December 6, 2006
Varit inne med bilen på Volvo i stan.. fått konstaterat höger fram fälg har fått sig smäll och är inte rund längre därav vibrerandet jag känt ett tag nu..
Men han lyckades att balansera bort skakandet så de håller så länge de håller.. sen får de bli ny fälg.
Utöver de.. börjat ladda ner Battlefield 3 Alpha.. ska bli spännande att se vad de ger för "vill ha"-begär ! 🙂
March 10, 2003
Gjort en testrigg och kollar så allt rullar som det skall innan skarpt läge.
http://upload.hikikomori.se/fi.....snyggo.jpg
Edit: Hmmm tar nog ett tag 49h kvar på array builden.
http://upload.hikikomori.se/fi...../nasse.jpg
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 16, 2003
idag har det inte blivit allt för mycket gjort, tryckt i mig närmare grammet koffein tror jag, gym hämtat ut mina nya baklyktor till bilen och upptäcker att även firma nummer två har skickat mig fel modell, jag har betalat för en ny fin och dyrare modell, men dom skickar en äldre fulare modell som jag inte vill ha, jag börjar bli lite less nu, första firman har haft 9veckor på sig att fixa detta utan att lyckas, det har gått en vecka nu utan att dom har svarat på mitt senaste mail, ligger ute med 5500kr utan att ha fått det jag har betalat för 🙁
opA87;1267642 wrote: Varit inne med bilen på Volvo i stan.. fått konstaterat höger fram fälg har fått sig smäll och är inte rund längre därav vibrerandet jag känt ett tag nu..
Men han lyckades att balansera bort skakandet så de håller så länge de håller.. sen får de bli ny fälg.
hur mycket tar dom för att kolla detta? extra för att fixa?
jag tror att jag har någon obalans på någon fälg, vid runt 100 börjar det lite lätt skaka, vid 140 vibrerar lastgallret så att det låter...
November 4, 2003
Ctrl;1267684 wrote: Gjort en testrigg och kollar så allt rullar som det skall innan skarpt läge.
http://upload.hikikomori.se/fi.....snyggo.jpgEdit: Hmmm tar nog ett tag 49h kvar på array builden.
http://upload.hikikomori.se/fi...../nasse.jpg
Rejält med utrymme där 🙂
Berätta gärna mer om vad det är för RAID-kort och vad för RAID-nivå du tänker köra.
October 22, 2002
Sov till 11 vilket var väldigt skönt efter 2 veckor med mycket jobb. Har jobbat 135h på 10 dagar.
Idag har jag klippt gräsmattan för första som jag sådde för 14 dagar. Har även skakat liv i 940 som har stått i närmare 3 månader. Hoppade igång utan några som helst problem, de är kvalité 😛
Imorgon ska jag troligtvis åka och handla lite kantsten, dvs ca: 45 st 100x25x7cm som ska grävas ner på framsidan ut mot gatan och bilda två stycken fyrkanter där det sedan ska vara gräsmatta.
Annars har det inte hänt så mycket speciellt sen jag skrev sist här.
March 10, 2003
crotale;1267697 wrote: Rejält med utrymme där 🙂
Berätta gärna mer om vad det är för RAID-kort och vad för RAID-nivå du tänker köra.
http://www.highpoint-tech.cn/U.....rr2220.htm och tanken är R5
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 16, 2003
idag har jag sågat upp lite ved (från tidigare nersågade EK grenar)
varit på en bilträff vid Kungens Kurva, cruisat runt i Stockholm med en massa bilar, fast jag körde motorcykel som inte gillade den låga hastigheterna (mycket stå still vid rölysen) så den vart väldigt varm :/
och så har jag nu upptäckt att jag har fått en blåsa på tummen 🙁
August 16, 2003
idag; börjar med igår natt, satt jag uppe hela natten för för att jag fixade med min och min brors telefon och något gick sent med brorsans backup (men det löste sig tillslut)
när jag väl skulle gå och lägga mig vid 07(?) så kunde jag inte somna, trots att jag riktigt trött (övertrött?), så jag tog en halv av den "starkare" dosen av sömntabletter, knappt någon effekt alls, men det gick lite närmre sömn...RIIIIIIING!!!!! RIIIIING!!!!! då var det en gammal telefon som fått för sig att ha alarm på, enligt den var klockan 14:00 och dags för alarm trots att klockan var 07-08 :S jag stängde av skiten, jag tror det var här jag beslutade att kombinera en lättare dos av en annan typ av sömnmedel, sakta men sjukt långsamt så varvade jag LÅNGSAMT ner, så WEEEEP!!! WEEEEP!!! WEEEEP!!! WEEEEP!!! +radiovrål samtigt och det tar aldrig slut WEEEEP!!! WEEEEP!!! WEEEEP!!! , det kommer från farsans sovrum, med fönster och dörrar på vid gavel (stackars grannar) WEEEEP!!! WEEEEP!!! WEEEEP!!! tillslut går jag upp förbannad som jag är och bankar på farsans väckarklocka (genom en korridor in i ett annat rum) han hade gått upp och säkert gått ner i källaren före alarmet gick igång så det hade nog kunnat fortsätta i all oändlighet om jag inte hade stängt av det... nu med detta + förbanelsen samt vetskapen av att vi kommer ha hantverkare under dagen (som har klättrat på stege mot min vägg, skrapat på min vägg samt högtryckstvättat min vägg) så tog jag både den andra halvan av utskriven sömnmedel + "en omgång till av ett annat alternativ"
SEN somnade jag gott osäker på exakt vad klockan var, enligt en grav + vagt minne så var den nog fram emot 08 (arbetsdag väntar)
riktigt gott somnade jag och sov sedan, någon okänd (namnet står men vet inte vem) hade ringt mig vid 09 utan att jag hade reagerat.
ja, gjort på dagen var det, trots allt så vart jag förvånansvärt utvilad :s, sen jobb och efter jobbet så har jag skrivit ihop en guide för noobs hur man gör vissa avancerade ingrepp på en HTC Desire.
samt en del "afterwork" vilket känns ordentligt nu när jag skriver detta 😀
March 14, 2001
Varit iväg och grundmålat ett kökstak och lite smått på några väggar hos ett par kompisar. Lite halvjobbigt men ganska roligt på samma gång. Ska iväg imorrn och grunda igen och göra färdigt lite mer är det tänkt. 🙂
Har även de senaste dagarna ritat på ett switchat nätagg, AC/DC, som är tänkt att lämna 12V och ungefär 5A. Kompakt och effektivt ska det bli, mindre än 90x70x40mm (LxBxH) och minst 85% effektiv. Får se hur det blir, det är inte bara att slänga ihop ett switchat nätagg när det handlar om nätspänning, mycket som kan gå fel. 🙂
March 14, 2001
Fick hem några kretskort idag som jag ritat. Det är ett litet generellt kort för microprocessor, AVR Atmega8/16/32, lite Ardunio-lookalike. Litet (43x35mm) med plats för spänningsregulatorn, motstånd för digitala I/O, motstånd och kondensator (lågpassfilter) för de analoga, reset-knapp, ICSP-kontakt. Det mesta man behöver för att täcka generella applikationer. 🙂
March 14, 2001
smartidiot89;1268081 wrote: Spännande! Vad är planen med alla kretskort Snorch?
Egentligen inget speciellt, fick tidigare tag på ett tiotal Atmega8 (eller om det var 16) till bra pris så då tog jag och gjorde ett så generellt kort för dessa, som samtidigt är så pass litet att de kan användas till många saker. Kretskortstillverkaren erbjuder dessutom 10st kretskort av samma layout till ett förträffligt pris så därför blev det så.
Förresten, en specifik sak ett av korten ska användas till är PID-reglering av temperaturen i espressomaskinen. 🙂
1 Guest(s)