September 9, 2009
Viking1962;1271750 wrote: @smartidiot89
Nå, hur var spelet då? är det sant om internet lägger av så kan man inte spela spelet? det finns ju några bra alternativ till Diablo III
Det kan jag inte svara på, det är trotsallt bara Beta... Jag gissar på att de kommer köra samma grej som med Starcraft 2, du kan spela offline men achievements inaktiveras.
Överlag så är det en värdig ersättare till Diablo II 🙂 Samma spelstuk, hack'n'slash men med lite bättre och djupare combatsystem än tidigare måste jag säga. Man sögs in rätt fort, synd att man spelade ut Beta-content på lite mindre än 2 timmar bara 🙁
March 10, 2003
Det är bekräftat att du kommer inte kunna köra offline alls då dina karaktärer sparas på battlenet. Blir det disconnect så kommer du om du inte reconnectar bli resetad till närmaste checkpoint. Du förlorar då all progress som skett från den sparpunkten. Då de kör checkpoints och inte vanlig sätt för att spara så kan man i värsta fall förlora väldigt mycket xp och ett bra loot, om ett sådant har råkat droppas.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 9, 2009
Ctrl;1271799 wrote: Det är bekräftat att du kommer inte kunna köra offline alls då dina karaktärer sparas på battlenet. Blir det disconnect så kommer du om du inte reconnectar bli resetad till närmaste checkpoint. Du förlorar då all progress som skett från den sparpunkten. Då de kör checkpoints och inte vanlig sätt för att spara så kan man i värsta fall förlora väldigt mycket xp och ett bra loot, om ett sådant har råkat droppas.
Har du nån länk på det? Vet att det är så på betan iaf, hoppas inte de tar över det till slutversionen. Är tanken att single-player mode försvinner helt då eller vad, förstår faktiskt inte logiken i detta (förutom idiotiskt DRM-skit).
March 10, 2003
Står lite varstans, bland annat står det på Fz i denna nyheten. http://www.fz.se/artiklar/nyhe.....erhetsskal
Det har gått att läsa om hur D3 kommer vara sedan de släppte betan lös. Detta gjorde mig lite fundersam, men förhoppningsvis är det inte lika farligt som det låter.
http://www.fz.se/artiklar/nyhe.....ed-gamepad
SP mode kommer att finnas, dock så måste du vara online konstant på Battlenet. Samt att det kommer vara checkpoint baserat sparsystem som jag sade innan. Dvs om du förlorar internet kommer du att hamna på senaste checkpoint som en reset. Har t.om. för mig att Townportal inte kommer fungera som förr heller. Kanske minns fel dock. Men förr var det ju instant och så, nu skall det väl bli mer som Heartstone i WoW?
http://www.diablowiki.net/Ston....._of_Recall
Jag ser faktiskt mer fram emot Torchlight 2 ärligt talat. Kanske för att jag inte spelade så mycket diablo som de flesta andra förr. Spelade mest andra spel då.
Edit: En stor orsak till att jag inte kommer spela D3 blir nog att man endast verkar kunna vara 4 som spelar ihop max. Iaf med de uppgifter Blizzard lämnat hittills
Edit: Hittade en större artikel angående konstant Online.
http://multiplayerblog.mtv.com.....uirements/
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 9, 2009
Stone of Recall tar 10 sekunder att använda och skapar en portal så du kan gå tillbaka dit du var. Jag är väl en av få som tycker det är bra att den inte är instant 😛 Betan är rätt "avskalad" från fulla versionen, men undrar du över något annat är det bara fråga jag är inte bunden till nån NDA.
Gällande din sista länk där om single-player undrar jag hur de tänker. Hans resongemang om single-player låter bara knäppt.
October 14, 2010
Blev klar med HTPC igår kände mig nöjd då med den.
Startar den idag och får direkt error meddelanden i Ubuntu. Tydligen är det något sektor fel på hårddisken. Så denna hårddisk som köptes för ca 3 veckor sen har tydligen redan gett upp. Nej nu lägger jag nog ner detta HTPC projektet till ett annat tillfälle.
🙁
July 30, 2010
Swedish Berserk;1272077 wrote: Blev klar med HTPC igår kände mig nöjd då med den.
Startar den idag och får direkt error meddelanden i Ubuntu. Tydligen är det något sektor fel på hårddisken. Så denna hårddisk som köptes för ca 3 veckor sen har tydligen redan gett upp. Nej nu lägger jag nog ner detta HTPC projektet till ett annat tillfälle.
🙁
Du har väl garanti kvar? fast det är lite svårt att hitta en ny i ersättning just nu
October 14, 2010
Viking1962;1272078 wrote: Du har väl garanti kvar? fast det är lite svårt att hitta en ny i ersättning just nu
Jo det har jag. Men man tappade sugen helt nu faktiskt. Har varit så mycket handpåläggning för att få den till att gå bra och när man väl är nöjd så lägger hårddisken av. Nej blir nog till att försöka få pengarna tillbaka alternativt ta en ersättningsdisk och köra i speldatorn.
July 30, 2010
Swedish Berserk;1272080 wrote: Jo det har jag. Men man tappade sugen helt nu faktiskt. Har varit så mycket handpåläggning för att få den till att gå bra och när man väl är nöjd så lägger hårddisken av. Nej blir nog till att försöka få pengarna tillbaka alternativt ta en ersättningsdisk och köra i speldatorn.
Själv fick äntligen tag på killen som säljer sina diskar för 200:- + 55:- frakt. Jag säger inte vem han är förrän jag fått mina diskar. Efter det kan du få köpa en av honom billigt som det bara går. Han verkar ha fler än två verkar det som ;). Om han läser detta så kanske han kontaktar dig också, vem vet
1 Guest(s)