July 30, 2010
XP fyller 10 år idag den 25:e och jag använder fortfarande XP (fast x64 versionen då), grattis XP :D. I övrigt nu när jag har två datorer så håller jag på att tanka ner testversionen av Windows 8 x64 från softpedia.com. Kör just nu Linux Mint 11 på denna burk som jag laddar ner på. Känns lite småsegt då grafikkortet är ett Asus 3870
Edit:
Det lilla jag testade Windows 8 äcklade mig. Om det kommer att se ut så där så lär dom inte få några pengar av mig.
Fyllt 46 och servat besökarna som kikade in..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 30, 2010
Swedish Berserk;1270800 wrote: Lyckades givetvis komma åt någon knapp när Xubuntu körde en diskkontroll..... Så blev till att ta bort det och köra Linux Mint 11 istället!
[Image Can Not Be Found]
Ser att du har lite uppdateringar att hämta ner på den bilden du visar :). Testade själv ett ett annat Linux med namn Mageia som Delph1 skrev om. Var lite svårt att få skiten att funka först trots att jag valde rätt drivrutin för grafikkortet men den funkade inget vidare i alla fall. Då är Linux Mint klart bättre när det gäller kompatibiliteten (blev bara massa skräp på skärmen med Mageia)
October 14, 2010
Viking1962;1270801 wrote: Ser att du har lite uppdateringar att hämta ner på den bilden du visar :). Testade själv ett ett annat Linux med namn Mageia som Delph1 skrev om. Var lite svårt att få skiten att funka först trots att jag valde rätt drivrutin för grafikkortet men den funkade inget vidare i alla fall. Då är Linux Mint klart bättre när det gäller kompatibiliteten (blev bara massa skräp på skärmen med Mageia)
Jo jag såg det. 🙂 Dock är där problem med Linux Mint. Den loggar ut en med jämna mellanrum plus att den total hänger hela datorn ibland. Det har hänt tre gånger. Nej nu börjar man ångra sig att man flyttade ifrån Ubuntu 10.04. 🙁
November 27, 2003
Swedish Berserk;1270817 wrote: Jo jag såg det. 🙂 Dock är där problem med Linux Mint. Den loggar ut en med jämna mellanrum plus att den total hänger hela datorn ibland. Det har hänt tre gånger. Nej nu börjar man ångra sig att man flyttade ifrån Ubuntu 10.04. 🙁
Mageia är väl inte riktigt färdigt än, även om version 1 är förvånandsvärt mogen. Har du provat Ubuntu 11.10 ? Det får mycket lovord, till skillnad från 11.04 som fick mycket gnäll över buggar.
July 30, 2010
Swedish Berserk;1270817 wrote: Jo jag såg det. 🙂 Dock är där problem med Linux Mint. Den loggar ut en med jämna mellanrum plus att den total hänger hela datorn ibland. Det har hänt tre gånger. Nej nu börjar man ångra sig att man flyttade ifrån Ubuntu 10.04. 🙁
Har aldrig hängt sig för mig. Mycket konstigt att ett så stabilt system inte funkar för dig
August 16, 2003
Etk-Tis;1270866 wrote: Då börjar man undra hur en dålig arbetsdag är .
😀
ja, antingen kanske en där ingenting alls händer så att det är (för) långtråkitgt.
eller om man får en flaska i huvudet kvalar nog också in som en "dålig arbetsdag"
nu hade jag turen att det var en tjej och inte en huligan som sparkade mig så jag har än inte sett något blåmärke, men skoavtrycken syntes tydligt på byxorna, jag har dokumenterat samt skrivit ner vittnesuppgifter som kan intyga att hon sparkade mig, jag gör ingen anmälan men hon nämnde något om att anmäla mig för **vervåld, jo men lycka till rixpucko som som har sparkat på mig... (skulle resultera i att jag gör en anmälan = hon lär torska på det...) (kan tilläggas att jag inte har slagit människan, bara släpat ut henne efter flertalet uppmaningar att lämna efter att ha uppfört sig som ett svin)
edit: idag; jobbat, hände ingenting, men skönt att få vila upp sig så det var ändå en helt okej dag 😀
dock så har jag svurit rejält över idioterna som på hemvägen hade släpat ut stenar, soptunnor, skyltar och vedträn ut i gatan, jag råkade köra på ett litet vedträ som låg lite innan all den andra skiten, men sådant gör mig förbannad, jag åkte runt lite hed hel-lysena för att se om jag skulle hitta dom kräken, inget resultat denna gång (tog ju en jävel på bar gärning förra gången, jag skrämde nog skiten ur honom då jag körde gasen i botten efter honom på småvägar, sen sprang han in på någon tomt mellan två villor och försvann....^^)
1 Guest(s)