July 30, 2010
Låter lite oroande i min Samsung hårddisk. Fick ett par blåskärmar när jag skulle starta upp datorn. Får hoppas att det bara var glapp i kabeln som orsakade krascherna och att det inte var dålig sektor, för jag har inte råd med en ny hårddisk. Datorn startade upp efter att jag tryckt lite på kablarna
September 9, 2009
I måndags var jag hos tandläkaren på en jourtid för att dra ut en visdomstand som jävlades med mig... Kort därefter när bedövningen väl släppt började de göra ont som fan. Efter en natt av väldigt lite sömn fortsatte det eskalera och röra sig nedåt halsen och inatt vart det i princip ingen sömn för att ja vaknat av värken.
Var idag hos tandläkaren igen och tydligen vart det infekterat så bokstavligt talat skrapade ur allt och spolade rent utan bedövning (det rann minst en manlig tår nedför min kind och jag låg där stel som en pinne). Nu har jag fått Penicillin och knaprar värktabletter för glatta livet 😀
Mycket händelserikt och roligt. Däremot var ja förbi farsan och hans nya 47" LED-TV. Så vi drog iväg till Webhallen och köpte ett HD 5450 så han kunde få ljud ut på datorn (GT 130 stödde inte det via HDMI tydligen), trådlöst tangentbord med touchpad på ingående så blir även gubben moderniserad!
July 30, 2010
Såg denna på Tecksweden 4.2GHz på alla 8 kärnorna. Här är originalsidan http://obrovsky.blogspot.com/2.....gical.html CPU-z verkar visa rätt Watt nu
September 9, 2009
Viking1962;1267406 wrote: Såg denna på Tecksweden 4.2GHz på alla 8 kärnorna. Här är originalsidan http://obrovsky.blogspot.com/2.....gical.html CPU-z verkar visa rätt Watt nu
Från samma kille som släppte fejk resultat av benchmarks och erkände det alltså. I am a believer!
July 30, 2010
Aj då 😀 tur att det finns folk som har mer koll än vad jag har.
Övrigt:
Blir tyvärr tvungen att skaffa en ny hårddisk snart antagligen 🙁 . Min C: drive verkar ha dåliga sektorer(är bekräftad nu). Får se hur länge den håller. Mekaniska diskarna kostar inte speciellt mycket när dom ligger runt 500GB. Lite illa är det då jag skulle börja spara till bulldozer från och med denna månad 🙁
March 10, 2002
smartidiot89;1267395 wrote: I måndags var jag hos tandläkaren på en jourtid för att dra ut en visdomstand som jävlades med mig... Kort därefter när bedövningen väl släppt började de göra ont som fan. Efter en natt av väldigt lite sömn fortsatte det eskalera och röra sig nedåt halsen och inatt vart det i princip ingen sömn för att ja vaknat av värken.
Var idag hos tandläkaren igen och tydligen vart det infekterat så bokstavligt talat skrapade ur allt och spolade rent utan bedövning (det rann minst en manlig tår nedför min kind och jag låg där stel som en pinne). Nu har jag fått Penicillin och knaprar värktabletter för glatta livet 😀
Mycket händelserikt och roligt. Däremot var ja förbi farsan och hans nya 47" LED-TV. Så vi drog iväg till Webhallen och köpte ett HD 5450 så han kunde få ljud ut på datorn (GT 130 stödde inte det via HDMI tydligen), trådlöst tangentbord med touchpad på ingående så blir även gubben moderniserad!
Usch, var hos tandläkaren igår. Hade tydligen hål i en visdomstand och det var inte lönt att laga för den satt så långt in och det var lätt att det blev slarvigt gjort. Så tandläkaren tyckte jag skulle dra ut den. Kommer väl förmodligen göra det inom sinom tid men tackade nej nu. Detta gör knappast att jag blir mer sugen på det.
Har en ruskig tandläkarskräck sedan jag var liten då jag hade lite av en sadist till tandläkare.
September 9, 2009
Dehman;1267422 wrote: Usch, var hos tandläkaren igår. Hade tydligen hål i en visdomstand och det var inte lönt att laga för den satt så långt in och det var lätt att det blev slarvigt gjort. Så tandläkaren tyckte jag skulle dra ut den. Kommer väl förmodligen göra det inom sinom tid men tackade nej nu. Detta gör knappast att jag blir mer sugen på det.
Har en ruskig tandläkarskräck sedan jag var liten då jag hade lite av en sadist till tandläkare.
Jag var i samma situation, fast jag märkte sedan månader tillbaka att det var ett hål i tanden men sket i att göra något åt saken... Det kommer bara bli värre så lika bra att få det gjort. För mig var besöket ingenting däremot är jag en av de lyckliga som fått komplikationer av att dra ut en visdomstand. (Varför heter det visdomstand?) Jag väntade ett halvår och hade ja kunnat vrida tillbaka tiden hade ja sett till att ha fått de gjort för länge sen.
Jag var tydligen med om en traumatisk upplevelse som barn hos tandläkaren också enligt min mor, jag hade nån äldre "dam" som inte var direkt försiktig ens med småbarn. Slutade med att jag blev så rädd att få till tandläkaren att dom fick ge mig lustgas ihop med bedövningen. Fy fan vad roligt jag hade alla besök framöver, slapp skolan efteråt gjorde jag också då jag var påverkade 😀 Tyvärr vart det slut på lustgasen nu när man måste betala för besöken, kostar fan multum...
August 16, 2003
Mean Machine, nice, vad hade ursprungligen hänt med grafikkortet för att få denna skada?
(6 år sedan jag lödde på ett grafikkort senast (V-Modd på RADEON 9800 Pro)) 😀
OnT: jobbat, skrattat och svurit åt postens "förbättrade tillgänglighet och service" som nu innebär att mitt paket har hamnat 2.7km enkel väg hemifrån istället för 300meter, det är en lång sträcka om man inte har bil och har ett tungt paket, eller om man är pensionär, det går iof att byta mellan två bussar och ha sig, men wtf?
March 10, 2002
smartidiot89;1267423 wrote: Jag var i samma situation, fast jag märkte sedan månader tillbaka att det var ett hål i tanden men sket i att göra något åt saken... Det kommer bara bli värre så lika bra att få det gjort. För mig var besöket ingenting däremot är jag en av de lyckliga som fått komplikationer av att dra ut en visdomstand. (Varför heter det visdomstand?) Jag väntade ett halvår och hade ja kunnat vrida tillbaka tiden hade ja sett till att ha fått de gjort för länge sen.
Jag var tydligen med om en traumatisk upplevelse som barn hos tandläkaren också enligt min mor, jag hade nån äldre "dam" som inte var direkt försiktig ens med småbarn. Slutade med att jag blev så rädd att få till tandläkaren att dom fick ge mig lustgas ihop med bedövningen. Fy fan vad roligt jag hade alla besök framöver, slapp skolan efteråt gjorde jag också då jag var påverkade 😀 Tyvärr vart det slut på lustgasen nu när man måste betala för besöken, kostar fan multum...
Okej jag känner inte av något i alla fall. Men får väl ta tag i det, ska till tandhygienist nästa månad så då får man väl ha fattat ett beslut.
Alltså när jag var kid så drog jag ut fyra tänder. En med bedövning, en utan bedövning och utan förvarning, två bräckte(? som med en kofot typ) tandläkaren ut med den man känner på tandköttet med. Han sa bara "Jag ska känna lite" och boom. Inte speciellt kul ska jag säga för en 10-åring eller vad jag var.
Skiten sitter ju så långt in så att det är för jobbigt att laga så ser inte hur de ska få ut den på ett enkelt sätt. Får väl be om att bli sövd alternativt lustgas 🙂
March 10, 2002
Dehman;1267442 wrote: Okej jag känner inte av något i alla fall. Men får väl ta tag i det, ska till tandhygienist nästa månad så då får man väl ha fattat ett beslut.
Alltså när jag var kid så drog jag ut fyra tänder. En med bedövning, en utan bedövning och utan förvarning, två bräckte(? som med en kofot typ) tandläkaren ut med den man känner på tandköttet med. Han sa bara "Jag ska känna lite" och boom. Inte speciellt kul ska jag säga för en 10-åring eller vad jag var.
Skiten sitter ju så långt in så att det är för jobbigt att laga så ser inte hur de ska få ut den på ett enkelt sätt. Får väl be om att bli sövd alternativt lustgas 🙂
February 12, 2003
Poontus;1267440 wrote: Mean Machine, nice, vad hade ursprungligen hänt med grafikkortet för att få denna skada?
(6 år sedan jag lödde på ett grafikkort senast (V-Modd på RADEON 9800 Pro)) 😀
Det var lite kass kylning, det ville sig inte riktigt när jag skulle mata igenom 400W till kortet. Blev helt enkelt för varmt, som tur var pajade inget annat. Kortet funkar lika bra nu med nya spolen. 🙂
July 30, 2010
Har satt i mitt Gigabyte GA990FXA-UD7 moderkort (AM3+). Tyckte inte om det i början men gillar det bättre nu. Lagt på en ny pasta som kyler processorn mycket bättre nu 42 grader nu mot 48 med den gamla kylpastan. Får mer i benchmark poäng med detta kortet. Nu är det bara pengar och en bulldozer som saknas 😀
July 20, 2011
Dehman;1267422 wrote: Usch, var hos tandläkaren igår. Hade tydligen hål i en visdomstand och det var inte lönt att laga för den satt så långt in och det var lätt att det blev slarvigt gjort. Så tandläkaren tyckte jag skulle dra ut den. Kommer väl förmodligen göra det inom sinom tid men tackade nej nu. Detta gör knappast att jag blir mer sugen på det.
Det är bekvämare för tandläkaren dra ut en visdomdstand än laga, dock har jag själv en tandläkare som är motsatsen som tycker man inte ska dra ut tänder i onödan och han har lagat mina och aldrig problem.
Uppsök en mindre bekväm tandläkare istället.
July 20, 2011
Snowman89;1263624 wrote: Besiktat bilen där besiktningsmannen lyckades ha hål på en bromsslang vilket omedelbart gav mig spanska flaggan.. Jahapp vad gör man då 50km hemmifrån och man får inte rulla bilen, samt att jag åkte iväg från jobbet under lunchen. Då var det bara leta verkstad som kunde byta bromsrör samt slang. 3500:- och 5timmar senare och en ombesiktning senare så var jag hemma med e nybesiktad bil.. Yay!
Hahaha....hände mig också för några år sedan, klockan var vid stängningsdags på en Fredag och när besiktningen var över och han skulle köra ut bilen så pissa den bromsvätska ut på hela golvet från en koppling på en av bakoken.
Körde hem med att dra i handbromsen och tog den till verkstaden nästa dag, skulle egentligen haft körförbud men antar dom skämdes och de vill hem fort så de lät mig åka.
July 30, 2010
Jag såg att en Bulldozer 8170 (som släpps i första kvartalet 2012) ska ligga på standardklock på 3,9 GHz och med turbo på 4,5 GHz. Frågan är om jag ska vänta eller köpa 8150. Den som släpps 2012 frestar mig mer faktiskt och så tar det lite tid för mig att spara ihop pengar. Får nog ta mig en tänkare på saken 🙂
[Image Can Not Be Found]
2 Guest(s)