July 30, 2010
@Calathea och blossa
Herre gud, drömmer folk om överklockning på nätterna också? 😀
Övrigt:
Jag uppgraderade till Firefox 3.6.25 nyss på den webbläsaren som funkar med min AMD x6 processor. Har Mozilla flera utvecklingsteam eftersom dom släpper både v9.0 och uppdateringar till den väldigt gamla webbläsaren?
December 7, 2009
smartidiot89;1273508 wrote: Självklart Viking, Marcus (Calathea) är inte heller som alla andra små barn som gömmer porrtidningar under sängen, utan har bunkrat upp med vaselin, makaroner och en kvävepott. Det är därför ingen vill röra hans överklockningsutrustning förutom blossa.
Du framställer som alltid saker i sin bästa dager.
Mean Machine;1273555 wrote: Har idag gjort en "reverse Woxxman". Har gått till en butik för att köpa ett moderkort (demoex), vid uppackning hittar jag en helt ny 2500K i sockeln, bara lite kylpastekladd på den. Det var värt 1500:- för det moderkortet, minst sagt. 😀
You lucky bastard! Så mycket tur kan man inte ha, måste vara ett sunkigt 5.2 chip 🙂
November 29, 2003
Cyklade till jobbet 5.4km
Jobbade 05:45-14:00
Cyklade hem 5.4km
Dammtorkade alla ytor i lägenheten
Dammsög hela lägenheten
Torkade golven i hela lägenheten
Skrubbade badrummet
Vattnade blommorna
Gick ut med pappersinsammlingarna
Tog en dusch
Var iväg till Hemköp och handlade
Griljerade julskinkan
Betalade räkningarna
Tog ett par vändor Counter-Strike
March 14, 2001
Insett att jag kan rabbla en massa decimaler av pi utan att egentligen försökt lära mig det. 🙂
Blev lite imponerad när den där Soran rabblade drygt 500 i Musikhjälpen och tänkte lite för mig själv hur många man kan tänkas lära sig, 20st kanske. Kollade upp en hög med decimaler och insåg direkt att 20st nog var tillräckligt många för att komma ihåg. Men jag kollade på de ~30 första och tänkte inte mer på det just då.
En dag eller två senare kom jag på det där igen och försökte komma ihåg dessa 30 och det gick i princip utan problem. Nu har jag "läst" kanske de första 100st ett par gånger i början av veckan och har nu inga problem att rabbla 80-90 på kommando, utan att kollat igenom siffrorna nyligen. 🙂
Det i sig är väl egentligen inte imponerande alls, men jag skulle ändå själv säga att jag har dåligt sifferminne. Som när jag jobbar och ska tanka så slår man in mätarställningen på pumpen. Dessa sex siffror kan jag glömma bort på den tiden det tar att kliva ur bilen och gå till pumpen. 🙄
September 9, 2009
Fy fan, som högst memorerade jag 10 decimaler varför jag gjorde det minns jag inte 😛
Idag har ja gjort så mycket som inte ett jävla skit, någonting som behövs det också ibland! Korkade nyss upp en flaska stark glögg och min hund tyckte det luktade riktigt gott, och försökte stoppa ned både en nos och tunga i flaskan. Hällde upp lite i en skål, han smakade och insåg att det inte var så jävla gott som han trodde (antar jag).
September 9, 2009
Etk-Tis;1273683 wrote: Nån som inte har förstått det här med julen , vi får hoppas att han döms efter julefrid lagen .( förr vart det dubbelt straff för brott begångna på jul ).
Låter vettigt, finns det någon lag som straffar familjen som alltid ska börja bråka och tjafsa på julafton? 😀
August 16, 2003
Poontus;1273680 wrote: Julafton; blev oprovocerat misshandlad 🙁
Etk-Tis;1273683 wrote: Nån som inte har förstått det här med julen , vi får hoppas att han döms efter julefrid lagen .( förr vart det dubbelt straff för brott begångna på jul ).
ja, inte efter den vanliga lagen i alla fall, svinet kom undan...
vi fick dock en annan, men det han hade gjort var inte i närheten så illa.
fick två alvedon direkt efter, när jag kom hem så tog en jag citadon, en aspirin i hopp om att blåmärke lite lättare skulle komma fram och så 50mg av en avslappnande/lätt sömngivande substans, eventuellt en öl på det också, jag fick uppnådd effekt på det och sömnade
tydligen så var min bror extremt oroad, gick och kollade till mig var 30ionde minut så att jag andades :S
sen ramförde han till farsan vad jag hade tagit som blev orolig och ringde skjukvårdsupplysningenen, och dom jävla mupparna skickar efter en ambulans, min bror väcker mig och säger att det är en ambulans påväg, "VAFAN JAG SKA INTE HA NÅGON JÄVLA AMBULANS, JAG SKA SOVA", jag somnar om igen, sen kommer ambulansen, jag vet inte om jag någonsin har varit så förbannad, jag är trött och behöver sova, ska jobba dagen efter, jag har "endast" fått en kraftig högerkrok på kinden, lite svullen men ingen större fara, allt är helt, vad ska jag med en ambulans till?????? kanske inte lämpligt att skriva allt jag i förbannat/nyvaket och trött tillstånd sa, men jag sa bland annat att jag skulle slå ihjäl dom om dom skulle komma in, att det är hemfritsbrott osv, budskapet gick fram och dom försvann fort, tur var väl det, jag vet inte vad jag hade gjort i mitt dåvarande tillstånd, tack vara tabletterna så somnade jag snabbt om igen, utan dom hade jag först legat timmar utan att somna, och sedan ytterligare många timmar efter deras besök innan jag skulle kunna ha somnat om.
nu har jag inte tagit någon värktablett på över ett dygn och det känns okej, och visst ambulanspersonalen gjorde bara sitt jobb, men om dom aldrig kan komma i rimlig tid på annat varför ska dom komma till mig när jag inte behöver någon, då hade jag hellre sett att dom stod och fikade
1 Guest(s)