med 105hk redan nu (varav typ 20 är på semester) när bilen väger 900kg.
Jag ser det ju som en självklarhet, men har upptäckt genom åren att det inte är det för alla andra. Du kommer väl byta alla lager och packningar i motorn när du ändå är igång och gör en sådan grej?
Är ventilstyrningarna bytta? Sätena frästa? Och nya ventiler i toppen? Kanske t.o.m. en roligare kam? Vad är det som är gjort med toppen?
Details! 😀
February 12, 2003
Joni;1266810 wrote: Jag ser det ju som en självklarhet, men har upptäckt genom åren att det inte är det för alla andra. Du kommer väl byta alla lager och packningar i motorn när du ändå är igång och gör en sådan grej?
Är ventilstyrningarna bytta? Sätena frästa? Och nya ventiler i toppen? Kanske t.o.m. en roligare kam? Vad är det som är gjort med toppen?
Details! 😀
Lager och packningar ska bytas, självklart. Vore dumt annars, när den ändå är i delar.
Toppen är mest bara nyrenoverad till standardspecs, dvs in med nya packningar och tätningar överallt. Inte gjort av mig däremot, kliar lite efter vassare kammar, faktiskt. Högkompskolvar och framställd tändning ger en hel del redan det, sen tänkte jag chippa för högre varvstopp (standard är 7200). Men i övrigt är planen inte speciellt avancerad, just nu tycker plånboken att det räcker med standardtopp + högkompskolvar + extraktorrör, tänkte ha råd att lacka om bilen senare i år också.
Är ju förresten byte från 1.9L 8V till 16V som gäller också. 105hk standard i 8V-motorn jag har och 148hk i 16V på marknader med hårda avgaskrav, 160hk utan kat och högkompskolvar. 🙂
July 30, 2010
Mina nya 8GB minnen var trasiga :(. Efter en tids användning med krascher i spel och slumpmässiga blåskärmar så bestämde jag mig för att testa mina minnen med Memtest86+ och det dök upp det jag inte ville se, de röda markeringarna. Har skickat ett mail till webhallen för eventuellt byte av minnena. Nån som vet hur bra webhallen är när det gäller reklamation? jag vill inte ha några problem med dom också
February 12, 2003
Vaknat. Väntat på ett samtal om en bil jag vill köpa. Undrat vad jag ska göra. Bytt bakskärm på crossen. Undrat vad jag ska göra. Fortfarande väntat på samtal om bilen. Missat sista tåget till bilsäljarens hemort och beslutat mig för att inte vänta mer idag. Undrat vad jag ska göra. Beslutat att jag inte orkar göra ett skit.
August 16, 2003
opA87, dags för en ny bild på majsen! 😉
idag har jag packat och skickat 10-talet försändelser som jag har skickat iväg.
hämtat 5st paket hos postombudet med en ny kassörska som var ny, tog lång tid på sig, och hade svårt att förstå att jag hade hela 5 försändelser :S
kört lite motorcykel, förenat nytta med nöje, kört till både Rinkeby och Hagsätra
jag är förvånansvärt pigg, blir nog ett gympass om en liten stund.
December 6, 2006
Poontus;1266890 wrote: opA87, dags för en ny bild på majsen! 😉
[Image Can Not Be Found]
😛
Tagen för 3 dagar sedan så är väl ~1.60m nu..
OnT:
Blandat foder, knäckt ensilageurtagarn, kört upp till verkstan, städat, småpysslat, sopat foderbord, gjort rent hos kalvar, märkt kalvar, hämtat ensilageurtagaren, blandat foder, fikat snabbt med chefen, cyklat hemåt, åkt till J-köping och klippt mig samt hälsat på morföräldrar + köpt piratbyxor till jobbet.. behövdes idag, gått bartröjad hela dagen fi fan vad varmt.
Så, de va min dag de.
October 22, 2002
En kort sammafattning av mina 2v semester.
v.1
Hjälpt till att dränera om runt mitt hus. Kört 4-5 släpkärror till returen. Åskan tog min dator, skrivare samt router. Tror agget gått på datorn. Routern fick en trasig wan-port och skrivaren vill inte längre vara med alls. Detta trots att allt var utdraget. Kan dock ha hoppat till sladdarna eftersom det kom 40-50cm ljusbågar ut alla uttag och strömbrytare.
v.2
Gjorde det sista på dräneringen. Fått hem 32 ton gräsmattejord till baksidan samt spridit ut det med en traktor och konstaterat att det behövs lika mycket till. 🙁
Nu är jag hemkommen från GBG och Iron Maiden. Åkte hemifrån 10,30 och kom hem strax efter 03. Skönt att det är glest med bilar på natten så man kan stå på "lite".
Imorgon blir det födelsedagskalas för den äldre brorsonen samt ge paket till den yngre som fyllde i onsdags. Sen funderar jag på att vila på söndag och måndag innan jag börjar jobba på tisdag. Skönt med semester 😛
August 16, 2003
idag "racea" jag med en 70årig dam med tjocka glasögon som var så kort att hon knappt såg över ratten (som på en film)
jag hade kört om henne inför ett rölyse (två filer) när det blev grönt tryckte hon gasen i botten på sin Audi, jag hade tänkt köra lite mjukt då jag skjutsade min bror, men jag var ju bara tvungen att köra om henne en andra gång 😛
sen har jag varit på gymmet, en hel dag till ingenting, kan bero på att jag har varit trött sen tidigare så att jag sov fram till 18 på soffan.
igår var jag på ett 80-års kalas, jag somnade sittandes i soffan när vi satt och drack kaffe och åt glass, illa att jag var den tröttaste och segaste bland ett gäng gamlingar :S
i torsdags natt gjorde jag illa min axel på jobbet, någon idiot som ville bråka och så knäckte det till i axeln, nu gör det ont i axeln när jag gör vissa rörelser, men den blir bättre för varje dag som går nu 🙂
(hoppas dock att idioten har mer ont än vad jag har idag, även om jag inte tillfogade honom mycket smärta alls, 3-4 slag fick jag in i alla fall)
February 12, 2003
Vaknat 07:05 med 45km till jobbet i rusningstrafik. Konstaterat att jag som tidigast hinner med 07:41-tåget, vilket skulle innebära att jag blir cirkus 35-40 min sen till jobbet, eftersom jag skulle lämna av tjejen hemma innan jag åkte. Bestämde mig för att ta bilen istället, hann till jobbet till 07:58. Haft en rätt hektisk dag på jobbet (konstigt nog, semestertider trots allt) utöver det. Även lunchat med en marknadsnisse på LG.
På vägen hem drog jag förbi Biltema och lämnade tillbaka lite tändkablar jag köpt men inte behöver, till Posten för att hämta ut mina nya Iridiumstift (overkill, javisst), hem och ge sig på 309:an som bara går på tre när den är kall och under segdragning. Bytte stift, kollade gnista på alla, bytte spridare och bränsletryckregulator (förutom tändspole/modul, rotor och fördelarlock som redan är bytt), och nu vill jag nog tro att bilen går jämnt iaf. Och ungefär nu inser jag att jag inte hunnit äta middag.
February 12, 2003
Mjo, det blev en del igår. Börjar idag med att plocka loss extraljushållaren från fronten av 309:an också, den vägde en hel del och såg förjävlig ut när det inte satt några ljus på den. Även hunnit bekräfta att bilen går bra även vid kallstart nu, så nu är jag någorlunda nöjd. Saknas bara en omlackering nu, sen jävlar.
Funderar på om man skulle dra iväg och köra lite gokart snart också.
December 7, 2009
Försovit mig till jobbet igen... Käkat mängder med mat och druckit två favoriter, stella artois å weihenstephaner hefe. Insett att när korden syns på vänster framdäck är det dags att byta. Svurit över detta. Hittat ett fint däck i skuffen. Svurit över att det var tomt på luft EFTER jag bytt hjul.
2 Guest(s)