February 12, 2003
Fedex brukar funka rätt bra för egen del för det mesta. UPS likaså, om det är expressfrakt, annars är de lika kassa som DHL (som annars är sämst, alla kategorier). Min postkille brukar köra ut EMS/Företagspaket till mig, lämna det på trappen, lägga något tungt på avit så det inte blåser iväg och skriva "skriv på och lägg på lådan". Så... Posten pwns.
September 9, 2009
Mean Machine;1268233 wrote: Fedex brukar funka rätt bra för egen del för det mesta. UPS likaså, om det är expressfrakt, annars är de lika kassa som DHL (som annars är sämst, alla kategorier). Min postkille brukar köra ut EMS/Företagspaket till mig, lämna det på trappen, lägga något tungt på avit så det inte blåser iväg och skriva "skriv på och lägg på lådan". Så... Posten pwns.
Antar att postis känner dig då? Min hund har bränt alla broar med min brevbärare då han ryter till varje gång någonting faller ned i brevlådan 😀
February 12, 2003
smartidiot89;1268237 wrote: Antar att postis känner dig då? Min hund har bränt alla broar med min brevbärare då han ryter till varje gång någonting faller ned i brevlådan 😀
Inte mer än lite ytligt, min brevlåda är 75 meter ifrån huset, så han har ju inte varit här allt för ofta, direkt.
February 12, 2003
Lagt tre timmar på att försöka kräma ur 0.1MHz BCLK mer ur min 2600K. Utan att lyckas. Lagt två timmar på att försöka få skiten att köra tightare timings än 7-7-6-18 vid 1024MHz, inklusive -60c på minnena. Utan att lyckas. Det enda som kvarstår är att lära sig och tweaka på riktigt. Det blir svårt.
Å andra sidan, den första kvarten när jag körde satte jag ett resultat som innebär ledning i wPrime-kategorin i MOA-HWBOT-kvalet. Ett av tre är ok. För tillfället.
June 23, 2002
Ombesiktning av vår Golf, var inne i ca. 2min innan min ens bokade tid hade börjat. Inga som helst problem, bra betalt, 100kr/minuten. Var nästan så han skämdes.
Efter det var det bara att bege sig hem och fortsätta renoveringen i köket, satt i diskho och kopplat in vatten och avlopp samt slipat och spacklat.
October 22, 2002
Fått hem 8 pallar tegel, takpapp, diverse virke samt lite stegar.
Hämtat plåten som behövs dvs, hängrännor, stuprör, lövrens, takfotsplåt, underplåt till skorsten, vindskiveplåt samt lite rörböjar.
Har nu ikväll varit och plockat ner samt kört hem ca: 12m byggnadsställning hos brorsan.
October 22, 2002
Började med att sätta upp delar av ställningen. Var sen en vända till Västerås för att hämta sista plåten samt 10m byggnadsställning och ett par presenningar.
Hemma så böt släpkärra och åkte en vända till returen samt besökte lokala bygghandeln där jag köpte en låda skruv. Sen byggde jag klart ställningen som jag hämtade igår.
Nu har jag, pappa och svärfar plockat av allt tegel på taket, ca: 190 kvadratmeter samt lagt presenning på södersidan där solen gått hårdast åt pappen. Plockade av och slängde i allt i en traktorkärra tog knappt 1,5h.
Snorch;1268365 wrote: Bytt drivknut och lagerstöd på vänster sida på en Saab 9000, jobbigt värre...
Hehehe, jomenvisst.. Som att dricka kall pilsner en varm sommardag..
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
Pressat skiten ur ASUS GTX 580 Matrix. Det var inte speciellt svårt, men exemplaret var inte speciellt fantastiskt heller. "Endast" 1510/1340 i 3DMark 11.
http://hwbot.org/submission/2200493_
Kommit trea i HWBots MOA-kval och vunnit ett MSI GTX 570 Twin Frozr II/OC, inte helt fel det heller. Stör mig lite på att jag hade vunnit hela skiten om jag hade kunnat wPrime bättre, men wth. Får åka dit ändå. 🙂
October 22, 2002
Fre-sön
Bytt taket (ca:195kvadrat) på kåken tillsammans med en kompis. Jag och farsan började redan i torsdags med att plocka av teglet. Sen har det rullat på, av med all läkt, bytt 30-50 cm i takfoten, nya rännor, fotplåt, ny läkt, nya pannor. Kvar att göra är att sätta dit vindskivorna samt stuprör.
Om vädret hade varit lite trevligare så hade vi blivit klara med 38 mm regn mellan kl 14 fredag till kl 15 lördag gör att tar lite längre tid. Effektiv tid blev 30h x 2man + 4-5h handräckning av svärfar.
Idag blir det att köra en "par" vändor till returen med gamla läkten, takfotsbrädorna, vindskivorna samt lite gammal papp, plast och annat skräp.
December 7, 2009
Mean Machine;1268416 wrote: Stör mig lite på att jag hade vunnit hela skiten om jag hade kunnat wPrime bättre, men wth. Får åka dit ändå. 🙂
Du gjorde ett bra försök iaf. 110 bclk genom wprime är inte fy skam!
För egen del har jag just lärt mig att macrot "^C^C_qsave ^C^C_close" kopplat till ctrl+q spar å stänger dokument helt automagiskt i Autocad. Spar mig flera sekunder per ritning 😀 Borde kika mer på kortkommandon.
August 16, 2003
idag har jag som vanligt sovit bort hela dagen (gick upp efter 17 i alla fall)
sen så kraschade jag nästan motorcykeln...:
jag skulle posta några brev, tar motorcykeln bort till företagscentret, men då är det någon buss som har läckt ut någon såphal sörja över vägen, så i en rondell så var jag sjukt nära att köra omkull, jag tror att det var framdäcket som började glida iväg, det var så illa så att vänster ben hoppade av fotpinnen och sträcktes rakt ut på något konstigt sätt.
Men det som räddade mig måste ha varit att detta spår av sörja var kanske runt 25-30 cm brett, så när jag väl kom utanför så återfick däcket greppet 🙂
1 Guest(s)