Vad har du gjort idag?|Page 414|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
sp_UserOfflineSmall Offline
8261
August 11, 2011 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

bha*;1268083 wrote: opA87 > Blir det en v60 nu?

Time will tell ! 🙂

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
8262
August 12, 2011 - 11:27 am
sp_Permalink sp_Print

Espressomoddning, jo du mycket skall man höra 😀

Tänkte försöka infria en annan gammal dröm som jag burit på sedan ungdomen, att bygga egna högtalare.

PA-element från Eminence, filter och kontakter väntar på postens utlämningsställe och lådvolymerna är uträknade.
Idag skall jag göra en ritning åt Engströms möbelsnickeri för det skall vara täta och stabila lådor i MDF, sedan monterar jag delarna och stämmer av dom hemma.
Dom skall drivas med ett klass B, PA-slutsteg som heter QSC GX3.
Ingen Audiofil dröm precis men mycket ljud för pengarna:p

Det får bli till ersättning för Logitech Z-5400 och mini systemet för riktiga komponenter skall det vara, z5400 köptes år 2005!

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
8263
August 12, 2011 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

Såklart. 🙂

PID-reglering av temperaturen kommer öka användarvänligheten och kvalitén med minst 1000% (tusen) procent eller så, så värt "jobbet" är det verkligen om man bryr sig om sitt kaffe. Nuvarande termostat "reglerar" temperaturen mellan kanske knappa 90°C och drygt 100°C, så pass högt att vattnet knappt är vatten utan mer ånga som busar ur kokaren. Nej +/-1°C då börjar det lika något. 🙂

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
8264
August 12, 2011 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1268101 wrote: Såklart. 🙂

PID-reglering av temperaturen kommer öka användarvänligheten och kvalitén med minst 1000% (tusen) procent eller så, så värt "jobbet" är det verkligen om man bryr sig om sitt kaffe. Nuvarande termostat "reglerar" temperaturen mellan kanske knappa 90°C och drygt 100°C, så pass högt att vattnet knappt är vatten utan mer ånga som busar ur kokaren. Nej +/-1°C då börjar det lika något. 🙂

En äkta finsmakare, själv har man bara en vanlig kaffebryggare man dricker sina 4 morgonkoppar från 😀

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
8265
August 12, 2011 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Usch, blir nog minst en kanna utspädd kreosot om dagen...

Här är i alla fall en ritning gjord W7'ans Paint.

[Image Can Not Be Found]

Elementen köpta från HiFiKit.se är Eminence Kappa 15, Alpha 6 & APT-80.

Får se vad Engbergs säger om kvaliteten på ritningen måndag nästa vecka, behövs inget CAD-program för en så enkel konstruktion endå har jag gått ett par år i KTS Katrineholm.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
8266
August 12, 2011 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Äntligen 3v semester!

Idag har jag mest kört omkring utan att gjort så mycket på jobbet. Började en vända till Hallsberg, sen Örebro, Västerås, Köping, Västerås. En kortdag med "få" mil, blev bara runt 35 mil.

Hann springa över gräsmattan en vända med gräsklipparen. Är nu 4 v och 2 dagar sedan den såddes och den är väldigt fin.

Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
8267
August 12, 2011 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag åkte jag tåg i 4½h, köpte en bil, och sen körde hem den i 6h. Det tog hela dagen kan man lugnt säga.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
8268
August 13, 2011 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelat L4D singelspel med 3 dumma botar i Expert level och klarat hela uppdraget utan att dö. Nästan stolt över mig själv, men det är No Mercy uppdraget så det är långt från det svåraste. Om man ska klara det så hänger det på hur korkade botarna är

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
8269
August 13, 2011 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

109.1MHz BCLK igenom wPrime med en 2600K. Mycket nöjd med mig själv för tillfället.
http://hwbot.org/submission/2198521_

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8270
August 14, 2011 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1268147 wrote: 109.1MHz BCLK igenom wPrime med en 2600K. Mycket nöjd med mig själv för tillfället.
http://hwbot.org/submission/2198521_

Jag tycker svenskarna kommer ganska långt ner på listorna på dessa sidor. Är vi inte bättre överklockare?

Jonas Klar
Member
Medlem
8271
August 14, 2011 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Viking1962;1268162 wrote: Jag tycker svenskarna kommer ganska långt ner på listorna på dessa sidor. Är vi inte bättre överklockare?

Jag tycker du helt enkelt borde sätta dig in i den aktuella tävlingen. 😉

Det är max x50-multiplier, svårt att ligga top-100 då.

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8272
August 14, 2011 - 1:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine;1268167 wrote: Jag tycker du helt enkelt borde sätta dig in i den aktuella tävlingen. 😉

Det är max x50-multiplier, svårt att ligga top-100 då.

Nja, jag är inte så insatt i det där. Och så är jag själv totalt kass på överklockning. Kanske därför jag bara får min dator 100% stabil vid 400MHz överklock 24/7. 3.7GHz kan gå också, men spelar jag i den klocken så kraschar tunga spel förr eller senare medan benchmark programmen klarar sig bra. När jag var på AMDForumet så tävlade jag för det forumet på HWBot, men tröttnade när siffrorna inte blev så höga som jag hoppades på 🙂

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
8273
August 14, 2011 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

vaknat, druckit en UFC "official energy drink"

Mean Machine, är tillgodokvittot kvar? säljer du fortfarande? det kom inget svar i tråden

Jonas Klar
Member
Medlem
8274
August 14, 2011 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Poontus;1268185 wrote: Mean Machine, är tillgodokvittot kvar? säljer du fortfarande? det kom inget svar i tråden

Bah. Missat det. Var ju iväg och gjorde mig med det idag, faktiskt. Tjejen fick sig en ny skärm. 🙂

Marcus Heinemo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
8275
August 14, 2011 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Lagat bil. Ätit kräftor. Kört bil. Insett att bil inte är hel. 🙁 jag har verkligen svårt att uppskatta bilar just nu.

På den ljusa sidan, noterat att herrn här ovanför har goda chanser till MOA. Är väl danskarna som ger motivation.

Jonas Klar
Member
Medlem
8276
August 14, 2011 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Calathea;1268200 wrote: Lagat bil. Ätit kräftor. Kört bil. Insett att bil inte är hel. 🙁 jag har verkligen svårt att uppskatta bilar just nu.

På den ljusa sidan, noterat att herrn här ovanför har goda chanser till MOA. Är väl danskarna som ger motivation.

Litar alltså på att du inte missat http://hwbot.org/submission/2198810_ heller. 😉

Riggade precis upp samma CPU och minnen på ett Big Bang Marshal, ska in med Hyper-anpassat BIOS och sedan kan jag även ha råkat skruva fast en Kingpin Dominance-pot på minnena. Får se om det blir 1030MHz 6-6-5-18 eller 1170MHz 7-7-7 som gäller imorgon kväll. Ungefär nu inser jag att jag sa godnatt till tjejen för drygt 50 min sen, ska upp om mindre än fem timmar också. Oh the joy. Saknar arbetslösheten vid tillfällen som denna.

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8277
August 15, 2011 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

Fick nyss hem ett brev från TNT på posten...

"Vi har försökt leverera/avhämta din försendelse idag 12/8 kl 1317" - my ass jag var hemma hela dagen i fredags och gick hemifrån strax innan 18:00. När jag ringde och förklarade kunde de komma förbi imorgon och lämna det men jag tackade glatt nej och sa att det är bättre jag hämtar upp paketet själv.

Så säger han åt mig att jag "borde prata med ASUS" om jag är missnöjd, inte är det väl någon från ASUS som levererar paket och ljuger om när dom var här för att leverera ett paket. TNT I'm dynamite...

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
8278
August 15, 2011 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

Lika irriterande är det att såna leveransföretag, inkl Fedex, UPS osv, tror att man sitter hemma hela vardagarna så de kan leverera sakerna utan att höra av sig före. De bara kommer hem till en och är man inte hemma så slänger de en lapp i brevlådan att man själv ska kontakta dem för ny leveranstid. När man gör det får man ofta höra att om man inte hemma dagarna som kommer så kan de komma till eventuellt jobb eller där man för närvarnade är, då går det bra vara lite flexibel. Men tänk då vad lätt det hade varit om idioterna ringde första dagen istället, någon timme eller så före och sa att idag någon gång kommer vi med ett paket...

Nej jag är faktiskt glad när saker skickas med posten, sällan det är några problem där, enkelt och nära att hämta ut paket är det också.

Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
8279
August 15, 2011 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1268223 wrote: Lika irriterande är det att såna leveransföretag, inkl Fedex, UPS osv, tror att man sitter hemma hela vardagarna så de kan leverera sakerna utan att höra av sig före. De bara kommer hem till en och är man inte hemma så slänger de en lapp i brevlådan att man själv ska kontakta dem för ny leveranstid. När man gör det får man ofta höra att om man inte hemma dagarna som kommer så kan de komma till eventuellt jobb eller där man för närvarnade är, då går det bra vara lite flexibel. Men tänk då vad lätt det hade varit om idioterna ringde första dagen istället, någon timme eller så före och sa att idag någon gång kommer vi med ett paket...

Nej jag är faktiskt glad när saker skickas med posten, sällan det är några problem där, enkelt och nära att hämta ut paket är det också.

Var nere och hämtade ut paketet personligen då de erbjöd sig att komma imorgon men då ska jag iväg en timma eller två under dagen och litar inte på att de håller sina tider.

Förklarade för dem att jag, min flickvän och hunden var hemma igår och att vi gick hemifrån strax innan 18:00 för att hälsa på min syster och hennes barn så de kan omöjligt ha kommit förbi i fredags speciellt klockan 13:17 om de inte jobbar sena kvällar. De skulle prata med chauffören i alla fall, inte för att det hjälper i det stora hela men ändå.

Vad du säger om posten håller jag med om, jag föredrar faktiskt posten före andra alternativ speciellt hemleveranser för det suger ju totalt.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
8280
August 15, 2011 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

Gick till Engbergs innan det började regna, slarvigt av mig att inte ringa före, dom har två anställda och mycket fina saker som skymtade inne i snickeriet, är väll på semester antar jag.
Får kolla upp Trätekniska eller något annat alternativ då.

Beställde SACD-spelaren Onkyo C-S5VL från Hembiobutiken.

Apropå knepiga transportbolag så föredrar jag också Posten numera.

Mitt dyraste köp efter Nissan Almeran var en Japansk LP-spelare med fem Lasrar och servostyrda speglar från ELP Corporation som kom med UPS, över tretusen för bara frakten och killarna rullade kartongen på högkant medans jag gav min signatur på padden.
Jaja, det gick ju bra efter den långa resan och en grov bult på undersidan till transportlås hade den tänkte jag så jag anlitade dom för att skicka ett par B&W stativare till en man i norra Sverige.
Det vart en reklamation med fotobevis efter att den tagit en svängom och dansat tango i Finland först och hamnat med trasigt innehåll i norra Sverige igen.

Därefter vägrar jag skicka stora dyrbara saker med posten, UPS eller Fedex och försöker lösa det genom personliga träffar med bil halvvägs eller hämtning hos mig.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 290
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL