July 30, 2010
Sitter här och har lite beslutsångest vad jag ska köpa först. Ett Nvidia graffe Zotac 560TI 448 Core eller en ny skärm. Grafikkortet kostar strax över 2400:- med frakten eller vänta en månad och köpa en ny skärm BenQ 1920 x 1080 120Hz TN Panel alt. Dell 1920 x 1200 IPS. Jag är sugen på så mycket men har inte pengar till allting
July 30, 2010
@smartidiot89
Det är ingen uppgradering. Jag ska ha ett kort av av varje och prislappen är perfekt för min del. Jag har ju två datorer som står i min sign. Prestandan är ju runt det 5870 kort jag har redan så 560Ti 448 passar mig bra pris/prestanda. Tittade på ett GF580 först men det kostar för mycket för så lite extra. Men jag köper nog en skärm först trots allt. Grafikkortet finns nog kvar ett tag till
October 22, 2002
Mean Machine;1273935 wrote: Påmint mig själv om att det är en bra idé att koppla bort batteriet i bilen innan man ska skruva ur generatorn. Blev en del gnistor där, kan jag säga.
Haha!
Har gjort en liknade sak själv när jag skruvade bort AC-pumpen på Imprezan och råkade komma åt pluskabeln på generatorn. Resulterade i en trasig huvudsäkring på 70A.
Vi har börjat kolla igenom grejerna i gillestugan. Mestadels tjejens saker men jag har kollat igenom ett par lådor för att hålla sällskap och slänga en del saker.
Precis ätit en bit entrecote med tillhörande klyftpotatis och beaneisesås samt ett glas rött. Nu blir det lite slappt framför TV, senare blir det ost och kex.
August 23, 2001
Upptäckte att det finns dom som försöker tjäna pengar på TPB http://thepiratebay.ee/
God Fortsättning!
September 9, 2009
Skit, skräp och återigen skit SandForce-baserad SSD har kraschat för mig. Lyckades som tur var få ur all viktig data ur den, men saknar alla mina bokmärken i Firefox mest av allt tror ja...
Blir att lämna tillbaka den här och be om något som är bevisat driftsäkert istället = Intel. Lägre prestanda kan jag leva med, jag spelar inte benchmarks hela dagarna 😉
July 20, 2011
September 9, 2009
Viking1962;1273977 wrote: @smartidiot89
Fast Intel har ju buggar i firmvaran istället 😀 som i och för sig är åtgärdat nu
Antalet använder som råkade ut för de där farliga buggarna är förhållandevis litet i jämförelse mot alla problem SandForce-enheter har. Jag rekommenderar alltid Intel SSD:er när folk frågar mig, jag kommer nog följa samma rekommendationer till mig själv framöver, alternativt Samsung.
October 14, 2010
Jag dissade som bekant Linux Mint 11 för någon månad sen det var väldigt icke-kompatibelt med min gamla bärbara. Testade Linux Mint 12 på både den gamla och nya bärbara och blev genast imponerad. På den lilla funkade WIFI direkt ( gick inte på Ubuntu ) och webbkameran gick igång direkt. Så nu kör jag dualboot med Windows 7 och Linux Mint 12 på denna lilla rackaren! :p
July 30, 2010
@Swedish Berserk
Ja, jag gillade Linux Mint 12 bättre när jag testade LiveCD:n. Dom borde ju ha fixat en del problem sedan sist, annars vore det slöseri att släppa en ny version 😀
Övrigt:
Jag skulle gå in på toan då fjädern i låset gick av. Damn, varför ska allt hända när jag inte är så rik :(. Nån som vet om det är standardmått på lås till innedörrar? Jag får troligen byta ut hela låset då det är nästan antik version av dörren och reservdelar lär jag ju inte få tag i (troligen)
Har planer att byta ut mitt Cooler Master Cosmos S 1100 då strömbrytaren lagt av (touchstartknapp) och skaffa ett mindre chassi. Blev intresserad av BitFenix Raider chassit faktiskt som har en del smarta funktioner
[Image Can Not Be Found]
October 14, 2010
Viking1962;1274087 wrote: @Swedish Berserk
Ja, jag gillade Linux Mint 12 bättre när jag testade LiveCD:n. Dom borde ju ha fixat en del problem sedan sist, annars vore det slöseri att släppa en ny version 😀
Jo det har dom absolut. Dock har den kraschat två gånger sen installation något med kernel panic hmmm. Verkar vara motsatsen till BSOD. Får undersöka saken vidare.
October 14, 2010
Viking1962;1274089 wrote: Vad är det för opålitlig dator du har? Jag har aldrig (kanske första versionerna, men det kommer jag inte ihåg ;)) haft några problem med Mint eller krascher
Haha opålitlig? Snarare Linux Mint som är buggigt. Den går som en klocka i Windows 7. Så uppenbarligen något med Mint. Jag har haft problem med Mint det är mer regel än undantag. 🙂
2 Guest(s)