October 22, 2002
Tisdag
Körde tillbaka 10m byggnadsställning till kompisen jobb. Var två vändor till returen med den gamla läkten. På kvällen tränade jag fotboll för första gången på 8 år. Satans så jobbigt det var men samtidigt riktigt skoj.
Efter träningen så käkade vi lite kräftor för att sen göra 12 liter äppelmos.
August 16, 2003
kört tre lass med ris till återvinningen, tre av kanske totalt 15 som behöver göras på en månad om jag skulle få rensa så som jag vill.
fastnat i bilkö så att jag kom sent till pizzerian så att min pizza inte var nygräddad längre, fick så ont om tid så att jag inte hann med att äta den innan jobbet.
installerat mina nya minnen 8GB 1333MHz -> 8GB 1600MHz köpte dom i en förhoppning om att lösa mina skumma frysningar, och nu när jag var inne i BIOS så hittade jag en inställning som stog misstänkt tokigt som troligtvis har orsakat en massa BSOD senaste halvåret, så sjukt klantigt, aja, jag fick dom nya 1600MHz minnena billigt 🙂
July 14, 2005
Tragiskt, en Kvinna (som jag uppfattade det) blev påkörd i korsningen i kvarteret där jag bor
Hörde bara dämpad duns vilket jag först trodde var från en bildörr eftersom min lägenhet vetter åt motsatt håll, men när jag kom ut så var där två ambulanser och en polisbil hjälpte offret.
Skriken och klagandet från denne personen borde hålla trafikanterna ifrån att speeda i backen ett tag hoppas jag.
Surströmingsfesten vi grannar tänkt ha i kväll får säkert en bittrare eftersmak med mindre lättsamt prat efter detta.
July 14, 2005
Ljusdalsposten får nog reda ut det under fredagen men i det här fallet var nog "offret" glad att hon orkade skrika så pass.
Surströmmingsfesten var uppskattad av alla deltagare och riktigt gott även om lättölen inte fick bort den omisskännliga lukten ur näsan på ett bra tag.
August 16, 2003
igår körde jag 53 mil med motorcykeln, lite orutinerat att påbörja den sträckan vid 19:00 med ett tonat visir, så 30 mil blev i mörker "med solglasögon" bara tur att jag några dagar tidigare hade upptäckt och bytt en trasig helljus lampa, annars hade det blivit lite väl mörkt...
och jag har nu upptäckt att jag nu på bakdäcket kör på corden... dags att byta 😀
[Image Can Not Be Found]
idag blev en skitdag, morsan var på dåligt humör och klagade på allt (telefon, dator med mera...)
sen var farsan på sämre humör och skulle gnälla och skrika om allt möjligt.
och för att göra min dag ännu sämre så strular det med en retur hos en firma
---------
detta skrev jag för 24 timmar sedan men blev aldrig postat, (skulle lägga till bilden men orkade inte igår) så jag fortsatte gårdagsnatten med att dricka öl och för att bli på bättre humör så tog jag 15mg valium och så tog jag och blandade tequila, jägermeister och Minttu vart väl totalt minst en deciliter och smakade förvånansvärt bra torots den konstiga blandningen 😀 sen tog natten slut ganska så snabbt.
och idag vaknade jag av att min Xoom inte hade avslutat navigatorfunktionen, så helt plötsligt på morgonen "Om tvåhundra meter sväng vänster" xD
sen mer svärande över att Schenker supporten inte säger samma sak som Schenker ombudet, bara trassel med min retur...
sen gym och Nu dator 🙂 (no.life? xD)
October 22, 2002
Tisdag:
Krånglat lite med mormors bil innan den ville hoppa igång. Tvättat den samt besiktat den. Nu blir det försäljning av bilen.
Hann även med att köra hem 5 kubik ved samt kasta in det i källaren och trava upp veden.
Onsdag:
Pappa ringde och väckte mig och berättade att min farmor somnade in i natt vid 3-tiden. Det var skönt att hon fick kila vidare.
Idag har jag varit och köpt kantsten (RV6) samt hämtat upp plåten som ska vara runt skorstenen.
Nu blir det lite mat innan jag ska ut och plocka av stenen samt åka och lämna tillbaka lite verktyg till kompisen.
July 30, 2010
Detta gjordes förra veckan. Är på en åtgärd (för att få sossbidrag) och flyttar runt saker i kommunen, en del saker ska slängas och då får vi ta det vi vill ha det. Jag tog hand om ett väldigt stort hörnskrivbord (tredelat) som vägde bly minst sagt. Man får väl plats med tre datorset om man vill, men det får bli två för min del när Bulldozer kommer nån dag. Efter många timmar med svett och svordomar så fick jag ihop det till slut :D. Ibland borde man ha mer än två armar kändes det som
August 16, 2003
@Viking1962 kombinationen Socialbidrag och köpa dom senaste datorkomponenterna känns lite främmande för mig :S
---
bytt däck på motorcykeln, sprungit en mil, gymmat på det, sågat ner ett halvt träd och kört en vända till återvinningen med kvistarna (veden sparas givetvis)
nu dricker jag öl och har "the dead zone" marathon xD
July 30, 2010
Poontus;1268954 wrote: @Viking1962 kombinationen Socialbidrag och köpa dom senaste datorkomponenterna känns lite främmande för mig :S
---
bytt däck på motorcykeln, sprungit en mil, gymmat på det, sågat ner ett halvt träd och kört en vända till återvinningen med kvistarna (veden sparas givetvis)
nu dricker jag öl och har "the dead zone" marathon xD
jasså? jag kan med extra ansträngning lägga undan ca 300 - 500:-/månad men då får jag leva på makaroner och köttbullar hela månaden :D. Jag kan om jag vill få gratis mat på Altona just för att jag bara har sossbidrag och då skulle jag kunna spara över 1000:-, men så dum är jag som inte gör det
October 22, 2002
Avslutat en sk. "Hell Week" på jobbet. 5 dagar som varit runt 14h långa samt snittat 4h sömn per natt sen i söndags.
Onsdagen var värst med 9 lossningar (Söderfors, Tierp, 3x Gävle, Hofors, 3x Sandviken) och 6 lastningar (Sandviken, 5x Gävle). Hann med att lossa ett ekipage (bil+släp) + ett släp samt lasta upp ett ekipage. 15,5h och 57 mil senare så var man åter hemma.
Nu blir det en öl och "dö" i soffan.
July 30, 2010
alrik;1269040 wrote: Avslutat en sk. "Hell Week" på jobbet. 5 dagar som varit runt 14h långa samt snittat 4h sömn per natt sen i söndags.
Onsdagen var värst med 9 lossningar (Söderfors, Tierp, 3x Gävle, Hofors, 3x Sandviken) och 6 lastningar (Sandviken, 5x Gävle). Hann med att lossa ett ekipage (bil+släp) + ett släp samt lasta upp ett ekipage. 15,5h och 57 mil senare så var man åter hemma.
Nu blir det en öl och "dö" i soffan.
Du kör långtradare eller nåt? För lite sömn kan vara farligt. Det hände en olycka med just långtradare utanför Västervik (där jag bor) där föraren troligen hade somnat. Skyddsräckena vid vägkanten blev det bara skit av och lastbilen välte. Tur nog så vara det på natten det hände. Tog ca sex timmar att återställa vägen till körbart skick
October 22, 2002
Viking1962;1269050 wrote: Du kör långtradare eller nåt? För lite sömn kan vara farligt. Det hände en olycka med just långtradare utanför Västervik (där jag bor) där föraren troligen hade somnat. Skyddsräckena vid vägkanten blev det bara skit av och lastbilen välte. Tur nog så vara det på natten det hände. Tog ca sex timmar att återställa vägen till körbart skick
Någon form av moralkaka?!?
Hur trött man blir är väldigt personligt och lika så hur mycket man sover i normalfallet.
Själv så snittar jag 5,5-6,5h sömn i normalfallet samt har aldrig haft en tendens att vara dåsig vid ratten under mina 9 år i hytten. Då har jag kört de flesta tider på dygnet. Det som varit mest jobbigt är när jag började kl: 00 och jobbade till 11,30.
Korta ner sömnen går utmärkt under en begränsad tid men inget jag skulle vilja göra på daglig basis. Normalfallet så jobbar jag 3 dagar i veckan för mina 40h. Denna vecka blev de 68h men de beror på en sjukskrivning och en pappaledighet, nästa vecka är normal med enbart 3 dagar.
September 9, 2009
alrik;1269057 wrote:
Själv så snittar jag 5,5-6,5h sömn i normalfallet samt har aldrig haft en tendens att vara dåsig vid ratten under mina 9 år i hytten. Då har jag kört de flesta tider på dygnet. Det som varit mest jobbigt är när jag började kl: 00 och jobbade till 11,30.Korta ner sömnen går utmärkt under en begränsad tid men inget jag skulle vilja göra på daglig basis. Normalfallet så jobbar jag 3 dagar i veckan för mina 40h. Denna vecka blev de 68h men de beror på en sjukskrivning och en pappaledighet, nästa vecka är normal med enbart 3 dagar.
Förr behövde jag också runt 5,5-6 timmar sömn per natt sen bara slog de till så var jag uppe i 8-9 timmar. Så senaste 2 åren har jag behövt jävligt lång sömn vilket är mindre ball faktiskt. 😛
1 Guest(s)