November 27, 2003
Studerat brevet från Hyresgästföreningen. Om hyreshöjning som hyresvärden vill genomföra går igenom kommer jag nog spendera våren med att leta efter en bostad att köpa. Löjligt, men det positiva är väl att jag faktiskt tar tag i något jag funderat på ganska länge.
Annars sitter jag väl och väntar på att en forskare ska komma tillbaka från USA så jag kan intervjua honom någon gång. Vill bli klar med artikeln någon gång.
Har också nästan blivit klar med uppdateringen av Datorbyggarskolan. Nu ska länkar och någon bild till justeras bara.
February 12, 2003
Jobbat och fått hem två brev. Ett från Transportstyrelsen där de tycker att jag ska betala en felparkeringsavgift från typ Augusti, ett från Länsförsäkringar där de anstränger sig så hårt att ragga upp mig som kund att de ringat in det viktigaste för mig med rosa markerpenna.
July 30, 2010
@Delph1
Min hyra har gått upp 786:- sedan 1985 (eller ca 30,2kr per år sedan jag flyttade in) så jag ska nog inte klaga så mycket. Jag bor i en insatslägenhet där ett par hus ägs av en privat liten förening med mycket låg hyra. Bor i en 1:a vilket jag klarar mig på fint som singelmänniska + katten förståss
September 29, 2011
I går svor jag över däckfirmor , som drar hjulbultar 👿 med 3 meter dragskaft . brukar dra moment när sambon kommer från däckskiftet , men i sommras blev det inte fixat , och ongrar mig nu , men det här blir det sista nu , köpte vinterfälgar till henne , så nu blir det momentraget 120 Nm
November 27, 2003
Viking1962;1271455 wrote: @Delph1
Min hyra har gått upp 786:- sedan 1985 (eller ca 30,2kr per år sedan jag flyttade in) så jag ska nog inte klaga så mycket. Jag bor i en insatslägenhet där ett par hus ägs av en privat liten förening med mycket låg hyra. Bor i en 1:a vilket jag klarar mig på fint som singelmänniska + katten förståss
Men tjena, det var inte mycket. Min hyra har nog gått upp 550 under de tre år jag bott här, vilket inte är så farligt, men den nya höjningen kommer nog blir mer än det tillsammans.
March 10, 2003
Min lght öker i pris med runt 300 varje år nu, fast finns inte många alternativt heller så (kommunalt bolag som äger 80% av stan och klagar på att de gör för liten vinst "Varbergs Bostad AB 2008 redovisade en skattemässig vinst på 34,1 miljoner kronor 2010"). Tycker jag bor billigt med tanke på att jag betalar runt 5300kr för en 3a på 75kvm.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 12, 2003
Kört lite för fort på väg hem från jobbet, stoppad av civilare. Tog ett varv extra i rondellen när en bil tvunget ville hänga efter, då var jag säker på att det var en polis också... Vet att de alltid frågar vart man är på väg, så jag tänkte damma av "jag ska till tjejen och ligga", men ångrade mig lite när det var en tjej som kom och började förhöra mig. Hon yttrade sig "det gick lite fort där, du snittade 95km/h hela vägen från Flemingsberg, det är 70 där", sedan en stunds tystnad där jag såg lite skyldig och skamsen ut, varefter hon klämde ur sig "men jag skriver inte ut några böter på det, ser dock till att du får det nästa gång du kör för fort". Är mest glad att de inte var där igår, kan ha råkat köra ikapp en smula med en Impreza WRX STI. 😉
I övrigt har jag festat till det med livet och blivit guldkund på Länsförsäkringar. Intressant att jag först inte tänkte ta deras privata banktjänster, men när jag såg att om jag skulle signa upp mig på även det skulle jag få bankkorten gratis (dvs det enda som kostar med LF Bank privat ändå, men har även ett företagskonto, sparar mig 400 + 280:- om året), 15% på alla försäkringar (blir 1500:- per år), allt det om jag la till en tjänst i princip utan kostnad, kändes det helt okej.
August 16, 2003
sovit bort det mesta av dagen... gick upp efter 16
spelat MW3 som jag har haft problem med att spelet fryser till ibland, 0.5-10sec, jag har testat att klocka ner vRAM, GPU, höja spänningen på GPU, utan resultat, men så testade jag att höja vCore på processorn ett steg, och då upphörde problemen, lustigt då andra spel + stabilitetstest har klarat inställningarna som jag kört med...
tänkte träna, funderade på att gå redan vid 18:00, men skjöt på det hela tiden, slutade med att jag kom till gymmet runt 03, blev ett skitdåligt träningspass...
jag har även fått en asseriös skrivelse på två sidor, summerat: farsan föreslår att jag ska betala 3000kr i månaden hemma, skrivelsen som var så seriös med namn datum kalkyler och allt som hör därtill, det enda som saknades var en handskriven signatur + namnförtydligande.
jag visade den för morsan, hon svor ("men för fan, jag orkar inte änns läsa det där, är det inte bättre att han pratar med er istället?")
aja, jag har bott hemma med ~hög lön i över 4 år utan att ha behövt betala, i ~3år hade jag dessutom fri bil (tills jag krockade den 😀 ) så jag ska nog inte klaga 😛 (trots mycket slösande av pengar så har jag nog lagt undan en halv mille, en bostadsrätt närmar sig) 🙂
October 22, 2002
Bytt till vinterdäck på min ena släpkärra. Besökt returen och slängt lite saker. Tagit bilder på 940:in som ska ut på blocket.
Mot kvällningen så gjorde jag och tjejen köttbullar på 1kg köttfärs samt pannbiffar med bacon och fetaost i på 1kg köttfärs. Resultatet blev kanongott!
1 Guest(s)