October 22, 2002
Mean Machine;1272131 wrote: Förundrats över hur svårt folk kan ha det att blända av vid möten. Bländat samtliga tillbaka. Planerat inköp av feta fjärrlysen gånger massor för att kunna bländas mer.
Folk kommer ändå att blända av när dom känner för det...
Jag vet eftersom jag har bra lysen på personbilen samt mera lysen på lastbilen. Det syns väldigt bra när jag bländar av och då brukar jag inte blända av tidigt utan snarare direkt efter den mötande har bländat av alternativt när jag tycker hans lysen har blivit irriterande. Dock så borde mina lysen vara störande före och således bör mötande blända av tidigare men icke. Är några gånger per dag jag bländar av först för att sen få blinka till ett par gånger för att mötande ska fatta att dom ska blända av.
Dom som inte bländar av alls får "några" watt tillbaka mot sig...
Det som jag tycker nästan är värre är folk som bländar av direkt när dom ser mötande trots att det kan vara 3-4km kvar till själva mötet.
Konstaterat att det blir vitt och juligt på julskyltningen ikväll..
Från köket idag vid 10.00:
[Image Can Not Be Found]
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 9, 2009
Mean Machine;1272131 wrote: Förundrats över hur svårt folk kan ha det att blända av vid möten. Bländat samtliga tillbaka. Planerat inköp av feta fjärrlysen gånger massor för att kunna bländas mer.
Jo tack, var inte direkt trevligt att åka hem från Dreamhack inatt, att folk inte bländar av gör ju bara saken roligare.
March 14, 2001
Det blev lite snö här ändå, men så lite att det bara fläckvis täcker parkeringen här utan för och nu börjar det klarna upp. 🙂
Lyckades tidigare idag tappa en oöppnad 1.5 liters cocacolaflaska rätt ner på en aluminiumlåda med skarpa kanter, två små hål och ett jäkla sprut från dessa och golv, bord, fönster, väggar och tak blev full i cola. När det väl sprutat klart var det inte mer än kanske en deciliter kvar i flaskan. Det var lite kul för stunden innan jag insåg hur mycket det hade sprutat ner. :p
December 7, 2009
Lämnat in bilen för rengöring av vevhusventilation, fått tillbaka den påfylld med 1L olja, spänd handbroms och förhoppningsvis rengjord ventilation för halva överenskomna priset. Nästan så man blir lite misstänksam 🙂 Återstår å se om oljeförbrukningen sjunker nu. Hata VAG och deras "1L/100 mil".
October 22, 2002
Calathea;1272344 wrote: Lämnat in bilen för rengöring av vevhusventilation, fått tillbaka den påfylld med 1L olja, spänd handbroms och förhoppningsvis rengjord ventilation för halva överenskomna priset. Nästan så man blir lite misstänksam 🙂 Återstår å se om oljeförbrukningen sjunker nu. Hata VAG och deras "1L/100 mil".
"Helt normalt" som dom säger. 1 liter på 1000 mil är ok.
OnT:
Fyller år.
February 12, 2003
Avslutat karriären på Telecomputing med att göra min chef förbannad på riktigt. Det var bara att ducka och springa, ungefär. 😀
Från och med imorgon blir det MSI. Inga mer transportsträckor, inget mer köande på Essingeleden. Inga mer 3000:- i månaden på bensin för att åka till och från jobbet.
August 16, 2003
Mean Machine;1272351 wrote: Avslutat karriären på Telecomputing med att göra min chef förbannad på riktigt. Det var bara att ducka och springa, ungefär. 😀
vad hände?
själv har jag lyckats med att först bli månadens medarbetare, sen någon månad senare fick jag en skriftlig varning 😀
May 13, 2005
Mean Machine;1272353 wrote: Jag drog iväg ett mail med min... något elaka humor. Det skulle bara till min grupp på typ 7-8 pers, men jag fick inte med ändelsen, så den gick iväg till 50-60 pers istället. Det var inte så snällt formulerat, så jag förstår att han blev förbannad.
Stackare.....Fick du focken? :/
1 Guest(s)